CBR1000F clan: Part (00)10, shaken, not stirred

Even een vraag. Ik wil de achterste remklauw van m'n DD verwijderen. Moet hiervoor het wiel eerst los? Heb de bout eraf maar hij blijft vast zitten op een metalen stiftje met rubber er omheen
 
En dan nog iets anders. Men geeft aan dat de remblokken vervangen kunnen worden door die ene moer los te draaien. Is allemaal leuk, maar hoe krijg je dan de zuigers terug? Remschijf zit immers in de weg
 
Welk type/bouwjaar heb je? Bij mijn '87/H hoeft de achteras niet aangeraakt te worden maar ik heb begrepen dat dat vanaf '89/K je de achteras er een klein stukje uit moet halen om de bevestigingsbeugel los te kunnen halen. Dat metalen stiftje is een glijpen als ik me niet vergis.

Om je remblokken te vervangen zou ik wel je remklauw van de schijf afhalen.
 
Heb een model 95 met dcbs. Wil sowieso die klauw er af om alles te reinigen en daarna het ontluchtingsproces nog en dat schijnt ook niet al te simpel te zijn...

Het is wel nodig btw...schijf gelukkig nog ok

 
Laatst bewerkt:
Gelijk maar alles nieuw besteld. 3 sets blokken. Ferodo 1x a 35 euro bij Goedhart motoren. Nissin 2x a 10 euro per stuk nieuw via Marktplaats. Zodra de auto gemaakt is gaat Bertha onder handen genomen worden.
 
Gisteren de nieuwe remblokken gemonteerd. Gaat weer als een trein! Waar ik echter wel behoorlijk van schrok was t volgende:

M'n remblokken achterwaren schuin afgesleten wat me verbaasde. Wat blijkt nou: ik rij al anderhalf jaar op DD terwijl het veerplaatje in de klauw omgekeerd zat! Maw het klemmetje zat aan de zuigerkant. Dan is t natuurlijk niet zo heel gek dat de boel schuin afslijt. Wat me verder opviel, is dat ik in het remvloeistofreservoir een wit blokje had zitten. Wat is dat? Dus niet dat afdekdekseltje met het rubber echt een soort blokje die dreef in de vloeistof
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als een interessant blokje. Ik heb het nog nooit gezien of van gehoord. Volgns mij hoort het ook niet in je remvloeistofpotje.
Misschien dat een fotootje het wat duidelijker maakt.

Viel me ook al op dat je blokken zo schuin afgesleten waren. Mooi dat je nu weet waarom en het opgelost is.
 
Ken je dat? Je rijdt dagelijks woon-werk verkeer en in de winter ben je iets nonchalanter met olie peilen. Koud, donker en je DD verbruikt toch bijna geen olie.

En dan vandaag 700ml moeten bijvullen. Oeps. -O-
Gelukkig heeft de DD aardig wat olie in voorraad. Mijn Guzzi heeft in totaal maar 2 liter aan boord. Die moet je weel nauwkeuriger in de gaten houden.

Hij mag sowieso na 10.000 probleemloze km. wel weer wat onderhoud krijgen. Straks maar effe wat spulletjes bestellen en een beurtje doen, zodat hij weer fris het voorjaar in kan.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Na wel het een en ander gelezen te hebben,ga ik afscheid nemen van deze leuke club,motor is inmiddels verkocht en hebben er veel mensen plezier aan beleefd.

Vorig jaar januari een zware longembolie gehad,waarbij bleek dat ik dood had kunnen zijn.

Halverwege vorig jaar kwamen ze erachter dat ik hartfalen in een ernstige vorm heb,met astma erbij.

Motor rijden behoord nu echt tot het verleden jammer genoeg ;( ,drie weken geleden is er een icd geplaatst en ga nu elke dag een stukje vooruit.

Beter worden zal het nooit meer,maar ik heb geen pijn op de borst meer en ben iets minder moe,en dat is positieve vooruitgang,als je naga dat ik voor de operatie amper een blokje om kon en daarna kapot was voor het grootste deel van de dag.

De icd werkt voor 99 procent mee,dus het is dan ook hard nodig geweest,wat ook blijkt uit het feit dat ik s,morgens met een uitgerust gevoel opstaan en mijn leven opnieuw mag bekijken en beleven.

Ik wens jullie allemaal het allerbeste en veel veilige kilometers toegewenst,in gedachte zal ik aan jullie denken als er weer een DD voorbij gaat,m.v.g. ard : :W :W
 
Bedankt,ook daaraan is definitief een eind gekomen,helaas door de icd mag ik ook beroepshalve niet meer achter het stuur zitten.

In 2012 had ik daar al een punt achter gezet,en heeft een hele tijd geduurd voordat ik daar over heen was,was m,n grootste droom,en in het leven wil het niet altijd gaan zoals je hoop,ik heb het altijd met plezier gedaan.

Misschien een nadeel ervan,maar voor mij is er een nieuw leven begonnen,en dan heb ik dat er voor over.

Er werd een filmpje in het ziekenhuis getoond met een voetballer die zonder aanwijzing tegen de vlakte ging,die kreeg een schok van de icd,en die lag er heel vreemd bij.

Momenteel mag ik ook nu helemaal niet rijden voor 4 maanden,dan krijg ik een ander rijbewijs met code honderd of honderd 1

prive mag wel,maar niet meer dan 4 uur per dag.

gr ard.
 
Hee Ard bedankt voor je nuttige bijdragen in dit topic.

En het scheelt dat die icd zijn werk goed doet.
Sterkte met alles
 
Ard, bedankt voor je bijdragen in dit topic.
Jammer dat het leven een wending heeft genomen die je niet voor ogen had. Ik hoop echt dat het nieuwe leven dat je aan het opbouwen bent een fantastisch leven gaat worden!
Sterkte!!
 
Inderdaad, heel veel sterkte!

Overigens zal ook ik deze club min of meer gaan verlaten. Heb de DD nog wel, knutsel er leuk aan maar ik heb een BB gekocht.... :D
 
@Chilion

Zag je melding al in het BB forum. Welkom. Nu nog wat plaatjes van je nieuwe 'fiets'.
Ben zelf in het najaar na heel veel jaren DD overgestapt naar de BB.

Ik kan het DD forum vanwege mijn nieuwsgierigheid en interesse nog niet loslaten.
Heb tevens ook nog diverse onderdelen van de DD liggen.
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor de bemoedigende woorden allemaal,met frisse moed weer een nieuwe dag ingegaan,gaat uiteindelijk goed komen.

gr ard.
 
Inderdaad, heel veel sterkte!

Overigens zal ook ik deze club min of meer gaan verlaten. Heb de DD nog wel, knutsel er leuk aan maar ik heb een BB gekocht.... :D

Gaaf een BB. Gek genoeg pas ik daar niet op en op de DD wel. Wel jammer anders had ik waarschijnlijk ook al een BB gehad.
 
Een BB is leuk maar persoonlijk vind ik een DD mooier hij is ook n stukje dikker en zwaarder voor mij een echte motor
Lekker werken onderweg
Ik heb zo wie zo meer met oude carburateur motoren
 
Terug
Bovenaan Onderaan