Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

olie afgelaten en dynamodeksel los gemaakt. Deze lekte wat en wou morgen nieuwe pakking halen.
Helaas wordt het ook een andere deksel.
Scheurtje binnenzijde en afgebroken boutgat, deze zat dicht gesmeerd met vloeibare pakking.



NU op zoek naar een nieuwe.
Gaat om een bandit 650 uit 2006
 
Rand van het koplampglas volledig beplakt met een zwarte sticker. Bij het aanzetten van de verlichting werd ook de binnenzijde van de topkuip volledig van licht voorzien, dat zal nu wel over zijn :)
 
Langs Hyperpro gereden voor wat advies over mijn vering afstelling (afstellen was niet nodig, stond goed).
Daarna langs Roké voor afstellen van de motor.

- ECU software geupdate en mapping gecontroleerd.
- co afstellen per cilinder
- synchroniseren van de gasklephuizen

Motor reed al goed, maar nu voelt 'ie helemaal top!

Had 'm ook ff gepoetst.. 14 jaar oud, kun je het zien? })
28180108677_fc874aea0d_k.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi resultaat instaprilia, ik heb een droogwas gedaan, was wel nodig met dat kerkhof op de voorkant van de motor :')
Geen zin om nat te wassen omdat het te lang duurt, én er is weer watertekort in BE :/

Ook maar even alle krasjes uitgepoetst en opnieuw in de wax gezet, alsook het blok eens "oppervlakkig" onder handen genomen.

Ik vond een dode wesp tussen de kappen geplet :')
 
Remblokken voorzijde vervangen en koelvloeistof bijgevuld...

Van het weekend nog even het koelsysteem ontluchten voordat de topkuip er weer op komt.
 
Laatst bewerkt:
Mooi weggewerkt :t


Ik heb in de snikhete zon de radiateur ontlucht en de kuipen (na het spuitwerk) weer gemonteerd.
De tankdop lekte bij het montage-deel. Bleek dat ik nog een rubberen ring had om het af te dichten, dus deze ook gelijk vervangen :)
 
Nieuwe ketting + tandwielen gemonteerd.
Grip Puppies erop geschoven.

Nee, die GP's zitten niet op de ... ach laat ook maar. :P
 
Laatst bewerkt:
Bagagenetje, EHBO en bandenreparatiekit in een zak gestoken, en dan in de zijkappen van de NC gestoken. Handige opbergplaatsjes heeft die motor zeg :)
 
Tomtom Rider 550 gemonteerd.

Daarvoor heeft de originele teller het velt moeten ruimen.

Tis nog niet helemaal zoals ik wil, maar als de custom led koplamp gemonteerd word, word het weer 1 passend geheel
full
 
motorolie wissel en achter gekomen dat de accu overleden is naar 2 jaar :(
Altijd goed maandje of 2 zonder lader weg gezet in de schuur naar 2 lange weekende weg.


zo dood en niet meer op te laden als ik wilde starten. Zakt van 12,6 volt terug naar 2/3 volt
 
motorolie wissel en achter gekomen dat de accu overleden is naar 2 jaar :(
Altijd goed maandje of 2 zonder lader weg gezet in de schuur naar 2 lange weekende weg.


zo dood en niet meer op te laden als ik wilde starten. Zakt van 12,6 volt terug naar 2/3 volt

Je zou denken dat er ergens een beetje stroom lekt.
 
Eindelijk van t geschommel af, nieuwe schokkert yss ,op de klr geprutst.
full

Stelt niet veel voor,een leuk klusje om te doen :t
 
Gisteren mijn velg gepolijst. Aan de binnenkant natuurlijk. Hij lekte op het velgbed. Heerlijk weer om een stugge Heidenau van de velg te pellen.
De buitenkant van de velg heb ik natuurlijk corrosiegrijs gelaten.
 
Motor in de "zomermodus" gezet, wat dus betekend:
- OEM windscherm (met nog steeds de montagebracket van het Honda OEM hoog scherm)
- bar risers eraf gehaald voor het betere stuurwerk
- de handmoffen eraf gegooid en lekker "nekkid" stuur :)
- Andere "sport" spiegels, die ik een jaar heb laten liggen omdat ik dacht dat Honda alleen maar M10x1.25 reverse thread gebruikte, maar die gebruiken een tussenstukje die dat naar M10x1.5 normaal thread plaatst :')
Dat stukje er dus af geschroefd en eindelijk de spiegels kunnen monteren *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan