Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

Iemand intresse in orginele teller 675 2009 met 25000km erop

heb verkeerde besteld .

bakjoost@hotmail.com
 
Even een vraag voor degenen die zelf aan de daytona sleutelen. Ik hoor een geluidje bij mijn voortandwiel. Ik vermoed gewoon de ketting. Het is snelheidsafhankelijk en lijkt ongeveer een omwenteling van de ketting te zijn. Motor gaat binnenkort naar de monteur voor een grote beurt en krijgt meteen een vers setje ketting en tandwielen. Maar, stel het is toch het lager van de uitgaande as, is deze bij de daytona van buitenaf te vervangen?
 
Kapje eraf en kijk ff of het voortandwiel nog goed geborgd is. Tot die tijd geen meter mee gaan rijden. Zitten er strakke punten in de ketting?
 
Kapje eraf en kijk ff of het voortandwiel nog goed geborgd is. Tot die tijd geen meter mee gaan rijden. Zitten er strakke punten in de ketting?

Ik zal vanavond thuis eens kijken of het tandwiel goed geborgd zit. Ik heb sinds het me op is gevallen ook niet meer gereden. Er zit een duidelijk strakker punt in de ketting wanneer ik mijn achterwiel draai, maar daar is de ketting ook op gesteld in ieder geval.
 
ik had dus zo n "losse" voortandwiel. Kwam er toevallig achter toen ik een schoonmaakrondje achter het tandwieldeksel deed.
De moer zat echt los, maar het borgplaatje voorkwam dat de moer eraf kon lopen.
Ikzelf heb heb de moer wat extra geborgd met loctite en vastgedraaid.
Een Nm kan ik niet noemen, maar gewoon vast gezet zoals mijn technisch inzicht het goedkeurd :')
Ik had geen extra geluid oid.
Maar een tandwiellager, dat komt maar zelden voor denk ik.
Ik weet wel dat een ketting dat een strak punt heeft, enorm geluid kan maken.
De ketting slaat als het ware.
En je hebt voor de moer dop36 nodig.

edit,
Mbt het losse voortandwiel,
Op diverse triumph fora kwam ik toch topics tegen met een losgelopen voortandwiel.
Ook vaak de vraag "op hoeveel Nm moet de moer vastgezet worden"
 
Laatst bewerkt:
Zeker de moeite waard om te checken dan. Had een foto van een stukje ketting en achtertandwiel gemaakt toen ik hem de laatste keer weg heb gezet. Nu ik die nog eens bekijk zie ik ook wat vreemde slijtage op het achterste tandwiel.
 
dan ben ik reuze benieuwd naar het voortandwiel :9
Foto s huidige staat vh voortandwiel aka voorste kettingwiel aub?
 
photobucket werkt erg goed.
Foto maken met je telefoon.
Middels de photobucket-app direct uploaden, en dan de imgat-link copieren en hier plakken.
Eenmaal gedaan, zo makkelijk als in het donker een gaatje vinden ;)
 
Heb net het kapje los gehad, maar er niet helemaal af. Vandaar dus geen foto's, moer zit nog prima vast. Goede nieuws, ik voel ook geen enkele speling op de as. Rare slijtage die ik dacht te zien op achtertandwiel was gewoon vet en vuil. Eigenlijk valt er vrij weinig te zien, waarschijnlijk vraagt mijn monteur zich af waarom ik überhaupt het kettingset laat vervangen.
Misschien dat het vet uit de rollen van de ketting is, door reinigen met hogedruk door vorige eigenaar? Ik weet niet of hij dat deed, maar zou zomaar kunnen. In ieder geval vervang ik het set gewoon, liever iets teveel dan iets te weinig onderhoud...
 
Preventief vervangen kan ik mij prima in vinden. Dat hoort ook bij onderhoud :t
 
Dames en heren,

over onderhoud gesproken: wie weet een goed en niet al te duur adresje in Zuid Holland (hoe dichter bij R'dam hoe beter) waar ik mijn 675 een grote beurt kan laten geven? Goede ervaringen/ideeën?

