Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

N!els

Die hard MF'er
19 jan 2006
348
0
Jisp N-H
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze quickshifter?
Ik vraag mij af of dit een beetje goed werkt aangezien de sensor niet meer tussen de schakelstang zit maar op de bout van de schakelpook zelf.

HT-QSE-2.jpg


QSE_app_flyer_150dpi_rev.jpg


QSE_mount_001_ok.jpg
 
Ik heb mijn sensor overigens gewoon op de voorgeschreven manier zitten he, dus tussen de klembout van het schakelmechanisme op de ingaande as zeg maar.

Werkt feilloos bij mij. Ben er verder online ook nog geen problemen over tegengekomen.. ik verwacht dat Rappie pech had en een defecte sensor had.
 
ik verwacht dat Rappie pech had en een defecte sensor had.
Oh, dat ben ik gewend. Een levenslange vloek. Het maakt niet uit wát ik bestel, het komt ofwel gewoon kapot ofwel defect aan.
Echt, ik overdrijf niet.. En toch altijd de teleurstelling als het (weer eens) niet werkt. Maar de blijdschap als het wel in één keer werkt! *O* :+

Nieuwe sensor zal gewoon a-ok zijn en prima werken, weet ik zeker. Maar! Ik zal het sowieso laten weten :). En dan natuurlijk zo snel mogelijk een testritje. En bij mooi weer een filmpje..
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Oh, dat ben ik gewend. Een levenslange vloek. Het maakt niet uit wát ik bestel, het komt ofwel gewoon kapot ofwel defect aan.
Echt, ik overdrijf niet.. En toch altijd de teleurstelling als het (weer eens) niet werkt. Maar de blijdschap als het wel in één keer werkt! *O* :+

Nieuwe sensor zal gewoon a-ok zijn en prima werken, weet ik zeker. Maar! Ik zal het sowieso laten weten :). En dan natuurlijk zo snel mogelijk een testritje. En bij mooi weer een filmpje..
haha heel herkenbaar. Ik heb ook altijd dat als ik iets bestel dat er dan ergens iets fout gaat. Verkeerde artikel, of het blijk tóch niet op voorraad te zijn, of de postnl is het kwijt geraakt.

Murphy's Law he ;)
 
Ziet er goed uit!!

Jeukt steeds meer :X

Hoe doet hij het op "normale" toerentallen (lees vanaf 4-5000 zegmaar)?
net zo goed :Y

iets meer een schok tijdens het schakelen, maar die komt puur doordat de motor even inhoudt omdat de killtime dus langer is. Geen rare klappen in de versnellingsbak dus.

Ik rijd nu regelmatig ook door de bebouwde kom lekker met de QS door de bak heen tikkend 8-)
 
Zo, de montage nam iets meer tijd in beslag dan ik vooraf gedacht had maar de quick shifter zit erop. (Was niet bepaald gemakkelijk om bij de nodige stekkertjes te komen)

Even snel getest net en alles doet wat het moet doen volgens de handleiding, vanavond als de kleine op bed ligt nog even het nodige kuipwerk monteren en klaar!
Nu maar wachten tot het weer het toelaat om een proefrit te maken.......
Ben benieuwd!! :Y
 
Woohoo! *O*
Deze net binnen gekregen:
full


Tijd om zo maar weer even te installeren! :)
Alleen niet echt een idee voor de proefrit, want momenteel nodigt het weer niet echt uit..


V-twin Kevin, ons een beetje lekker zitten te maken eh :+
Het ziet eruit alsof het erg verslavend is, en je benzineverbruik zal wel schrikbarend zijn toegenomen? :)

CBRon, herkenbaar! Dat gepiel met die stekkers en draden en waarschijnlijk pas je overal net niet goed tussen met je handen etc. Het hoort erbij :) Ben ook erg benieuwd naar jouw ervaringen..
 
Zo, de montage nam iets meer tijd in beslag dan ik vooraf gedacht had maar de quick shifter zit erop. (Was niet bepaald gemakkelijk om bij de nodige stekkertjes te komen)

Even snel getest net en alles doet wat het moet doen volgens de handleiding, vanavond als de kleine op bed ligt nog even het nodige kuipwerk monteren en klaar!
Nu maar wachten tot het weer het toelaat om een proefrit te maken.......
Ben benieuwd!! :Y
Anders ik wel :Y :Y
Proeft naar meer :9 ben zeker ook benieuwd hoe hij bevalt op een 4 cilinder .

Ik wacht jou reactie af en is tie positief dan bestel ik er ook een :Y
 
Net nog even Norbert van de Healtech customer service verteld dat m'n sensor nu perfect werkt. Binnen 5 minuten antwoord, bizar :).

En dat dus, zonet m'n sensor geïnstalleerd en deze doet het perfect! Waardes van dik boven de 50 (tot wel 100+ bij hard opschakelen). Nu nog even mooi weer en dan kan ik eindelijk testen :+
 
Ik schakel met alle motors die ik gehad heb zonder koppeling (bij elkaar zo'n 60.000 km inmiddels) en heb nog geen lastige versnellingsbakken gehad. Met de SV rijd ik al 50.000 km zo en die schakelt nog als boter.

Dit vind ik nog het meest grappige, denken dat het gas loslaten tot ie in de volgende versnelling schiet hetzelfde is als de lastwisseling van een quickshifter... :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan