Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Goedeavond allemaal,

Ik ben sinds gisteren eigenaar van een gsx 400e. Ik heb al verschillende motoren gehad maar nog nooit zo'n oudere als deze het is een soort van project waar vanalles aan moet gebeuren.

Ik ben geen ervaren sleutelaar dus het zal een hele uitdaging worden in combinatie met het werkplaatshandboek en een nieuwe dingen leren..

Nu heb ik al een paar vragen voor jullie:

Wat voor olie zouden jullie gebruiken ?
Hij start wel als ik de motor aanloop maar niet met de electrische starter ( hij gooit m wel rond )

Waarmee doen jullie de tank ontroesten (de binnenkant)

Ik heb vast nog wel meer vragen maar dat komt wel later..
 
Laatst bewerkt:
In mijn GSX400E zit action olie. Gooit de starter het blok wel rond of "zoemt" ie alleen? dat laatste kan betekenen dat er iets mis zit bij de tandwielen naar de krukas.
 
In mijn GSX400E zit action olie. Gooit de starter het blok wel rond of "zoemt" ie alleen? dat laatste kan betekenen dat er iets mis zit bij de tandwielen naar de krukas.

Oke en is die goed genoeg? Gewoon 10w40 ?

Hij gooit het blok wel gewoon rond..dus dat is wel goed..
 
Oke en is die goed genoeg? Gewoon 10w40 ?

Hij gooit het blok wel gewoon rond..dus dat is wel goed..


Ik vond wel dat de action-olie snel compleet zwart is. Maar ik ben nog aan het sleutelen, dus elke keer olie er af en er weer op dan is goedkope olie prima (maakt het niet zo veel uit als er wat verloren gaat)

Misschien even de carbs controleren voor het startprobleem?
 
Krijg je geen probleem met slippende koppeling? Action-olie is voor auto's, met een droge koppeling. Motorfietsen hebben een koppeling die in de olie draait.
(Daarom zijn Ducati's eigenlijk geen motorfietsen O-) )
 
By the way, ik heb nog steeds onderstaand voorspatbord liggen.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/419404

Absoluut roestvrij, kleine beschadiging aan de bovenzijde.

Zo ophalen, opsturen tegen onkostenvergoeding.
Vind het zonde om hem met het oudijzer mee te geven.
full
 
Ik vond wel dat de action-olie snel compleet zwart is. Maar ik ben nog aan het sleutelen, dus elke keer olie er af en er weer op dan is goedkope olie prima (maakt het niet zo veel uit als er wat verloren gaat)

Misschien even de carbs controleren voor het startprobleem?

Ik heb gisteren de carburateurs leeg laten lopen , dat zag er niets fris uit, helemaal oranje was de benzine.. dus binnenkort de carburateurs maar eens eraf halen en schoonmaken..

Ik hoor ook wel eens dat forte 1 wonderen doet ..
 
Ik heb in de 9 jaar dat ik de GSX reed nooit carburateurs hoeven reinigen. In het voorjaar flikkerde ik een half flesje Forte in de tank, en in het najaar de andere helft.
Ervaring heeft mij geleerd dat ik, zolang iets naar behoren werkt, de handel het best in elkaar kan laten.
Kortom; if it ain't broken, don't fix it.
 
Laatst bewerkt:
Helaas moet ik uit de OP met de hardtail.
Ik heb hem ingeruild bij een handelaar tegen een variant met vering. Helaas is het geen GS meer maar een rus met bakkie, dus ik zal van topic moeten veranderen.

Iedereen nog veel rij- en sleutelplezier aan de GS(X)-en!
 
Helaas moet ik uit de OP met de hardtail.
Ik heb hem ingeruild bij een handelaar tegen een variant met vering. Helaas is het geen GS meer maar een rus met bakkie, dus ik zal van topic moeten veranderen.

Iedereen nog veel rij- en sleutelplezier aan de GS(X)-en!

Ook leuk! Veel plezier met je Rus. (Hebbie het Rus motor topic gezien in zijspannen?)
 
Iemand ervaring met de blok-crash-beugels van de GSX400e? Kunnen volgens mij ook op al die andere GS/GSX twins uit die periode.

Het gaat om deze beugels, en dan specifiek over het monteren van het achterste montagepunt, dus het dichtst bij de voetsteunen.
24wqyj6.jpg


De groene punten passen prima, maar op het rode punt lijkt een 5cm langere bout nodig te zijn (en dus een opvulbus).
34etc2r.jpg


Al veel gezocht op internet, maar de foto's mét beugel zijn altijd van 20 meter afstand...
24l2dqw.jpg
 
Een wat groter plaatje en van de andere kant:

[afbeelding]
Waarschijnlijk zal je de beugel wat in fatsoen moeten buigen om het passend te krijgen.
Dank voor het meedenken! Dat plaatje heb ik ook op mijn pc staan ter controle. Maar er zit verschil (origineel al!) tussen de linker- en rechterkant beugel. De kant van bovenstaande foto heeft een knik, de andere zijde niet. Moet in beide gevallen wel een opvulbusje en een langere bout bij. Denk dat het wel goed komt.
 
Goedenavond!

Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie mee kunnen denken:
de nokkenas van mijn gs750e is behoorlijk beschadigd. Daarnaast lekt het blok olie tussen cillinder 2 en 3, ondanks dat de koppakking is vervangen.

Ik vermoed dat dit het einde betekend voor dit blok en dat ik op zoek moet naar een andere. Klopt dit? Of kan ik af met het plaatsen van een andere kop?

Ik hoor graag wat jullie denken.

Groeten, Dennis
 
Terug
Bovenaan Onderaan