Thanks alvast.

J.
 
Mijn spanningsregelaar is overleden :(
Vorige zondag tijdens een ritje stil komen te staan op een dijkweggetje. Accu laadde niet bij. Diagnose van ANWB was dat spanningsregelaar of dynamo defect was.

Nu weet ik zeker dat hier een terugroepactie voor is/was (link), alleen ziet de dealer dat er voor mijn motor niets open staat. Als ik zelf check krijg ik ook te zien dat er geen recalls open staan. Mijn VIN valt wel degelijk in de range van defecte spanningsregelaars.
Ik heb hier een paar jaar geleden een brief van gehad van de RDW, maar die brief kan ik werkelijk nergens vinden...

Nieuwe moet €275 kosten. Lijkt me absurd veel voor zo'n simpel stuk electronica. Zit niet meer dan €10 aan onderdelen in.

Iemand ideeën? Of tips voor een vervangende (betaalbare ;) ) regelaar?

Edit: ondertussen al tweedehandse gevonden bij Boonstra. Waarschijnlijk heeft de dealer hier weinig trek in, en kan ik de motor beter ongerepareerd ophalen...
 
Laatst bewerkt:
Mijn spanningsregelaar is overleden :(
Vorige zondag tijdens een ritje stil komen te staan op een dijkweggetje. Accu laadde niet bij. Diagnose van ANWB was dat spanningsregelaar of dynamo defect was.

Nu weet ik zeker dat hier een terugroepactie voor is/was (link), alleen ziet de dealer dat er voor mijn motor niets open staat. Als ik zelf check krijg ik ook te zien dat er geen recalls open staan. Mijn VIN valt wel degelijk in de range van defecte spanningsregelaars.
Ik heb hier een paar jaar geleden een brief van gehad van de RDW, maar die brief kan ik werkelijk nergens vinden...

Nieuwe moet €275 kosten. Lijkt me absurd veel voor zo'n simpel stuk electronica. Zit niet meer dan €10 aan onderdelen in.

Iemand ideeën? Of tips voor een vervangende (betaalbare ;) ) regelaar?

Edit: ondertussen al tweedehandse gevonden bij Boonstra. Waarschijnlijk heeft de dealer hier weinig trek in, en kan ik de motor beter ongerepareerd ophalen...

Was de jouwe misschien al niet vervangen met die terugroepactie? Je kan hem redelijk simpel zelf vervangen. Achter je rechter fairing. Helaas is het meeste werk om je hele fairing los te halen omet er fatsoenlijk bij te kunnen.
 
Het stomme is dat ik hier jaren geleden een brief voor heb gehad, maar ik kan die brief werkelijk nergens meer vinden, en Triumph meldt doodleuk dat er geen openstaande recalls zijn voor mijn motor...

Hij is idd absurd makkelijk te vervangen. De reden dat ik de motor naar de dealer heb gebracht is dat de regelaar de 1e rit na een grote beurt kapot is gegaan. Tijdens de beurt kan de regelaar nog niet defect zijn geweest, omdat dit anders zichtbaar was op de diagnose apparatuur (volgens de dealer).

Dealer monteert helaas geen tweedehands onderdelen. Morgen maar eens telefonisch overleggen.
 
Mijn spanningsregelaar is overleden :(
Vorige zondag tijdens een ritje stil komen te staan op een dijkweggetje. Accu laadde niet bij. Diagnose van ANWB was dat spanningsregelaar of dynamo defect was.

Nu weet ik zeker dat hier een terugroepactie voor is/was (link), alleen ziet de dealer dat er voor mijn motor niets open staat. Als ik zelf check krijg ik ook te zien dat er geen recalls open staan. Mijn VIN valt wel degelijk in de range van defecte spanningsregelaars.
Ik heb hier een paar jaar geleden een brief van gehad van de RDW, maar die brief kan ik werkelijk nergens vinden...

Nieuwe moet €275 kosten. Lijkt me absurd veel voor zo'n simpel stuk electronica. Zit niet meer dan €10 aan onderdelen in.

Iemand ideeën? Of tips voor een vervangende (betaalbare ;) ) regelaar?

Edit: ondertussen al tweedehandse gevonden bij Boonstra. Waarschijnlijk heeft de dealer hier weinig trek in, en kan ik de motor beter ongerepareerd ophalen...

675 : Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics
 
er is al een tweedehandse onderweg maar toch,

Mensen hier ook last gehad van een loskomende taartschep/kentekenplaathouderbeugel?
Deze scheurde helaas af op de bevestigingsgaten bij de uitlaat.
We hebben het laten lassen, maar helaas is het weer gaan scheuren en afgebroken.
Vind het maar een gammele constructie. Enerzijds moet er beweging inzitten, omdat het anders kan scheuren. Maar er hangt bijzonder veel vast aan dat dunne beugeltje
 
er is al een tweedehandse onderweg maar toch,

Mensen hier ook last gehad van een loskomende taartschep/kentekenplaathouderbeugel?
Deze scheurde helaas af op de bevestigingsgaten bij de uitlaat.
We hebben het laten lassen, maar helaas is het weer gaan scheuren en afgebroken.
Vind het maar een gammele constructie. Enerzijds moet er beweging inzitten, omdat het anders kan scheuren. Maar er hangt bijzonder veel vast aan dat dunne beugeltje

:N ,prima ding :t ,nooit geen last van gehad,al 8 jaar niet :]
 
Laatst bewerkt:
heren,

probleempje met mijn daytona 2008
de tank zuigt vacuum
en af en toe heb ik geen vermogen (voelt als een toeren begrenzer maar dan bij 7000tpm) wat kan dit zijn?

heb al eerder met een paar van jullie gesproken over de exup echter deze draait heel soepel en stelmotor lijkt zijn werk goed te doen. ook verklaart dit niet het vacuum is er een verband of twee verschillende problemen?

alvast bedankt
 
heren,

probleempje met mijn daytona 2008
de tank zuigt vacuum
en af en toe heb ik geen vermogen (voelt als een toeren begrenzer maar dan bij 7000tpm) wat kan dit zijn?

heb al eerder met een paar van jullie gesproken over de exup echter deze draait heel soepel en stelmotor lijkt zijn werk goed te doen. ook verklaart dit niet het vacuum is er een verband of twee verschillende problemen?

alvast bedankt

Vacuum in een tank kan maar door 1 ding veroorzaakt worden : tank ont/beluchting zit verstopt.
Kan gelijk de andere symptomen verklaren :),je brommer krijgt dan geen/minder benzine
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is de tank er af geweest ?
Dan zal best kunnen dat bij terug montage van de tank, het ontluchting slangetje is afgekneld

Gr Freddie

heren,

probleempje met mijn daytona 2008
de tank zuigt vacuum
en af en toe heb ik geen vermogen (voelt als een toeren begrenzer maar dan bij 7000tpm) wat kan dit zijn?

heb al eerder met een paar van jullie gesproken over de exup echter deze draait heel soepel en stelmotor lijkt zijn werk goed te doen. ook verklaart dit niet het vacuum is er een verband of twee verschillende problemen?

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Dames en heren,

over onderhoud gesproken: wie weet een goed en niet al te duur adresje in Zuid Holland (hoe dichter bij R'dam hoe beter) waar ik mijn 675 een grote beurt kan laten geven? Goede ervaringen/ideeën?

Thanks alvast.

J.

Dat kan ik wel regelen voor je. Woon zelf in hoogvliet, maar de mijn zaak staat in oude tonge. Pm voor meer info.
 
https://www.carmo.nl/index.php?main_page=index&cPath=4318_4295_134_1185_142
Na aandringen van mij is de dealer toch verder gaan vragen bij Triumph over die spanningsregelaar. Na lang zoeken door Triumph blijkt dat op mijn VIN-nummer al een regelaar is geclaimd, maar dat dit dit het buitenland is gebeurd. Waarschijnlijk een foutje dus.
Oftewel, de spanningsregelaar gaat gewoon onder garantie vervangen worden.

Eind goed, al goed *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan