Het Grote Boze Suzuki GS(X) Topic deel 9

ja die moet er nog op, maar die doet niks aan die speling die er nu zit toch?

Ik zal even een apart onderwerp starten hiervoor miss toch niet zo handig dit topic te vervuilen..

Nokken as monteren gs550 hier evt verder..
 
Ik heb zelf 2 setjes van Hel en 1 van Spiegler.
Bij de setjes van Hel zitten er rvs banjobouten standaard bij, Spiegler leverd de mogelijkheid om éénmalig de banjo's te verdraaien mochten ze niet helemaal de juiste positie hebben.

Zelfbouw leidingen heb ik ook wel eens in handen gehad.
Deze worden in elkaar geschroefd ipv geperst....
Omdat ze in de racerij niet gebruikt mogen worden had ik mijn bedenkingen erover...

Natuurlijk geen wetenschappelijk onderbouwde mening maar het bekende onderbuik gevoel...
:+
 
op ebay worden er ook rvs bouten en koperen ringen bijgeleverd. Ziet er netjes uit dus denk dat ik de gok maar neem. Nu nog twijfelen over de kleur, zwart of zilver. Setje compleet is trouwens net onder de 84 euro, verzendkosten erbij blijft het nog onder de 100.
 
als toevoeging op
Net weer gestart. Aan de ene kant natuurlijk blij dat ik alles weer goed in elkaar heb geschroefd :+ aan de andere kant helaas nog steeds dezelfde problemen als eerst. Dat is: loopt alleen met choke erop, klimt direct in toeren, bij minder choke of bij gasgeven valt hij uit. Als ie warm is wordt dat laatste iets minder.

Heb tot nu toe gedaan, zoals hierboven vermeld:
-carburateurs ultraschoongemaakt en pakkingen vervangen
-sproeiers van 80 naar 85 (ivm 4-in-1 uitlaat)
-inlaatrubber o-ringen vervangen
-bougies vervangen voor de zekerheid

wat ik nu kan bedenken is inderdaad nieuwe rubbers, maar dan ben ik weer een vermogen kwijt aan dat ouwe ding, en misschien alle rubber ringetjes in de carbs vervangen…

bah ;( had gehoopt dat hij nu mooi zou lopen en ik verder kon met afwerken.

-edit-
kan zoiets ook aan de afstelling van de carburateurs liggen? ik ga zo weer ff de test doen met deo op de rubbers spuiten, maar de vorige keer maakte dat weinig verschil.

-edit2-
Oh ja en ik heb de carburateurs niet gesynchroniseerd. Wellicht is dat het...

Van de week een nieuw gebruikt setje carbs en rubbers gescoord op marktplaats.

Wilde in eerste instantie alles vervangen, maar kreeg de rubbers niet los en de o-ringen van de oude rubbers waren wel nieuw, dus toen alleen maar 'even' de nieuwe carbs erop gezet.

Benzine aangesloten. Shit, vlotterbakjes lekken… enfin, toch maar wat proberen.

In eerste instantie liep ie net zo ruk als eerst. Choke erop = slecht stationair lopen en direct uitvallen als je ook maar naar het gashandvat kijkt. Choke eraf = ook uitvallen.

Toen maar ff laten warm worden, geen verbetering. Ik dacht dus dat hij alsnog ergens valse lucht trok en dat hij daarom te arm liep. Ik wilde bijna de handdoek weer in de ring gooien tot ik tegen beter weten in de choke eraf haalde. Hij klom opeens enorm in toeren! dus stationairtoerental beter afgesteld, en jemig wat liep hij opeens lekker! En gasgeven dat hij deed, onvoorstelbaar! _O_ wat een heerlijk gevoel na een jaar klooien!!

Vervolgens de motor uit de schuur willen manoeuvreren en op onverklaarbare wijze opeens naar maximaal toerental schieten. Tot tweemaal toe. Dacht dat het gashandvat los op het stuur zat. Maar bleek dat de gaskabel klem zat onder de tank dus elke keer als ik naar links stuurde maakte hij even 8k toeren :')

Stukje door de tuin gereden zonder uit te vallen bij opkomende koppeling, heeeerlijk.

Hij is nog lang niet af maar dit is in ieder geval een basis om op verder te gaan *O* kan ik die Suzuki DR weer op speurders zetten, want ik krijg spontaan last van tinnitus door die klote 1 cilinder trillingen. Lekker makkelijk en goedkoop met sleutelen maar absoluut niet handig als je gevoelig bent voor tinnitus.
 
Laatst bewerkt:
Den aanhouder wint! Krijg je hem nog een beetje af voor de zomer?

Jammer dat die DR niet bevalt. 1 cilinders zijn effe wennen maar na een tijdje waardeer je ze vanzelf.

op ebay worden er ook rvs bouten en koperen ringen bijgeleverd. Ziet er netjes uit dus denk dat ik de gok maar neem. Nu nog twijfelen over de kleur, zwart of zilver. Setje compleet is trouwens net onder de 84 euro, verzendkosten erbij blijft het nog onder de 100.

Zwart! Ik heb "doorzichtig" gekozen = zilverkleurig omdat ik dacht dat dat er mooi uit zou zien. Nu ze er op zitten had ik toch liever zwarte gehad.
 
Ik denk dat mijn achterdempers op zijn. Duurt ong. 3 seconde om uit te veren na induwen :? Ik stuiter bijna van mijn motor af bij slecht wegdek. Na 32 jaar op zich niet gek dat ze minder worden.

Iemand nog goede niet te dure dempers ter overname?
 
Zwart! Ik heb "doorzichtig" gekozen = zilverkleurig omdat ik dacht dat dat er mooi uit zou zien. Nu ze er op zitten had ik toch liever zwarte gehad.
Originele zijn ook zwart dus moet dan wel netjes staan zou je denken. Net nog een zijkap in originele kleur en striping gescoord! Dat wordt weer wachten op de pakkettenmeneer komende week, kan die gescheurde er eindelijk af :Y
 
Ik heb voor ook HEL remleidingen. Erg mooi spul, helemaal compleet geleverd met meer dan genoeg banjo's en koperringen
 
Heeft iemand ook nog een setje hoofd sproeiers liggen voor een mikuni carb.
Ik andere filters er op gezet en er wordt geadviseerd om ca 20% grotere sproeiers te nemen.
Dan kom ik op sproeiermaat 130 uit.

Voor de volledigheid ik heb open filters en een andere uitlaat gemonteerd (ingekorte yoshi rs-3).

uiteraard ben ik benieuwd naar ervaringen met deze setting en welke sproeiermaat is gebruikt :)
 
Laatst bewerkt:
Den aanhouder wint! Krijg je hem nog een beetje af voor de zomer?

Jammer dat die DR niet bevalt. 1 cilinders zijn effe wennen maar na een tijdje waardeer je ze vanzelf.
Ik vind het heerlijk rijden... maar die 1-cilinder geeft trillingen door waardoor ik last krijg van een piep in mijn oor. Zowel met schuimpjes als op maat gemaakte oordoppen. Het is puur die trilling. Bij mijn oude V-twin had ik dat minder en bij 4-cilinders heb ik het niet, dan heb ik alleen last van windruis.

Nu inderdaad kijken of ik 'm af krijg, maar ik hoop op redelijk korte termijn ermee te kunnen rijden.
 
Goed voor de motivatie :9~
full

full

full

full

full


nog meer? kijk zelf even op:
Suzuki Streetfighter Gallery

EFE's, Katana's GS750 en 1000's
 
Afgelopen week deze aangeschaft, voor de brave huisvader een lekker dingetje om weer eens wat te gaan rijden deze zomer :)

Vooral elektrisch in het verleden al een keer flink aangepakt en als je d'r wat langer naar kijkt wordt 'ie steeds minder lelijk ;)

full
 
Heeft iemand ook nog een setje hoofd sproeiers liggen voor een mikuni carb.
Ik andere filters er op gezet en er wordt geadviseerd om ca 20% grotere sproeiers te nemen.
Dan kom ik op sproeiermaat 130 uit.

Voor de volledigheid ik heb open filters en een andere uitlaat gemonteerd (ingekorte yoshi rs-3).

uiteraard ben ik benieuwd naar ervaringen met deze setting en welke sproeiermaat is gebruikt :)



20% van de maat die op de sproeier staat of 20% van de diameter ???
Dat is nogal een groot verschil!!!
 
Inderdaad! Echt mooi gedaan. Het eerste wat ik dacht toen ik die foto zag was; dit kan Suzuki anno 2015 nog steeds verkopen.
 
die wielen van de eerste foto, die wil ik ook wel!


Dat kan hoor, setje gs750 naven aanschaffen en opsturen naar bijv. Haan wheels.
Zeggen dat je 18"x5" achter wil en 18x2,5 vóór, graag rvs spaken.

Dan heb je ook zulke wielen :+

En 500 euro minder in je spaarpot ..... ;)

Oh, komen nog banden bij.... Uhmmmm +250 schat ik :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan