CBR1000F clan: Part (00)10, shaken, not stirred

Haha, dank voor de reacties, ik ga heeeeeel voorzichtig kijken of ik niet mn hele collector sloop met het demonteren van dempers die er al 23 jaar onder zitten, anders ben ik verder van huis.... Ik heb de Laser dempers liggen (al een tijdje) ;-) Zal de resultaten tzt wel melden hier, miss leuk voor 'anderen' ook...
 
Hi oma! Ik weet t t is lang geleden dat hier gereageerd is

Heb even dringend advies nodig. DeeDee deed mij vandeweek in het bijzonder verbazen over haar olie consumptie. Er staat nu 76000op de klok en rij m altijd netjes warm. Geen walmpje niets. Nu heb ik er laatst tot m'n verbazing een liter olie bij moeten gooien. Grote toertocht gemaakt en een paar kleinere ritten en vandeweek weer even wat extra gekocht om hem helemaal af te toppen. Wat merk ik, WEER EEN LITER! Hierna was ie weer mooi op pijl maar gisteren 500km gereden, beetje rond de 150 en thuis gezet daarna. Vanochtend weer gecontroleerd( middenbok, pijlstok niet vastdraaien maar laten rusten op de opening) en weer op minimum. Moet wel zeggen dat de motor vanochtend kouder was dan de 2,5 uur rust van vandeweek die ik m had gegeven voor het peilen.

Ik zie geen rook, ik ruik niets, ik merk niets. Ligt t aan m'n olie dan? Ik gebruik nu vol synthetische Shell advance 4T 10w40. Zit eraan te denken om een volledige oliewissel te doen naar half synthetische.

Oliefilter en olie moeten ondertussen wel gedaan worden. Zit rond de interval nu

Tips?
 
Gewoon lekker in de gaten blijven houden en respect hebben voor een oude dame zoals de DD. (Oma's verliezen ook soms iets)
Mijne verbruikt ook wel iets en loopt op olie van de Action.
 
Valentino bedankt voor het herstellen van mn foutje
natuurlijk bedoel ik de koppeling platen
maar kan dat geen kwaad dan om auto olie te gebruiken
tuurlijk is t beter als geen olie
maar ik denk dat t op lange termijn toch niet goed kan zijn
of vergis ik me
 
Heb er nu half synthetische in gedaan en nieuwe bougies en filter. Net een rit van 220km achter de rug en morgenochtend even peilen
 
Heb er vol synthetische in gehad maar heb toch t idee dat ie op half lekkerder rijdt. Half is ook wat voorgeschreven is
 
Oei zal OMA ff naar het tehuis schoppen. Iedereen geniet van hun DD natuurlijk.
Ik vraag mij af of er nog interesse in een DD is uit 88. Altijd netjes onderhouden en loopt fantastisch. Ik overweeg een BB te kopen op den duur.
 
Hallo allen,

Nu de DD plaats heeft gemaakt voor een Guzzi heb ik nog een bagagerek en topkoffer liggen van Givi. Rek is alleen voor topkoffer niet voor zijkoffers.
Is er iemand die daar belangstelling voor heeft? Stuur maar een PB.

Groetjes, Erik
 
voor ik hem kan verkopen nog eerst was sleutelen :-)
gisteren ondervonden dat ik op het zijspan geen licht meer had , vreeemd , lampje nog ok , geen zekering op de motor doorgeslagen .... maar wat is dat , die draden lopen hier warm !! , ja hoor , mijn " main fuse " van 30 A niet doorgeslagen maar de stekker een beetje warm gehad en gesmolten .
Nu weet ik weer dat ik een moment met de motor reed en ik ook maar even tegen de kilswith kwam de motor afsloeg , dus daar zit het beestje
Zien dat we dit in orde krijgen ....
 
Hallo allen,

Nu de DD plaats heeft gemaakt voor een Guzzi heb ik nog een bagagerek en topkoffer liggen van Givi. Rek is alleen voor topkoffer niet voor zijkoffers.
Is er iemand die daar belangstelling voor heeft? Stuur maar een PB.

Groetjes, Erik

Laat ik toevallig dan het bijbehorende zijrek met koffers hebben... De mijne is ingeruild tegen een BB, zonder de koffers en rek.
Als ik me niet vergis, is het exact dezelfde kit
 
Nou dat is misschien wel interessant. Ben zo nu en dan aan het kijken of er nog iets te vinden is.
Dus bij deze interesse in je set

Laat ik toevallig dan het bijbehorende zijrek met koffers hebben... De mijne is ingeruild tegen een BB, zonder de koffers en rek.
Als ik me niet vergis, is het exact dezelfde kit
 
@herrymarco, de BB is wat feller, in mijn ogen wat groter als de DD, dus wat dat betreft snap ik Erik niet. Voor m'n rug is de BB echt stukken beter en dan het fenomenale bochtenwerk.

Oh en last but not least, hij zweeft meer over de weg als de DD.

Echter, mocht ik ooit ruimte hebben voor een extra motor naast de mijne en die van m'n vrouwtje zet ik er zonder twijfel een DD naast. 't ding heeft iets wat nog geen enkele andere motor die ik gereden heb me gegeven heeft. Geen idee wat, het zal wel gevoel zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan