Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Nog een leuk winter projectje.

Mijn motor heeft dus nog de "oude" configuratie voor het laadcircuit. Dus met separate gelijkrichter en regelaar. En die vreemde constructie met 1 spoel geschakeld via de licht schakelaar.

Dus eerst maar eens zoeken en verwijderen.

f7cb5fe5-caaa-42b0-a89f-84139a9ac191_zpslytfoaxg.jpg


Gelukkig had ik nog een GS500 laadregelaar liggen. Na controle blijkt ie goed te zijn. Toen werd het zaak een plaatsje te vinden. En die heb ik gevonden, ik kon zelfs de montage gaten gebruiken van de oude regelaar.

20161018_2103421_zpsjhudtyk0.jpg


Nu is het nog wachten op de schuif ampjes. Moeten nog binnen komen en dan kan ik alles aansluiten.

Ook meteen maar de (+) voedingskabel naar het start relais vervangen. De originele was tamelijk gaar en erg klein. Zit nu een 10mm2 in.

Wordt vervolgt.

Marc
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn GSX ingeruild op een Honda, dus ik durf hier niet meer te posten.
Hou het hier nog wel in de gaten; ik heb nog wat onderdelen liggen. Mevrouw Strikkie wil dat ik ze in de Kliko mik, maar dat vind ik zonde ...
 
Heel zoodje rotzooi; remblokken rondom nog in verpakking. Uitlaat redelijk netjes. Dynamo, deksels voor ontsteking en dynamo en nog wat losse troep wat ik zo snel niet meer weet wat het is.

Het is allemaal te geef, enkel het ligt in Broek op Langedijk
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn GSX ingeruild op een Honda, dus ik durf hier niet meer te posten.
Hou het hier nog wel in de gaten; ik heb nog wat onderdelen liggen. Mevrouw Strikkie wil dat ik ze in de Kliko mik, maar dat vind ik zonde ...
Gewoon posten hier!! Laten we dit topic inleven houden voor iedereen die er wel een heeft. Ik ga er ff van uit dat het ES delen zijn. Dus, nie weggooien nie.
 
Ik ben op visite, dus ik kan voor het nette niet de hele tijd op mijn telefoon zitten rossen. Het is idd een es. Maar geen kuipdelen. Als je ergens belang bij hebt kijk ik wel of ik het nog heb en dan post ik wel een plaatje.
 
Ik heb nog een aantal spullen van een GSX1100EZ liggen die ik eigenlijk wel op wil ruimen. Kontje, kettingscherm, luchtfilterhuis, zijpanelen, achterlicht, knippers achter, knippers voor, duo voetsteunen, zadel, achterwiel compleet, voorpartij compleet. Voor een flesje wijn mag de hele boel weg.
 
Hele spul gaat naar Tice. Mevrouw Strikkie blij dat het weggaat, en ik blij dat ik er op een nette manier vanaf raak.

Zonde om de spullen in de Kliko te mikken
 
Ik heb nog een aantal spullen van een GSX1100EZ liggen die ik eigenlijk wel op wil ruimen. Kontje, kettingscherm, luchtfilterhuis, zijpanelen, achterlicht, knippers achter, knippers voor, duo voetsteunen, zadel, achterwiel compleet, voorpartij compleet. Voor een flesje wijn mag de hele boel weg.

Ik denk dat je m'n vader hier wel blij mee kan maken (i.v.m. 2 EZ's die opgeknapt worden of moeten worden ;) ) Ik zal hem op het bericht wijzen.

pb gestuurd
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook nog steeds gelukkig met mijn knalgele 1100. Beetje raar wel, de 1100 is naar mijn weten nooit in het geel geleverd, de 750 wel ergens. Toch is alles origineel (behalve het koplamphuis, die is zwart en komt van een ander af, de gele is gesneuveld op de aanhanger...) en het is écht een 1100. Eerste eigenaar heeft em ook gewoon in het geel gekocht. Het enige niet originele is eigenlijk de uitlaat van een jaren 90 1100 en de Koni's. Okee en de hydraulische sensor voor het remlicht. En ik mis de reflector onder mijn nummerplaat. En ik heb een extra toeter. En een aansluiting voor de Optimate. Enne en en en ehhhhh oja stahlflex remleidingen. En ingebouwde knippers in het achterlicht (1980 aftermarket!!) _O-
Soms denk ik weleens aan spuiten en in die zwarte kleurstelling maken, maar aan de andere kant is dat lelijke geel ook wel weer leuk. Mooi van lelijkheid zeg maar.
Ik word wel hebberig van mooie GSX-en. Zoals die gepimpte vind ik erg mooi. Dikke voorvork, dik achterwiel, échte remmen... Zit weleens te kwijlen op de GSzone.biz, al die meuk van Ape om er een paar miljoen PK uit te persen. Maar dan maak ik een ritje, heb ik ineens een leeg recht stuk weg voor mijn neus en trek ik dat gas open, wapper aan mijn stuur achter die motor aan en dan ben ik best wel tevreden over dat ouwe ding ;)


[afbeelding]

1173701_555141417867139_962473330_n.jpg


11951248_1681420508743849_8985299179973412055_n.jpg


Heb deze nog wel in de schuur staan mocht je een keer ambities hebben om wat snels te bouwen ;) Blok zit er niet meer onder btw.
 
Laatst bewerkt:
Ik ook niet. Ik heb amper plek voor 1 motor.

Ben wel passief op zoek naar een ander motorblok, maar Rockanje is ook niet echt in de buurt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan