Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

Spul terug van de spuiter en er gelijk op gezet.
full
 
Mijn GS550 uit 1978 is voorzien van een Tomasselli stuurtje. Heel prettig, maar ook een beetje roestig. Ik ben nu een beetje aan het rondkijken voor een ander stuur. Heeft iemand hier misschien een GS550 met origineel stuur? Zou je dan een foto kunnen plaatsen van dat stuur, en de maten (breedte en hoogte) zodat ik op zoek kan naar zoiets?
 
Van het weekend weer bezig geweest met de GSX:)

Olie ontluchting geplaatst:
rbeTVli.jpg


Nieuwe stuurschakelaars en gashandel:
hNG4TjJ.jpg

gyv64Re.jpg


Nieuwe teller en koplamp gemonteerd:
p1J9avl.jpg


MoVSJN4.jpg



Komend weekend weer naar de Bikers Classics op Spa *O* Inspiratie op doen :)
 
Nou de mijne begint inmiddels ook zijn uiteindelijke vorm aan te nemen

IMG_20180625_WA0029_2.jpg


Kontje nog wat naar voren, zijkappen erop, achterbrug spuiten, even kijken voor een andere rearset, en dan is ie af :)
 
Goedenavond,

Ik zal me ook even voorstellen :
Ik ben Tim uit Arnhem en bezit nu na 4 jaar een GS500 en sinds 2 weken ook een GS550E!
Helaas was de huidige uitlaat verrot en ben ik opzoek gegaan naar een andere.
na deze gevonden te hebben liep ik tegen 2 problemen aan met de montage.

1. de bevestiging van de demper.
2. de linker 2 in 1 past niet goed omdat de standaard in de weg zit.

Het is wel een originele uitlaat. Ik heb hem bij Biggelaar gekocht en die snapt het ook niet zo goed zou 1 op 1 moeten passen. Ik kon hem wel gewoon terugbrengen als ik er niet uitkwam.

Hebben jullie tips en/of weetjes?

alvast bedankt! :}







 
Laatst bewerkt:
Zit ie niet verkeerd om?
Links moet rechts en rechts moet links? Gezien de letters op de dempert zou ie goed moeten zitten maar Japanners zijn ook maar mensen.
 
Of is ie voor het oudere type GS550, zoals deze ?

[afbeelding]

Precies; er zit allerlei verschil in GS550's, Tim93 heeft een GS550"G" met een alu bracket waar de uitlaat en voetsteun aan hangt, waarschijnlijk had die een andere uitlaat dan de 'gewone' GS550E.
De uitlaat van een GS850G van 1981 of ouder past bijvoorbeeld ook niet op een van '82, die ook zo'n alu voetsteun/uitlaat bracket heeft gekregen.
 
Oke Top!

Dan weet ik waar ik aan toe ben.
Ik zal morgen dan maar weer naar Boxtel rijden om hem om te ruilen.

Bedankt voor jullie hulp :t
 
Ik zal me ook even voorstellen als "GS eigenaar".

Sommigen 'kennen' mij misschien al van mijn XS topic maar ik heb recentelijk 1 (van 3) Yamaha's XS750/850 verkocht en een Suzuki GS850G van model 1982 (kenteken 84) gekocht. Electronische ontsteking en CV carbs, dus een relatief modern/onderhoudsarm ding.
Volledig origineel op de Jama-Marshall 4 in 1 uitlaat na. Inmiddels ook een ander stuur gemonteerd, wat lager en breder.
Er zat een erg hoog (12cm rise) Tomaselli op en dat was me te 'chopper'.

De motor is in goede staat en vooral bedoeld om mee te rijden, hoewel ik hem wel deze winter nog een opknapbeurtje wil geven. Maar dat is dan vooral cosmetisch en voor technische 'controle'.
Inmiddels heeft ie een servicebeurtje gehad en 600km mee gereden en het is een fijn ding. Verbruik 1:20 bij normaal gebruik.

Voor sommigen misschien wat saai en standaard maar ik hou van origineel en het ding stuurt top en rijdt heerlijk bij legale snelheden (en over drempels :P).

Reden om deze te kopen was omdat ik benieuwd ben hoe Suzuki zijn motoren in elkaar heeft gestoken, de Yamaha XS uit dezelfde tijd ken ik inmiddels wel. Dus een nieuw 'project' om in te duiken en te leren kennen.
Maar dan zonder dat het een enorme tijd- en geldrovende revisie/restauratie wordt.

full


Mocht ik ooit aan een (originele) 4 in 2 uitlaat kunnen komen dan is dat wel interessant maar ik kan ook prima leven met deze uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal me ook even voorstellen als "GS eigenaar".

Sommigen 'kennen' mij misschien al van mijn XS topic maar ik heb recentelijk 1 (van 3) Yamaha's XS750/850 verkocht en een Suzuki GS850G van model 1982 (kenteken 84) gekocht. Electronische ontsteking en CV carbs, dus een relatief modern/onderhoudsarm ding.
Volledig origineel op de Jama-Marshall 4 in 1 uitlaat na. Inmiddels ook een ander stuur gemonteerd, wat lager en breder.
Er zat een erg hoog (12cm rise) Tomaselli op en dat was me te 'chopper'.

De motor is in goede staat en vooral bedoeld om mee te rijden, hoewel ik hem wel deze winter nog een opknapbeurtje wil geven. Maar dat is dan vooral cosmetisch en voor technische 'controle'.
Inmiddels heeft ie een servicebeurtje gehad en 600km mee gereden en het is een fijn ding. Verbruik 1:20 bij normaal gebruik.

Voor sommigen misschien wat saai en standaard maar ik hou van origineel en het ding stuurt top en rijdt heerlijk bij legale snelheden (en over drempels :P).

Reden om deze te kopen was omdat ik benieuwd ben hoe Suzuki zijn motoren in elkaar heeft gestoken, de Yamaha XS uit dezelfde tijd ken ik inmiddels wel. Dus een nieuw 'project' om in te duiken en te leren kennen.
Maar dan zonder dat het een enorme tijd- en geldrovende revisie/restauratie wordt.

[afbeelding]

Mocht ik ooit aan een (originele) 4 in 2 uitlaat kunnen komen dan is dat wel interessant maar ik kan ook prima leven met deze uitlaat.

Mooi :t , bij deze welkom bij de gs(x) club *D
Lijkt mij een fijne toerbuffel , zo met cardan.
 
Mooie fiets, lekker origineel.
De beste upgrade die je er aan kan doen is een setje Koni's aan de achterkant, daar knap het weggedrag op hogere snelheden enorm van op.
Een originele 4 in 2 in goed staat vinden zal niet meevallen maar het verbeterd de grondspeling wel.
 
full

full

full

full


DE 1100ET gaat er uit omdat ik nu 7 motoren heb en ik moet kiezen tussen de GS1000S en deze. :X

GSX1100ET 1980 te koop 46.000 km

Originele lak, verder ook behoorlijk origineel, alle slijtagedelen zijn zo'n beetje nieuw, eigenlijk is hij helemaal gerestaureerd, blok is gespoten, alle blokdeksels gepolijst.Grote beurt gedaan inclusief kleppen stellen en carbs ultrasonen en afstellen, loopt echt als een zonnetje.
€2750 Prijs is enigszins bespreekbaar

Telefoonnummer staat in m'n profiel. Of robinjo696@gmail.com, of FB Robin Hofstede
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets, lekker origineel.
De beste upgrade die je er aan kan doen is een setje Koni's aan de achterkant, daar knap het weggedrag op hogere snelheden enorm van op.
Een originele 4 in 2 in goed staat vinden zal niet meevallen maar het verbeterd de grondspeling wel.

Koni’s moeten er zeker op, voor de wegligging maar ook gewoon omdat het hoort. Ik heb pas een setje gevonden bij Roukama voor een knappe prijs voor op de 1000G, hele verbetering! (helaas klapte er 2 dagen terug een keerring uit van de linker voorpoot, dag wegligging)
Originele zo goed als nieuwe uitlaat voor een 850 heb ik ooit voor 4 tientjes van marktplaats gehaald _O- Komt ooit op een van de 1000’s. Ligt nu in het vet in de opslag.
EBay afstruinen en alle slopers in de gaten houden.
 
ik heb de uitlaat kunnen ruilen voor een wel passende! :) deze heeft alleen wat werk..

Is er iemand in de omgeving Arnhem die mij hiermee kan helpen of weet waar ik hiervoor terecht kan?

Bij 1 van de binnenste bochten moet een nieuw stukje pijp tussen gelast worden:(

 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

DE 1100ET gaat er uit omdat ik nu 7 motoren heb en ik moet kiezen tussen de GS1000S en deze. :X

GSX1100ET 1980 te koop 46.000 km

Originele lak, verder ook behoorlijk origineel, alle slijtagedelen zijn zo'n beetje nieuw, eigenlijk is hij helemaal gerestaureerd, blok is gespoten, alle blokdeksels gepolijst.Grote beurt gedaan inclusief kleppen stellen en carbs ultrasonen en afstellen, loopt echt als een zonnetje.
€2750 Prijs is enigszins bespreekbaar

Telefoonnummer staat in m'n profiel. Of robinjo696@gmail.com, of FB Robin Hofstede

Jammer dattie weg gaat, maar je moet idd ergens een (denkbeeldige O-) ) grens stellen.
Mooie fiets :t , zou eigenlijk nog een origineel zadel op moeten :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan