Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

N!els

Die hard MF'er
19 jan 2006
348
0
Jisp N-H
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze quickshifter?
Ik vraag mij af of dit een beetje goed werkt aangezien de sensor niet meer tussen de schakelstang zit maar op de bout van de schakelpook zelf.

HT-QSE-2.jpg


QSE_app_flyer_150dpi_rev.jpg


QSE_mount_001_ok.jpg
 
Dit vind ik nog het meest grappige, denken dat het gas loslaten tot ie in de volgende versnelling schiet hetzelfde is als de lastwisseling van een quickshifter... :Z
die conclusie trek jij. Ik ga er ook wel vanuit dat de lastwisseling groter is bij een quickshifter omdat het gewoon sneller gaat.

Ik beweer enkel dat ik weinig problemen verwacht te hebben omdat het op de traditionele manier zonder koppeling ook gewoon goed gaat.
 
Bij mijn nieuwe sensor zat overigens wel een andere handleiding dan welke ik bij de set heb gekregen. Eerder stond nog ergens aandraaien met 7-10Nm, maar nu overal 4-5Nm of minder zelfs.
10Nm lijkt me ook wel wat veel op die sensor..

Heb een heel fijne/kleine momentsleutel dus heb hem op 4Nm vast gezet :+ Is nou niet zoveel, dus ook maar wat locktite erbij.
Eigenlijk moet van Yamaha die bout vast met 14Nm, dus ik hoop dat het allemaal maar goed blijft zitten met 4 en wat loctite.. Voordeeltje, heb nu wel twee van die boutjes (vanwege de vervanging), dus kan er nog eens eentje kwijt raken :o
 
Bij mijn nieuwe sensor zat overigens wel een andere handleiding dan welke ik bij de set heb gekregen. Eerder stond nog ergens aandraaien met 7-10Nm, maar nu overal 4-5Nm of minder zelfs.
10Nm lijkt me ook wel wat veel op die sensor..

Heb een heel fijne/kleine momentsleutel dus heb hem op 4Nm vast gezet :+ Is nou niet zoveel, dus ook maar wat locktite erbij.
Eigenlijk moet van Yamaha die bout vast met 14Nm, dus ik hoop dat het allemaal maar goed blijft zitten met 4 en wat loctite.. Voordeeltje, heb nu wel twee van die boutjes (vanwege de vervanging), dus kan er nog eens eentje kwijt raken :o
geen ruimte voor een langer boutje en een borgmoer aan de andere kant?

Overigens heb ik de bout gewoon op gevoel vastgezet. Staat ongetwijfeld strakker dan 10 Nm, maar hij doet het prima :P
 
Joh _O-

Wat ik wil weten is waar het verschil zit in lastwisseling tussen snel gasloslaten en ontsteking onderbreken (met een QS dus). Volgens Tommy zit hier dus verschil in. Hier ben ik wel benieuwd naar :Y

Dat kan je dan toch zelf wel invullen neem ik aan he, in plaats van uitlachen?
Bij gas los onderbreek je hem niet en dus blijft hij "belast".. thats the difference..
 
Dat kan je dan toch zelf wel invullen neem ik aan he, in plaats van uitlachen?
Bij gas los onderbreek je hem niet en dus blijft hij "belast".. thats the difference..

Bij gas los gaat het ook wel, maar met een quickshifter "voelt" soepeler.

Ook krijg je minder onrust in de fiets omdat je niet heel snel het gas dicht en weer open hoeft te draaien.

Voor op het circuit heeft het dan ook nog als voordeel dat een quickshifter sneller is, je kan je gaskraan immers vol open houden wat toch weer een klein beetje tijd scheelt.
 
Anders ik wel :Y :Y
Proeft naar meer :9 ben zeker ook benieuwd hoe hij bevalt op een 4 cilinder .

Ik wacht jou reactie af en is tie positief dan bestel ik er ook een :Y
Eindelijk vanmiddag even tijd gehad om een stukje te rijden en de quick shifter uit te proberen.
Ik heb de standaard instellingen nog maar iets ruimer gezet en bij het gehele toeren bereik de cut of time op 80 m.s. gezet.
Zodra ik wat meer tijd heb zal ik deze nog gaan verlagen (iedere keer met 5 m.s.)


Tot nu toe zeer tevreden, mooi "speelgoed" en denk dat ik hier veel plezier van ga hebben zeker met een circuitdagje :9
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk vanmiddag even tijd gehad om een stukje te rijden en de quick shifter uit te proberen.
Ik heb de standaard instellingen nog maar iets ruimer gezet en bij het gehele toeren bereik de cut of time op 80 m.s. gezet.
Zodra ik wat meer tijd heb zal ik deze nog gaan verlagen (iedere keer met 5 m.s.)


Tot nu toe zeer tevreden, mooi "speelgoed" en denk dat ik hier veel plezier van ga hebben zeker met een circuitdagje :9


Ik ga mijn QS morgen monteren :Y Heb zojuist de app geïnstalleerd op m'n oude HTC met de android sw.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk vanmiddag even tijd gehad om een stukje te rijden en de quick shifter uit te proberen.
Ik heb de standaard instellingen nog maar iets ruimer gezet en bij het gehele toeren bereik de cut of time op 80 m.s. gezet.
Zodra ik wat meer tijd heb zal ik deze nog gaan verlagen (iedere keer met 5 m.s.)


Tot nu toe zeer tevreden, mooi "speelgoed" en denk dat ik hier veel plezier van ga hebben zeker met een circuitdagje :9
Klinkt goed.
Was eergisteren ff bij 2 motorzaken hier in de buurt geweest ( van meel en mcr rijen ).Alleen zei de eerst tegen me om gewoon meer geld uit te geven en voor een translogic te kiezen omdat de kans volgens hem te groot is dat je je bak kapot rijdt.
De ander ziet ook liever een ander merk, dus dat bracht weer twijfel bij mij .
tweewielercervice veghel gebeld die vertelde weer dat je het gerust kunt doen en de kittime niet te kort zetten, dan is er niks aan de hand.
met andere woorden :
Die zegt dit en de ander Weer dat .
Nog ff een goei karweike moaku en dan ga ik hem toch zeer waarschijnlijk bestellen in veghel.
Zeker na deze positieve reacties. *O*
 
Klinkt goed.
Was eergisteren ff bij 2 motorzaken hier in de buurt geweest ( van meel en mcr rijen ).Alleen zei de eerst tegen me om gewoon meer geld uit te geven en voor een translogic te kiezen omdat de kans volgens hem te groot is dat je je bak kapot rijdt.
De ander ziet ook liever een ander merk, dus dat bracht weer twijfel bij mij .
tweewielercervice veghel gebeld die vertelde weer dat je het gerust kunt doen en de kittime niet te kort zetten, dan is er niks aan de hand.
met andere woorden :
Die zegt dit en de ander Weer dat .
Nog ff een goei karweike moaku en dan ga ik hem toch zeer waarschijnlijk bestellen in veghel.
Zeker na deze positieve reacties. *O*
Hebben ze bij van Meel of MCR je ook gezegd waarom de kans (te) groot is dat je je bak kapot rijdt of een ander merk beter zou zijn :? want dat zou ik dan graag willen weten.

Healtech staat voor zover mij bekend toch redelijk goed aangeschreven en ik ga ervan uit dat geen slecht product(en) leveren......

Zo veel mensen zo veel meningen, de tijd zal het leren. :Y

Karwei ze!
 
Van meel zei dat die sensor te laat reageert in vergelijking met een druk trek schakelaar van bijv een translogic waardoor je iedere keer onnodig schakelt bij volle belasting. Mcr zei dit weer niet ,die zegt gewoon dat ze nooit problemen hebben met translogic en dus daarom prijst hij die aan.

:Y Maar de prijs van die easy quicksifter staat mij ook beter aan moet ik zeggen *O*
Dus de kittime niet te kort zetten is mijn eerste indruk dan zal het best goed gaan hopelijk.
 
Van meel zei dat die sensor te laat reageert in vergelijking met een druk trek schakelaar van bijv een translogic waardoor je iedere keer onnodig schakelt bij volle belasting. Mcr zei dit weer niet ,die zegt gewoon dat ze nooit problemen hebben met translogic en dus daarom prijst hij die aan.

:Y Maar de prijs van die easy quicksifter staat mij ook beter aan moet ik zeggen *O*
Dus de kittime niet te kort zetten is mijn eerste indruk dan zal het best goed gaan hopelijk.


