Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Vandaag de decoupeerzaag in de motor gezet, rijd een stuk rustiger zo

kfd6yqu.jpg
 
Ik ben druk bezig om mijn scherm van de fjr te polijsten. Als de zon er op schijnt kan ik er niet door heen kijken. Het resultaat is nog niet perfect maar loont al wel. Beetje tandpasta en een poetsdoek is alles wat je nodig hebt.
 
Heeft netjes z'n 6000km beurtje gehad.
Meteen ook ff remvloeistof vervangen(geen idee hoe lang het er al in zat van vorige eigenaar dus meteen effe mee pakken :] )

daarnaast ook nog even gewassen en in de wax gezet opnieuw(mag wel met al die vliegen :r ), kan er de zomer weer tegenaan. :]
 
Ik denk dat ik volwassen ben geworden.
Heb beide dB-killers weer terug erin gestoken, want wat een herrie is dat zeg. (en zo distantieer ik mij ook van de street rossi's :))
Nu nog als vervanger een goede claxon zoeken *D
 
10K beurtje gehad, en 2 nieuwe bandjes... Rijd wel een stukje anders zeg! (Dunlop RoadSmarts) zaten Bridgestone Battlax S20 op.
 
Ik denk dat ik volwassen ben geworden.
Heb beide dB-killers weer terug erin gestoken, want wat een herrie is dat zeg. (en zo distantieer ik mij ook van de street rossi's :))
Nu nog als vervanger een goede claxon zoeken *D

Slakkehuis doet het goed en past meestal op dezelfde plek:
eng_pm_CAR-HORN-CLAXON-VW-GOLF-VI-CABRIO-5K7951223-25841_1.jpg


Standaard, bij elke automaterialen-zaak.
 
Laatst bewerkt:
Een 12v boordstekker op het stuur gemonteerd. Zonder zekering.
En geconcludeerd dat het bestelde stuurhoofdklokje niet past, jammer '(
 
Laatst bewerkt:
Na 9 maanden sleutelen is eindelijk mijn caferacer rijdbaar.
full

Nog wel wat afwerkklusjes te doen, maar man, dat geeft voldoening.
 
Ik heb de Tiger "gechipt", een nieuwe mapping ingeladen via TuneECU. Nu een betere gasrespons bij lagere toeren en vanaf half-gas en bovendien minder ploffen in de uitlaat. Was eigenlijk een eitje.

Verder is'ie nu voorzien van een setje Ali-spotjes. Resultaat geslaagd, al zeg ik het zelf:
HPE79aJ.jpg

xdwciz9.jpg

mjsIzJX.jpg

cxe4ADO.jpg
 
Beetje late reactie hierop, maar het leek mij een interessant artikel, dus in mijn lijstje op AliExpress gezet. Nu ben ik wel iemand die ook wel eens naar de feedbacks kijk, en daar is me wel wat bij opgevallen dat me doet twijfelen aan de echtheid van de feedbacks:
[afbeelding]
Iemand die ziet wat ik bedoel?
Ik heb ze ook een paar keer geprobeerd. Gaan ongeveer een week of 7 mee dan stoppen een paar leds met werken en gaan ze knipperen.
 
Heb hem er letterlijk net opgezet.

Kan je over 2 maanden dus meer vertellen.
 
Gisteren de motor even helemaal nagelopen en alles weer vast gezet.
Had em van de week opgehaald bij een nieuwe garage die mn carbs zou schoonmaken tijdens mn vakantie, maar ook direct de laatste keer, eerst waren ze mn sleutel kwijt dus moest paar dagen later terug komen en na het ophalen:

-Vacuumslang van de benzinetank was te kort afgeknipt, dus niet aangesloten, moest ik zelf vervangen
-Benzineslangen zaten gewoon losjes over te nippels zonder slangenklem oid, een ervan liet los bij t opstarten (gelukkig de tank zijde, dus amper benzine over de vloer)
-helft van de slangen van de carburateurs zaten los

Gelukkig rijdt ie weer, alleen achterlicht v1.4 afmaken en we kunnen weer!
 
Laatst bewerkt:
Remklauwen van de voorremmen schoongemaakt, was nodig ook volgensmij was dat nog nooit gebeurd door de vorige eigenaar :X remblokjes waren nog goed :]
Was m'n eerste keer dat ik een dergelijke klus heb gedaan aan de motor maar is helemaal zo moeilijk niet :)
 
Vandaag de soes en de dapp even snel met de stoomcleaner schoongemaakt.

Resize_of_dapsoes.jpg

Resize_of_soesdap.jpg


Kan lekker drogen zo in de zon :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan