Bouw Honda-racertje VFR400R NC30 Suzuka

Binnen.

full
 
Die RS achterveer vind ik wel een mooie toekomstige / potentiële upgrade voor mijn NC30..! Kan ik de Eifel nog iets onveiliger maken ;)
 
Weer een kleine update; nummer 5

Kleppen zijn dus gesteld., Vandaag de kleppendeksels uitwendig en inwendig weer toonbaar gemaakt. De koppen zijn weer gesloten voor tig-duizend kilometer.

full

full

full


Vandaag alle nieuwe draadeindjes geplaatst en vervolgens de aansluitingen op de achterste koppen gemonteerd.

full

full

full


Het Ikea bouwpakket :9~
Bij de levering, een aantal jaren geleden werd bij het complete RVS systeem een verkeerde uilaat geleverd ( Alu). Die mocht ik houden :9 :P

full



full

full


Het lenslampje dat bij de Suzuka top-kuip hoort.

full
 
Laatst bewerkt:
Had jij vandaag een rustdag Roel? :+

Ja, af en toe moet je even rust inlassen. *D
Anders droom ik 's nachts teveel over 4V. :(

Ik heb idd hard doorgewerkt, omdat het racertje zo snel mogelijk op de wielen moet staan.
Dan is de fiets verplaatsbaar en kan de hefbrug weer gebruikt worden voor wat anders. De Nc30 schuif ik dan gewoon in een hoek :(
 
Laatst bewerkt:
Update 6

Volgende klus was de montage van het volledige race-uitlaatsysteem. Die klus viel flink tegen.
Niet het plaatsen op de motor en het in elkaar schuiven van vele onderdelen, maar het uitlijnen was een crime. ( de vorige keer bij een RVF ging het heel wat sneller).
Doordat je zoveel buisje kunt verdraaien, gaat alles steeds weer onder een andere hoek staan en komt er iets niet goed uit. Of je komt tegen het linksysteem, of de swingarm wordt geraakt, of achter wordt de veer van de schokdemper geraakt of de jiffy komt tegen één van de buizen. Pure ellende. In het begin denk je: dit past nooit. :(
Maar met veel geduld staat alles nu prachtig in lijn. :) :)
Overigens moet, nadat de motor straks heeft gedraaid en alles lekker heet geworden is, de 8 boutjes bij de aansluitingen op de koppen, worden nagetrokken. Daarvoor moet de achterzijde weer los. :( Zal het goed aftekenen. *D )

full


Nogmaals het prachtige bouwpakket: :P :9

full

full


Even oefenen: :+

full


De opbouw van voor naar achter.

full

full

full


full

full
full


full


full

full

full

full
full



Ben heel benieuwd naar het geluid. Maar dat zal nog even op zich laten wachten.
Vind het geheel erg mooi staan en het past straks heel goed bij de endurace-uitvoering, denk ik/hoop ik })

Wat vinden jullie er van? Wordt het wat? *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Update 7.

De ZXR 400R USD voorvork is ook klaar.

De "spuitkabine" met "special" steun en de voorvorktool zijn weer opgeborgen *D

full

full

full
full


full

full

full

full

full

full


Kan weer wat afstrepen.
Binnenkort: kuip monteren - snelvergendeling kuipdelen boren en plaatsen - -koplamp aanpassen, lenslamp aansluiten
full


en een rem/schakelset en de wielen in goudkleur.

Dan overleg (dure :( ) spuitwerk.

full
 
Laatst bewerkt:
Update 8. Revisie achterremklauw.

De zuigertjes konden niet fijn meer beweging; tijd dus om de klauw volledig uit elkaar te halen en alle rubbers te vervangen. Dat was wel nodig ook :(

full

full

full

full

full

full
full


full

full

full

full


Het superfijne gereedschap: :Y

full



Wilde de binnengekomen remleiding achter (Hel) monteren, maar de lengte was niet naar mijn zin.
Wordt 7 cm korter gemaakt. Heb ik een andere keer ook nog wat te doen :+

full


Voor zitten al Hel-leidingen:

full

full
 
Laatst bewerkt:
Zo wat een prut, waarmee heb je ze schoongemaakt?

Dit keer gewoon in de ontvetterbak met een zacht borsteltje.
Normaal gesproken stop ik alles in de ultrasoonbak.
Alles zat heerlijk aangekoekt. :( Zelfs randjes rubber van de stofseal kwamen mee naar buiten bij het verwijderen van de zuigertjes).
Het schoonmaken van de uitsparingen waar de nieuwe rubbers inkomen nam veel tijd in beslag. Als die niet goed schoongemaakt worden heeft plaatsing van nieuwe seals ed.geen enkele zin.
Geen overbodige operatie dus..
Maar ik heb het wel erger meegemaakt. :+

full
 
Laatst bewerkt:
Update 9.

De carburateurs zijn onder handen genomen. Zagen er aan de buitenkant vreselijk goor uit en dan is de binnenzijde na al die jaren meestal niet beter. ;(
Een foto-reportage met heel veel foto's. ( op verzoek van Djeepert :+ :+ ).

Eerst het ergste vuil wegwerken in de ontvetterbak. De ultrasoon-vloeistof heeft zo een langer leven. ( is vrij prijzig).

full


Ondertussen zijn de grote ultrasoonbak met alu vloeistof en de kleine bak met vloeistof voor de messing delen al lekker opgewarmd.

full

full


Vies :(

full

full

full

full

full
full



Dan volledig uit elkaar en daarbij zeer nauwkeurig sorteren en noteren.

full
full

full



Deze carb heeft dynojet naalden.

full

full


Na het badderen:

full

full

full

full

full


25 jaar oud en weer helemaal nieuw. :9~

full


Op website een wat andere foto-indeling. Honda 400 V4 - Straatracers

Ondertussen wordt het al flink scrollen :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan