MF Gooi 152. Waar goeie tips niet gewaardeerd worden!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zijn nette prijzen, maar ik ben niet zo van 't plannen :N
Maar 's een keer zo'n huisje en dan een dagje in de buurt pierewaaien kan wel een optie zijn.
Internet op de telefoon zal wel werken daar :)Zullen ze vast beddengoed bij hebben, toch :?


We nemen geen slaapspul mee :N
Pas niet eens in een slaapzak :')
ze hebben ook grote :+
 
Laatst bewerkt:
Overigens, dit is een mooi reisverslag van 2 MF'ers die uiteindelijk na wat omzwerving :X ook terecht komen op de Noordkaap. Via Rusland en Finland. Veel beeldmateriaal en zeker leuk geschreven.
Het is alleen wel jammer dat het reisverslag nog steeds niet helemaal is afgemaakt.
Lezen vanaf het begin is desalniettemin vermakelijk, het is een bijzondere trip.

The Wrong Way Up
 
Dat zijn nette prijzen, maar ik ben niet zo van 't plannen :N
Maar 's een keer zo'n huisje en dan een dagje in de buurt pierewaaien kan wel een optie zijn.
In Denemarken hadden we een huisje op een camping met allemaal families, lekker goedkoop en alles erop en eraan. :Y Mooie uitvalsbasis en rondrijden zonder bagage en die ook niet elke keer moeten uit- en weer inpakken zoals in Schotland beviel ook prima. :]

Alleen als we wegreden of aankwamen liep de halve camping uit.... Zeker nog nooit motoren gehad op de camping, en we waren maar met z'n drieën! _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn nette prijzen, maar ik ben niet zo van 't plannen :N
Maar 's een keer zo'n huisje en dan een dagje in de buurt pierewaaien kan wel een optie zijn.
Internet op de telefoon zal wel werken daar :)Zullen ze vast beddengoed bij hebben, toch :?


We nemen geen slaapspul mee :N
Pas niet eens in een slaapzak :')

Dan krijg je nog een leuke rekening van je provider als je thuis komt :P
 
:X ik krijg iig de BTW terug :P



Huisjes... liever rondritje maken. Bagage vind ik niet zo'n probleem.
Merk je geen reet van met rijden :P

Slaapzak :N past er niet meer bij in de koffer :9
 
Niet zoeken, en niet pakken en niet uitpakken = is langer ritjes rijden. En voor het donker thuis hoeft ook niet :Y .

Maar ik begrijp je, alles van te voren regelen staat haaks op de beleving die je voor ogen hebt ;) .

Het is een afweging van voor- en nadelen, zoals alles, en zoals altijd heeft dat en prijs.
 
:X ik krijg iig de BTW terug :P



Huisjes... liever rondritje maken. Bagage vind ik niet zo'n probleem.
Merk je geen reet van met rijden :P

Slaapzak :N past er niet meer bij in de koffer :9

Zou het toch maar even checken bij jouw provider voordat de vakantie 2x zo duur is door de telefoonrekening :P
 
Laatst bewerkt:
Zal het 's opzoeken ja ;)




Niet zoeken, en niet pakken en niet uitpakken = is langer ritjes rijden. En voor het donker thuis hoeft ook niet :Y .

Maar ik begrijp je, alles van te voren regelen staat haaks op de beleving die je voor ogen hebt ;) .

Het is een afweging van voor- en nadelen, zoals alles, en zoals altijd heeft dat en prijs.
Het wordt daar niet donker toch? :9

Dan kunnen we blijven rijden *O*
 
Je kunt helaas geen Noorse sim kopen, zelfs geen prepaid, je hebt geen Noors persoonsnummer (soort fiscaal nummer), die heb je nodig, dus alleen internet in Noorwegen via Wifi.

Nog een paar foto's:

Je zal maar flink het gas erop hebben :X :

full


Overal wel een waterval in de buurt, kleine of grotere:

full


Eindeloze hoogvlakten (geen pekel):

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt helaas geen Noorse sim kopen, zelfs geen prepaid, je hebt geen Noors persoonsnummer (soort fiscaal nummer), die heb je nodig, dus alleen internet in Noorwegen via Wifi.

Nog een paar foto's:

Je zal maar flink het gas erop hebben :X :

[afbeelding]

Overal wel een waterval in de buurt, kleine of grotere:

[afbeelding]

Eindeloze hoogvlakten (geen pekel):

[afbeelding]
Noorwegen valt bij Telfort onder Zone1. Zelfde als Duitsland en zo. Dus da's al een voordeel.
Is het iig niet heel duur.



Mooie plaatjes. Daar hoeven wij iig al niet meer te stoppen *O*
 
Is het nog n beetje korte broeken weer daar? :$

Dat is nu nét datgene wat er mist, dat wil niet zeggen dat het altijd regent, maar echt heet wordt het er niet vaak, zeker niet langs de kust. Overigens is het er wel vaak zonnig, maar de temperaturen zijn een stukje lager dan in NL. Helaas valt de meeste regen in de bergen, daar, waar je ook wil rijden :/

Overigens was het twee jaar geleden een (2012) perfect jaar wat het weer betreft, maar dat is echt mazzel hebben. Tenminste 2 weken aanééngesloten warm, echt warm, elke dag zonnig, maar zoals gezegd dat is dus mazzel hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is nu nét datgene wat er mist, dat wil niet zeggen dat het altijd regent, maar echt heet wordt het er niet vaak, zeker niet langs de kust. Overigens is het er wel vaak zonnig, maar de temperaturen zijn een stukje lager dan in NL. Helaas valt de meeste regen in de bergen, daar, waar je ook wil rijden :/

Overigens was het twee jaar geleden een (2012) perfect jaar wat het weer betreft, maar dat is echt mazzel hebben. Tenminste 2 weken aanééngesloten warm, echt warm, elke dag zonnig, maar zoals gezegd dat is dus mazzel hebben.

Hmm nja, mocht n tripje franse kust niet lukken dit jaar kan ik Noorwegen altijd nog n gooi geven! :]

Telfort pre-paid simkaartje in n oude telefoon frommelen en goan!
 
En als je het koud hebt, gewoon stoken, kind doet de was :Y

full
 
Kuubje haardhout in de topkoffert frommelen :9
 
Hyttes weet ik niet, maar in de natuur, ja, in principe wel, maar je moet het echt uit maken, daar zijn (strenge) regels voor.

Kuubje haardhout in de topkoffert frommelen :9

Van Noorwegen naar Nederland :? Hout is één van de export artikelen van met name Zweden, maar Noorwegen heeft ook veel hout.

Nu lekker :z , weltrusten , morgen vroeg weer op 05.15
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Grappig om te lezen dat je in Noorwegen geen simkaartje kan kopen tenzij je dat persoonsnummer (beetje ons Sofinummer?) hebt. Is wel een handige om in de gaten te houden mocht je die kant uit willen. :Y
 
Je kunt helaas geen Noorse sim kopen, zelfs geen prepaid, je hebt geen Noors persoonsnummer (soort fiscaal nummer), die heb je nodig, dus alleen internet in Noorwegen via Wifi.
Um, volgens mijn info kun je aldaar na identificatie en tonen van geldige ID een prepaid SIM krijgen. Alternatief is bv keepgo (gebruikt voor oa US)
 
lol, en Ed ligt achter de tent met een buks te spelen :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan