Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Ik dacht dat je geen ruimte meer had :+

Foto?

Ruimte heb ik inderdaad niet, maar ja..... hart won van verstand
Foto’s heb ik wel maar lukt effe niet met m’n telefoon.
Stel je gewoon een dikke GS1000 met cardan voor met een rooie tank van een 850, een zwart zijkapje van een 850 en een zwart kontje van weer iets anders. Dikke 4-2 uitlaat en dan dat heerlijke m-stuurtje. Dat was echt even wennen in het begin maar ik kan nu heerlijk gooien met die motor. Ding rijdt verbazend goed met de open K&N’s. Koppeling is aardig op maar dat wist ik bij aankoop en zolang ik normaal doe heb ik we weinig last van eigenlijk. Ik heb het ding gekocht voor tijdelijk, totdat m’n andere 1000 weer rijdbaar is. (Hoe gaat het daarmee Robinjo?) Maar dat tijdelijk zal moeilijk worden omdat ik alweer aardig gehecht ben aan dat ding. Mevrouw tuthola heeft al gezegd “normaal stuurtje erop dan mag ie misschien blijven”.
 
Ruimte heb ik inderdaad niet, maar ja..... hart won van verstand
Foto’s heb ik wel maar lukt effe niet met m’n telefoon.
Stel je gewoon een dikke GS1000 met cardan voor met een rooie tank van een 850, een zwart zijkapje van een 850 en een zwart kontje van weer iets anders. Dikke 4-2 uitlaat en dan dat heerlijke m-stuurtje. Dat was echt even wennen in het begin maar ik kan nu heerlijk gooien met die motor. Ding rijdt verbazend goed met de open K&N’s. Koppeling is aardig op maar dat wist ik bij aankoop en zolang ik normaal doe heb ik we weinig last van eigenlijk. Ik heb het ding gekocht voor tijdelijk, totdat m’n andere 1000 weer rijdbaar is. (Hoe gaat het daarmee Robinjo?) Maar dat tijdelijk zal moeilijk worden omdat ik alweer aardig gehecht ben aan dat ding. Mevrouw tuthola heeft al gezegd “normaal stuurtje erop dan mag ie misschien blijven”.

Cool!

Ik denk dat er nog wel wat gs spul bij m'n ouders ligt (kapjes ed.), interesse in?
 
@ Helahola ik heb je net een appje gestuurd 😁

Ik heb je vlotterbakpootje gerepareerd, nu zoek ik waar je de kleine O-ringetjes voor onder de CO-schroef kan kopen, moeten benzine/ethanol bestendig zijn dus van Viton oid.
full
 
Z1enterprices heeft veel rubbertjes op type en maatvoering.
Maar ook daar gaat nu alles officieel :(
60€ aan rubbertjes en pakkingkjes, nog eens 21€ aan douane en verhandelings kosten.. -O-
Had ik net zo goed gelijk bij cmsnl kunnen bestellen.

Ruud van tovami heeft ook veel carb rubbertjes.

Pootje is netje hoor :Y
 
Laatst bewerkt:
Op de Suzuki onderdeelfiches worden ze niet apart aangegeven, ik heb bij een latere GSX-R wel een o-ring gevonden op de fiche die zou moeten passen (heb weleens in geval van nood een oude GSX ring in een R carburateur gestopt) en heb er ééntje mee besteld bij m'n bestelling vandaag bij CSMNL (3.63 per stuk!) voor de maatvoering.
 
Op ebay staan revisiesetjes voor een aantal Suzuki GS(X) carbs van cruzinimage (als je googled op ebay en cruzinimage). Duurt wat langer, maar die revisiesetjes zijn goed en niet duur! (Joost met z'n injectie GT heeft ze een tijd terug gekocht en in z'n GSX750 gezet, goede kwaliteit, zeker voor die prijs)
 
Op ebay staan revisiesetjes voor een aantal Suzuki GS(X) carbs van cruzinimage (als je googled op ebay en cruzinimage). Duurt wat langer, maar die revisiesetjes zijn goed en niet duur! (Joost met z'n injectie GT heeft ze een tijd terug gekocht en in z'n GSX750 gezet, goede kwaliteit, zeker voor die prijs)

Daar zit dat ringetje ook niet in, tenminste niet op het plaatje. -O-
 
Zucht... Ik dacht lekker even op de gsx te gaan rijden, schakelde al wat lastig, blijkt bij stilstand het schakelpookje (bevestiging) gebroken te zijn...

Jammer, maar nog erger, ik kwam stil te staan omdat de motor uitviel, en de carbs overstroomde |( (en ik maak denken dat mn bandenspanning te laag was... Bleek dus gewoon de tank inhoud te zijn over de achterband...

Dus dat word klussen.. Tips om eerst te gaan bekijken? Ik gok op vervuiling.

En heeft er iemand een schakelmechanisme?
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag lui,

Ik weet niet of ik mijzelf in dit topic al heb voorgesteld, als het zo is dan in ieder geval heel lang geleden. Mijn naam is Bobo Joel, 27 jaar op het moment en woon in de buurt van Nijmegen, sinds anderhalf jaar eigenaar van een Suzuki GS 750 L ’81 en langzamerhand aan het opknappen. Mijn doel is om er een bobber van te maken, ik heb er al een hardtail van gemaakt. Nu is het alleen zo dat het originele blok kapot is (zit een gat in de voorkant van het blok). Nu heb ik vorig jaar een ander blok gehaald alleen dan de 1000 variant, ik had namelijk hier gelezen dat je deze bijna 1 op 1 over kan zetten, nu wil ik deze in het frame gaan zetten om te kijken hoe hij gaat passen en wat ik eventueel zou moeten aanpassen maar dan wil ik hem eigenlijk ook gaan starten. Ik heb hem zelf namelijk nooit horen lopen en op goed vertrouwen gekocht dat hij lopend uit een andere fiets komt.

Nu zijn mijn vragen aan jullie: Wat en welke tips hebben jullie om dit mogelijk te maken? Ik ben zelf namelijk niet een super monteur en doe alles volgens internet, maar kan niet vinden wat ik nu precies nodig heb om hem in ieder geval te starten. Qua elektrische benodigheden en nog meer waarschijnlijk.

Ik heb tot zover van het nieuwe blok: startmotor, carbs en bougies (geen kabels of doppen) of kan ik die overnemen van de 750?

Nou flinke lap tekst maar dan heb je ook wat, bedankt voor het lezen in ieder geval en hoop snel verder te kunnen!

Gegroet Bobo Joel
 
Schakel mechanisme van wat voor gsx?

Verders klinkt het als niet afdichtende vlotternaaldjes, vuil/versleten of de vlotters blijven hangen

Mja zoiets dacht ik ook.

Het gaat om een GSX400e uit 87 dacht ik. En dan met name het beugeltje waar de bout in gaan waar het pedaaltje op draait.
 
Startmotor van de GSX wil niet meer. Harde klik (of tok) uit de buurt van de startmotor maar verder niets. Kan iemand bevestigen dat het de startmotor is? Het relais is het zeker niet omdat simpelweg het geluid daar niet vandaan komt, het komt echt uit de kelder van de startmotor.
Vorig jaar zomer een keertje gehad dat hij niet wilde starten, toen heb ik met een halve stoeptegel een ram op de buitenkant gegeven en toen wilde hij weer, die truc durf ik nu niet meer te herhalen.
 
Startmotor van de GSX wil niet meer. Harde klik (of tok) uit de buurt van de startmotor maar verder niets. Kan iemand bevestigen dat het de startmotor is? Het relais is het zeker niet omdat simpelweg het geluid daar niet vandaan komt, het komt echt uit de kelder van de startmotor.
Vorig jaar zomer een keertje gehad dat hij niet wilde starten, toen heb ik met een halve stoeptegel een ram op de buitenkant gegeven en toen wilde hij weer, die truc durf ik nu niet meer te herhalen.

Ik heb hetzelfde met de startmotor van m'n GSX gehad, alleen kwam toen na een paar keer proberen rook van de polen van de startmotor af omdat hij vastgeslagen was B|
 
Even de dynamodeksel er af halen. Ik denk dat je startkoppeling niet fris meer is waardoor hij eenvoudigweg vast staat.
 
Startmotor van de GSX wil niet meer. Harde klik (of tok) uit de buurt van de startmotor maar verder niets. Kan iemand bevestigen dat het de startmotor is? Het relais is het zeker niet omdat simpelweg het geluid daar niet vandaan komt, het komt echt uit de kelder van de startmotor.
Vorig jaar zomer een keertje gehad dat hij niet wilde starten, toen heb ik met een halve stoeptegel een ram op de buitenkant gegeven en toen wilde hij weer, die truc durf ik nu niet meer te herhalen.

Ooit zoiets gedaan met een transit. Bleek echt de startmotor te zijn.
 
Dat kan natuurlijk ook. Vooral als het ontwateringsgaatje onder de startmotor dicht zit. Dan staat er op een gegeven moment water in en roest hij vast.

Dekseltje van startmotor verwijderen, startmotor los (2 boutjes) en even direct op een accu proberen, dan weet je al meer.

Ik heb denk ik nog wel een startmotor liggen, maar dan moet ik wel even zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan