Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Wat een warm welkom!
Ik heb mijn collega aangestoken met het fijne motor virus.
Het is geen GS virus, maar toch. Gelukkig neigt ie wel naar de S.
Theorie heeft ie nu, hij is nu bezig met rijlessen. Is ook al aan het rondkijken voor een bike.
😁
 
Even kijken of ik het nog weet.
Mijn HAPO streken ben ik nog niet verleerd in iedergeval:

Grotefoto-IVMAXK4N.jpg


Hier stond een plantenbak...

Nu niet meer:

Grotefoto-GAVOP6YM.jpg



_O-
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier ervaring met powerfilters op een gs450 qua afstellen? En eventueel met een andere uitlaatsysteem?
Lees dat het afstellen niet gemakkelijk is (ik laat het doen)
En is er een vuist regel voor sproeier bezettin?

Ik ben zelf aan het rondkijken ervoor, en probeer best bang for the buck te krijgen,
 
hallo alle,

Ik wilde mij even voorstellen ik ben waylon 33 jaar en woonachtig in zutphen.

ik wilde jaren geleden al aan mijn motor rijbewijs gaan beginnen alleen gezien , kinderen, trouwen , en inmiddels eigen huis kwam dat er nooit van. ;(
maar sinds mijn zwager voor zijn motor rijbewijs is gegaan is het bij mij ook ontzettend gaan kriebelen en heb ik de knoop maar door gehakt , ben aantal maand geleden begonnen met lessen en heb nu mijn avb en theorie opzak en mag 26 maart voor het echte afrijden *O* *O*

mede door mijn collega HAPO ( vele kennen hem van hier waarschijnlijk wel ) ben ik hier terecht gekomen en moet zeggen ik keek en kijk nog steeds mijn ogen uit, wat een mooie topics van motoren staan er op zeg 8-)

hoop hier een leuke tijd te hebben en veel van jullie te leren ;)

alvast bedankt ervoor!!
 
Bij deze mijn GS750.

11011010_809323199115625_4344619165073992588_n.jpg


1500km geleden het volgende gemonteerd:
Excel alu velgen met rvs spaken
Naven gestraald en nieuwe lagers
Goodridge stalen remleidingen voor
Raask rem- schakel set
Hagon schokbrekers achter
Nieuwe binnenpoten voor incl progressieve Hagon veren
Bridgestone banden
ABM stuur
Schakelindicator weggewerkt in originele cockpit

En sebring 4-1 uitlaat.

Mag binnenkort eventueel van eigenaar verwisselen voor de juiste prijs.
 
Welkom Waylon! Je GS750 staat al te wachten zie ik. Je mag dat geen beginnersfiets noemen maar iedereen kan er op rijden. Gewoon heerlijke motor om lekker te toeren en af en toe het gas wat verder open trekken. Succes met je examen.
 
Heeft iemand hier enig idee hoe je de bij de voorpoten van een gs850 die inbus in de onderkant loskrijgt voor het vervangen van de keerringen? Als ik eraan draai lijkt er binnenin de poot alles gewoon mee te draaien, is er een manier om dit te fixeren of zo?
 
Ik ben gewoon naar de motorzaak gegaan waar ik normaal mijn ingewikkelde onderhoud laat doen.

Daar hebben ze een luchtsleutel en daarmee zijn ze meestal zonder heel veel werk mee los te krijgen (kost mogelijk wel iets, doch voorkomt een hoop frustraties). Hou er dan wel rekening mee dat als de inbusbout los is er nog het nodige aan olie uitkomt lopen aan de onderzijde (zorg dus voor een goede dichte plasticzak en of bak eronder als je dit vervoert in een koekblik).
 
Bij deze mijn GS750.

[afbeelding]

1500km geleden het volgende gemonteerd:
Excel alu velgen met rvs spaken
Naven gestraald en nieuwe lagers
Goodridge stalen remleidingen voor
Raask rem- schakel set
Hagon schokbrekers achter
Nieuwe binnenpoten voor incl progressieve Hagon veren
Bridgestone banden
ABM stuur
Schakelindicator weggewerkt in originele cockpit

En sebring 4-1 uitlaat.

Mag binnenkort eventueel van eigenaar verwisselen voor de juiste prijs.

Nette 750 :Y
 
Heeft iemand hier enig idee hoe je de bij de voorpoten van een gs850 die inbus in de onderkant loskrijgt voor het vervangen van de keerringen? Als ik eraan draai lijkt er binnenin de poot alles gewoon mee te draaien, is er een manier om dit te fixeren of zo?
Gewoon 'n bezemsteel pakken, vork omdraaien en op de steel rammen, dan heb je vaak kans dat ie vast blijft zitten .... en dan kan je de inbus losdraaien.
 
Whaha hapo idd 😎 (spreek je morgen op de zaak wel ff )

UTP bedankt voor je reactie en ik zal 26 maart mijn best doen 😉
 
Hey, Ik heb hier een Gear-indicator sensor, waarvan de kabels keihard zijn en ééntje is beschadigd.
Nu wil ik de kabels vernieuwen, maar aan de achterkant van de sensor, zitten alle draden geseald met een soort hars. Dit eruit halen zal geen probleem zijn, maar nu moet er ook weer wat in.
Wie weet wat voor spul dit is en of je dat ook in kleine hoeveelheden kan krijgen??
[IMGATT]
full
 
Hey, Ik heb hier een Gear-indicator sensor, waarvan de kabels keihard zijn en ééntje is beschadigd.
Nu wil ik de kabels vernieuwen, maar aan de achterkant van de sensor, zitten alle draden geseald met een soort hars. Dit eruit halen zal geen probleem zijn, maar nu moet er ook weer wat in.
Wie weet wat voor spul dit is en of je dat ook in kleine hoeveelheden kan krijgen??
[IMGATT][afbeelding]

Denk dat je daar gewone epoxy voor kunt gebruiken, dat is goed verkrijgbaar :)
 
Bij deze mijn GS750.

[afbeelding]

1500km geleden het volgende gemonteerd:
Excel alu velgen met rvs spaken
Naven gestraald en nieuwe lagers
Goodridge stalen remleidingen voor
Raask rem- schakel set
Hagon schokbrekers achter
Nieuwe binnenpoten voor incl progressieve Hagon veren
Bridgestone banden
ABM stuur
Schakelindicator weggewerkt in originele cockpit

En sebring 4-1 uitlaat.

Mag binnenkort eventueel van eigenaar verwisselen voor de juiste prijs.

Nice!! :Y :Y :9~

Wat is de juiste prijs? :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan