Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

Ola,

iemand hier misschien nog een voorspatbord (zwart of anders carbon) liggen die ik kan overnemen? Gisteren de klassieke fout met een schrijfremslot gemaakt...

Gr, Jerd.


Ik heb een grijze?
Spuitbusje of sticker wrappen misschien?
 
Even een vraag waar jullie mij misschien mee kunnen helpen, ik sta op het punt mij oude rsv mille te verkopen en daar een 2006/7 675 voor terug te kopen. Wat ik erg belangrijk vind is gasreactie. wat ik zoek is een motor die soepel reageert op gasbevelen. zeker in d bocht, en dan met name het moment van remmen met gas los overgaand in gas open in de bocht. is hij dan rukkerig ? of juist soepel. De rest geloof ik wel sturen en zo.
 
Even een vraag waar jullie mij misschien mee kunnen helpen, ik sta op het punt mij oude rsv mille te verkopen en daar een 2006/7 675 voor terug te kopen. Wat ik erg belangrijk vind is gasreactie. wat ik zoek is een motor die soepel reageert op gasbevelen. zeker in d bocht, en dan met name het moment van remmen met gas los overgaand in gas open in de bocht. is hij dan rukkerig ? of juist soepel. De rest geloof ik wel sturen en zo.
Ik vind hem erg soepel, al heeft mijn Daytona wel minder speling op het gas dan de GSXR van een vriend van me, dus reageert wat directer. De Daytona staat iig niet bekend om een vervelende gasreactie dus zou gewoon eens een proefrit gaan maken als ik jou was.
 
Ik heb sinds twee weken een Daytona 600 uit 2004. Mijn eerste motor waar ik erg blij mee ben :) :)

Nu zit hier een originele Triumph carbon demper op. De sound is prachtig, maar de demper heeft geen E keur dus zou ik hiermee in de problemen kunnen komen wanneer ik wordt aangehouden, toch? Zeker in Duitsland is men hier streng(er) op.

Er is geen db-killer voor te koop dus die zou moeten worden gemaakt. Is hier een adres voor liefst in Midden- of Zuid-Limburg?

Wordt er streng gelet op het feit dat de demper geen E-keur heeft?
 
heeft iemand hier toevallig nog een lens of compleet knipperlicht liggen voor het facelift model 2009? heb er waarschijnlijk een steentje tegen gehad afgelopen weekend. knipperlicht is heel alleen glaasje is kapot. zo niet weet iemand een goedkoop adresje?
 
Hallo,

Iemand interesse in dikke onderdelen voor een 675?

alles te ruil plus bijbetaling en originele delen.

Motor staat op marktplaats in Zwijndrecht een 675 2008 zwart, het makkelijkst Is om via daar contact op te nemen.
 
En dan wil je vanochtend opstappen voor een dagje Assen, blijkt het contact slot geforceerd. Krijg hem met de sleutel wel van stuurslot maar niet richting contact. Afijn verzekeraar gebeld en we gaan het beleven :( :( :(
 
iemand intresse in om dit te ruilen voor een origineel setje met een kleine bijbetaling? Deze is andersom schakelen en ik wil gewoon normaal.

Gr
full
 
Bij sommige sets kun je wisselen tussen normale en circuit schakeling, vaak met andere set stangetjes. Dat is bij jouw set niet het geval?
 
Hallo allemaal,

Sinds een week of 3 heb ik een mooie grijze Daytona uit 2007. (foto's komen nog)

Ik zou alleen de voetstappen wat meer naar beneden hebben zodat ik een wat betere houding krijg op de Daytona. Nu zie ik op internet compleet nieuwe schakel/remset maar ook losse verstelbare voetsteppen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat zijn de voordelen van compleet nieuwe schakel- en remset?
 
Ik heb eind vorig jaar mijn rem/schakel set vervangen door een Rizoma versie met verstelbare voetsteunen. Even afgezien van de hoeveelheid extra grip die de voetsteunen mij geven vond ik het niet heel veel comfortabeler. Veel lager dan het origineel komen ze niet. Wel kun je ze verder naar achteren zetten, maar daardoor ga je meer voorover hangen en meer druk op de polsen creëren.

Wat echt een hele verbetering qua comfort heeft opgeleverd zijn de montage van Helibars. Hierdoor zit ik echt veel rechter op en leun in minder op mijn polsen.
 
kan ik problemen verwachten [inhouden/slecht lopen] als ik een tor einddemper vervang door de orginele e keur demper?
Ik weet dus niet of zo n fiets afgesteld moet worden ivm andere einddemper.
Vandaag zijn we een 675 [2006] rijker geworden, en ik ben nog helemaal niet thuis in die machines.
Moet zeggen dat het een erg licht fietsje is.
Het terug schakelen lijkt wat "stroever" te gaan dan bijvoorbeeld een Honda vtr/yamaha thundercat, maar het zal wel een eigenschap zijn vd fiets.
Zijn er nog typische aandachtspunten voor onderhoud bijvoorbeeld?
En... hoever kun je gemiddeld op 1 tank benzine komen?
Er staat nu 40.000 op.

groeten basman
 
kan ik problemen verwachten [inhouden/slecht lopen] als ik een tor einddemper vervang door de orginele e keur demper?
Ik weet dus niet of zo n fiets afgesteld moet worden ivm andere einddemper.
Vandaag zijn we een 675 [2006] rijker geworden, en ik ben nog helemaal niet thuis in die machines.
Moet zeggen dat het een erg licht fietsje is.
Het terug schakelen lijkt wat "stroever" te gaan dan bijvoorbeeld een Honda vtr/yamaha thundercat, maar het zal wel een eigenschap zijn vd fiets.
Zijn er nog typische aandachtspunten voor onderhoud bijvoorbeeld?
En... hoever kun je gemiddeld op 1 tank benzine komen?
Er staat nu 40.000 op.

groeten basman
Beste is inderdaad wel om met standaard uitlaat weer terug te gaan naar de standaard mapping, al kan het natuurlijk dat die er nu nog in staat een niet is veranderd toen de vorige eigenaar de TOR demper monteerde..
Wat betreft aantal km op een tank: ik geloof dat ongeveer 250km m'n max is geweest, meestal tank ik rond de 200km om altijd safe te zitten.
Echte aandachtspunten wat betreft onderhoud zijn er niet echt volgens mij. Wel goed om te weten dat de eerste generatie (dus ook 2006) een oliepijlstok heeft die niet helemaal klopt, goed om daar even op te googlen. Verder is er een modificatie geweest aan de kettingspanner (dacht ik), dealer moet kunnen checken of jouw motor die al gehad heeft.

Gisteren weer de eerste kilometers gemaakt van het jaar. Soms zit ik te twijfelen m'n Daytona te verkopen, maar als ik dan eindelijk rijd is het zo lekker dat verkopen ook weer zonde is..
 
mbt die mapping controleren en eventueel aanpassen.
Is daar een goede beschrijving van voorhanden?
Ik heb al wat gezien op youtube over een obd2 stekker gekoppeld met telefoon of laptop.
Wat de mogelijkheden hierin zijn weet ik dus niet, maar wil het wel zelf gaan controleren/aanpassen.
Tevens zag ik in de androidstore een applicatie van €10,- maar dan moet ik nog een losse obd2 aanschaffen. Op ebay worden ze ook als set aangeboden http://www.ebay.com/itm/Diagnosis-T...ash=item3cfcee5392:g:t0oAAOSwPcVViVei&vxp=mtr
Wellicht kan het ook goedkoper?
 
ah dank je.
Ik zal jullie nog vaak nodig hebben denk ik, aangezien ik zelf graag het reguliere onderhoud verricht.
Overigens...iets met bomen en bos niet meer zien..
Is deze compatible met de daytona 675 uit 2007?
http://www.ebay.nl/itm/USB-Interfac...KKL-VW-AUDI-/141988371187?hash=item210f2a9af3

groeten basman :)
Ik heb zelf nooit tuneecu gebruikt dus zelf geen ervaring mee, maar wel gelezen dat het belangrijk is dat je een kabel hebt met FTDI chipset. Dat lees ik zo gauw niet terug bij die kabel van jouw link. Misschien handig om ook eens op onderstaande link of triumph675.net te kijken.

Overview
 
ah dank je.
Ik zal jullie nog vaak nodig hebben denk ik, aangezien ik zelf graag het reguliere onderhoud verricht.
Overigens...iets met bomen en bos niet meer zien..
Is deze compatible met de daytona 675 uit 2007?
http://www.ebay.nl/itm/USB-Interfac...KKL-VW-AUDI-/141988371187?hash=item210f2a9af3

groeten basman :)

Lastig te bepalen welke de juiste is.
Heb zelf ooit voor een vorig model de Tuneboy hard- en software gekocht. De daarbij geleverde kabel doet het ook met TuneEcu.

Als je zoekt op 'tuneecu en cable' komt o.m. deze info naar voren: TuneECU Cable Caution - Triumph Forum: Triumph Rat Motorcycle Forums

Deze kabel schijnt te werken: Lonelec
 
Laatst bewerkt:
Beste Daytona eigenaars, ik heb jullie advies nodig.

Het verhaal: Ik ben nieuw hier, begonnen met les voor het A-rijbewijs en ben verzot op Triumph.
Mijn woon-werk afstand is 50km enkele reis, altijd buiten de spits en strekt zich uit van A4 bij Leiden tot de Botlek. Mijn intentie is om -naast plezierritjes- zo'n 50% van het jaar met de motor naar werk te gaan.
Omdat ik geen goed vergelijkingsmateriaal heb, had ik op basis van horen-zeggen en borrelpraat de supersport categorie al bijna afgeschreven als geschikt segment, terwijl ik deze fietsen wel het mooist vind. En dan vooral de 675 serie. Het geluid, de styling.. word ik blij van. Als (logische) optie staan de str/speet triple ook heel hoog op m'n lijstje. En Sprint ST maakt dat lijstje compleet overigens.
Nu wil ik graag van jullie weten, zou een 675 Daytona hier een beetje geschikt voor zijn? Ik hoef niet prinsheerlijk comfy over de A4 te zweven, maar wil ook niet continue veel harder dan de geldende limieten hoeven rijden. Ik heb vanwege continudiensten nagenoeg nooit last van file. Kan ik dit m'n polsen aandoen? Gaan de slijtdelen bij een supersport - bij normaal gebruik- harder dan bij een naked met vergelijkbaar vermogen?
Zodra het felbegeerde papiertje in handen is wil ik sowieso eens uitgebreid 'mijn' route proefrijden, maar jullie advies zou erg behulpzaam zijn in de afwegingen en de voorpret, zeg maar. Heel erg bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik rij ook vaak 50 km richting de Botlek op een 675, alleen ben ik een mooiweer rijder. Denk zelf op die aantal keren per jaar dat een street triple een betere optie is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan