Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

Ola,

sinds kort in het bezit van een zwarte Daytona 675 uit 2009. Weer 's wat anders dan een bullige twin. Er zit een open Jardine pijp onder, en ik denk de mapping niet daarop is aangepast (geeft veel 'geklapper' bij gas dicht na acceleratie). Iemand van hier ervaring met het flashen van de ecu?

Gr. Jerd.

Een beetje laat antwoord maar goed.

Ik weet niet waar je vandaan komt? Ik kan er gratis voor je een andere originele mapping (TOR) in laden als je dat wil. ;)
 
Een beetje laat antwoord maar goed.

Ik weet niet waar je vandaan komt? Ik kan er gratis voor je een andere originele mapping (TOR) in laden als je dat wil. ;)

Ha tof je antwoord. Thanks. De 675 staat nu in winterstalling, maar ik hou je aanbod zeker in mijn achterhoofd. Woon in R'dam trouwens...

Goed weekend.
 
Na lang meegelezen te hebben heb ik me ook aangemeld.

Ikzelf bezit een 675 uit 2006. Na vorig jaar een klein schuivertje gemaakt te hebben staat hij nu klaar om opnieuw gespoten te worden.

Vandaar ook gelijk mijn vraag. Na lang zoeken op het forum ben ik het nog niet tegen gekomen maar ik zou graag de kleurnummers van Triumph hebben.
Mijn motor is momenteel tornado red maar overweeg om hem crystal white te spuiten.

Heeft iemand de juiste nummers??
 
Bedankt, de rode kleur is daar niet in terug te vinden. Maar zoals ik het lees is het ook niet zomaar een ral kleur.
 
full


(Heb wel betere foto's maar ik zit op mijn mobiel en deze had ik eerder geupload)

Ik heb de mijne gewoon in een zelf gekozen wit laten spuiten.
(Opel agila wit) hahah slopel kleur bla bla...

Yep.. Wit metallic met een hele lichte zilvere gloed er overheen wat zorgt voor een mooie diepte.

Originele (witte) triumph/daytona stickers terug onder de lak, prima niks mis mee.

Kleurcodes doen mij niet zoveel, doe wat je mooi vind!
 
Laatst bewerkt:
Ai, dat is toch wel erg mooi zo. Brengt me weer aan het twijfelen. Nog meer foto's ??
 
Doordat ik nog twijfelde over de kleur heb ik 2 sets watsen design knipperlichten gekocht. Chrystal white en Tornado Red. Nu hij toch wit gespoten gaat worden heb ik de rode eventueel over. Ik kan deze nog afbestellen maar wellicht wil iemand ze overnemen.

Wie heeft interesse in een setje rode zijknippers?
 
Top!

Morgen velgen uit de 675 halen, en ergens volgende week 2 nieuwe Diablo Rosso III bandjes om laten leggen. Nu al zin in het eerste voorjaarsritje :)
 
Wiel-loze Daytona 8-)
Ondertussen voorzien van een vers setje Diablo Rosso III, laat het lekkere weer maar komen!
full
 
Laatst bewerkt:
Hey iedereen,

niet erg actief geweest hier, maar nu zou ik toch graag jullie assistentie willen vragen:

Mijn Triumph staat momenteel te koop, simpelweg omdat er te weinig op wordt gereden.

Afgelopen seizoen is er helemaal niet op gereden en de motor heeft dus ook een jaar stil gestaan.

Nu start de motor gewoon goed als hij koud is, maar zodra hij warm is gaat het wat lastiger, (een klein beetje gas bij en hij gaat wel gewoon aan), maar dit hoort natuurlijk niet. Ook niet erg fijn voor de verkoop.

Start motor draait wel gewoon volop, en er zit ook een gloed nieuwe accu in.
zou het kunnen zijn dat de bougies gewoon wat "veroest" zijn? Of heeft iemand ervaringen met dit "lastig" starten bij warme motor?

ik wil het probleem graag oplossen voor de verkoop, maar uiteraard ook niet teveel geld aan uitgeven :)

ik hoor het graag!
 
Laatst bewerkt:
Flesje Forté I erin, motor ritje goed warm rijden (minstens kilometer of 50). Grote kans dat dit het probleem oplost.

Ik denk dat de kans niet groot is dat dit aan de bougies ligt. Dan zou je ook startproblemen moeten hebben bij een koude start.
 
Ola,

iemand hier misschien nog een voorspatbord (zwart of anders carbon) liggen die ik kan overnemen? Gisteren de klassieke fout met een schrijfremslot gemaakt...

Gr, Jerd.
 
Flesje Forté I erin, motor ritje goed warm rijden (minstens kilometer of 50). Grote kans dat dit het probleem oplost.

Ik denk dat de kans niet groot is dat dit aan de bougies ligt. Dan zou je ook startproblemen moeten hebben bij een koude start.

van de week een flesje gekocht en vandaag vol goede moed naar de opslagbox met motor toe om een stuk te gaan rijde......, blijkt de gloednieuwe accu, welke vorige week compleet opgeladen is, helemaal dood!

terug gegaan naar de lokale accu shop, en onder garantie een nieuwe erin gedaaan. Zowel koud als warm start hij 10 keer beter *D. Maar goed, het flesje forte was nu toch al gekocht; dus erin gedaan en 60 km gereden. Ik merk zeker een verbetering, maar het hoofd probleem bleek dus toch de accu te zijn.

bedankt voor de tip in ieder geval!

Ik ben erg blij dat hij zowel start en loopt als nieuw zonder enige problemen, en de volgende eigenaar zal dit ook zijn!
 
Laatst bewerkt:
Vraagje...

Welk koelvloeistof gebruiken jullie om bij te vullen?
In de handleiding staat HD4X Hybrid OAT, maar ik vind deze niet zo heel snel als ik zo rond kijk. Maakt dat veel uit welke koelvloeistof je gebruikt voor de motor per type? Of vraag ik nu iets heel stoms :').
 
Terug
Bovenaan Onderaan