Net wat Kevin al veel eerder opperde, schakelen zonder koppeling kan ook en dus is een QS alleen maar beter.

Een Translogic zou ook mijn voorkeur gehad hebben maar ook merken als HM werken net zo als een Healtech middels een loadsensor.
 
Laatst bewerkt:
Welke HTC heb je? En 1.1.2 is momenteel de laatste versie ja, dus daar zou het dan niet aan kunnen liggen.

Vandaag ook eindenlijk met de quickshifter kunnen testen. Had toen tijdens mijn contact met Healtech ook even gevraagd wat een goede killtime zou zijn en die opperde 10ms bovenop de standaard voor mijn motor. Heb even van te voren wat presets gemaakt met +10ms, +15ms en +20ms. En gek genoeg is de +10ms het meest soepel.

Nog niet overal, maar het is even spelen om te kijken in welk toerental hij precies nodig heeft (het zal per versnelling natuurlijk ook wel iets schelen lijkt me). Maar eens goed de tijd nemen en per toerental gaan spelen, stuk voor stuk.

Ikzelf vind het verhaal over de sensor wel wat apart. Dat hij te laat reageert is echt onzin, was bij mij eerder in het begin veels te gevoelig dan te laat (was al aan het onderbreken terwijl ik nog niet eens echt aan het opschakelen was).
Op bepaalde momenten gaat het echt boterzacht (wat waarschijnlijk met even goed de tijd nemen om de boel te configureren veel beter voor elkaar te krijgen is), daar gaat je bak zeker niet van kapot.
Zonder koppeling opschakelen is veel lomper zo te voelen..

Anyway, heb ook een filmpje gemaakt. Maar ik moet even uitzoeken hoe ik die makkelijk kan 'bewerken' (opknippen). En dan niet via die gare youtube editor :+
 
Van meel zei dat die sensor te laat reageert in vergelijking met een druk trek schakelaar van bijv een translogic waardoor je iedere keer onnodig schakelt bij volle belasting.
complete bullshit. Vraag me af of ze hem zelf wel geprobeerd hebben.

Ik heb mijn threshold voor de gevoeligheid van die sensor behoorlijk hoog staan. Als je hem heel laag zet, dan voel je wel hoe snel die sensor reageert! Zoals Rappie al zei: dan hoef je je schakelpedaal maar te aaien en dan onderbreekt ie al.

Daar mankeert echt helemaal niks aan :P
 
Welke HTC heb je? En 1.1.2 is momenteel de laatste versie ja, dus daar zou het dan niet aan kunnen liggen.

Mijn oude HTC is van 1945 :+ de sense die ik nu even gebruik voor de APP.

Ik gebruik nu een Nokia 8.1 en daar krijg ik geen App voor gevonden :? Heb Healtech hiervoor zojuist eventjes gemaild.

Vandaag ook eindenlijk met de quickshifter kunnen testen. Had toen tijdens mijn contact met Healtech ook even gevraagd wat een goede killtime zou zijn en die opperde 10ms bovenop de standaard voor mijn motor. Heb even van te voren wat presets gemaakt met +10ms, +15ms en +20ms. En gek genoeg is de +10ms het meest soepel.

Nog niet overal, maar het is even spelen om te kijken in welk toerental hij precies nodig heeft (het zal per versnelling natuurlijk ook wel iets schelen lijkt me). Maar eens goed de tijd nemen en per toerental gaan spelen, stuk voor stuk.

Ikzelf vind het verhaal over de sensor wel wat apart. Dat hij te laat reageert is echt onzin, was bij mij eerder in het begin veels te gevoelig dan te laat (was al aan het onderbreken terwijl ik nog niet eens echt aan het opschakelen was).
Op bepaalde momenten gaat het echt boterzacht (wat waarschijnlijk met even goed de tijd nemen om de boel te configureren veel beter voor elkaar te krijgen is), daar gaat je bak zeker niet van kapot.
Zonder koppeling opschakelen is veel lomper zo te voelen..

Anyway, heb ook een filmpje gemaakt. Maar ik moet even uitzoeken hoe ik die makkelijk kan 'bewerken' (opknippen). En dan niet via die gare youtube editor :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan