Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

N!els

Die hard MF'er
19 jan 2006
348
0
Jisp N-H
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze quickshifter?
Ik vraag mij af of dit een beetje goed werkt aangezien de sensor niet meer tussen de schakelstang zit maar op de bout van de schakelpook zelf.

HT-QSE-2.jpg


QSE_app_flyer_150dpi_rev.jpg


QSE_mount_001_ok.jpg
 
Welk type HTC heb je? En welke versie van Android staat erop? (kun je ergens vinden in settings/instellingen en dan 'over de telefoon' o.i.d.).
Wellicht dat het daar nog in kan zitten, of er zit gewoon toch stiekem een menu knop op :+
 
Welk type HTC heb je? En welke versie van Android staat erop? (kun je ergens vinden in settings/instellingen en dan 'over de telefoon' o.i.d.).
Wellicht dat het daar nog in kan zitten, of er zit gewoon toch stiekem een menu knop op :+

De Desire X

Nou ik gebruik al een hele lange tijd deze HTC en Android niet meer.Was de eerste Nederlander die overstapte op de windows Nokia :+ geen idee eigenlijk waar die menu functie zit _O-

Heb nog een oudere HTC gevonden in de kast en die heeft wel een menu functie op het display zelf zag ik zojuist }) O-)

De menu functie voor de Desire X zou ik kunnen instellen via de knop recente toepassinginge ----> HTC Support | HTC Hong Kong wat niet werkt :P

De kachel staat aan over een uurke ga ik toch gewoon de QS inbouwen.Hij kan er maar vast inzitten .


EDIT:
Moest 2 knoppen indrukken kwam ik per ongeluk achter :? :? De recente toepassingen en de home ? Zo stond het althans niet in de manual beschreven ?

Ik kan vooruit *O*
 
Laatst bewerkt:
QS geinstalleerd. 1,5 uur bezig geweest. Ohh en moet mijn motor weer opbouwen. Dus totaal 2 uurtjes. Rustig aan gedaan.

Moet alleen nog even de sensor op juiste torque zetten en de instellingen doen, maar voor zover ik kan testen werkt hij. Hij staat nog in de woonkamer namelijk.

Alleen ben ik nog niet helemaal weg van de sensor positie. Hij zit op het hendeltje via het meegeleverde boutje. Maar door de lage torque blijft deze in principe gewoon los(jes) op je uitgaande schakel-as zitten. Nou heb ik de torque nog niet gecontroleerd, maar 4 Nm weet ik wel ongeveer met de hand aan te brengen.
 
Wat is overigens een goede uitgangswaarde voor de sensor treshold? Origineel staat deze op 10 Nm/s, maar lijkt mij erg laag.

Heb hem nu op 30 Nm/s gezet, maar gevoelsmatig is dit nog erg laag.
 
Je moet even kijken in de app bij settings->sensor logging.
Dan moet je in z'n 6 een paar keer met normale kracht omhoog schakelen en dan krijg je daar wel redelijk inzicht op wat voor waarde je die moet zetten.

Mijn sensor is vrij gevoelig nu, staat op 60 de threshold. Kan wellicht nog iets minder maar anders werd ie te gevoelig. Dus moet je ook in de praktijk voelen.
 
Mijn QS zit er ook in na 2 uurtjes werk meteen even de KNN in de verse olie gezet.

Allee hij werkt niet ik verlies telkens de wifi connectie ? Soms blijft hij 2 min meestal valt de wifi uit na 2-4 sec ?

Ding buiten de motor gehangen weer in de motor met motor uit en aan geprobeerd nada dus.Niks helpt.

Mijn telefoon ziet de QS wel dus daar ligt het niet aan.Hij heeft gelukkig wel de firmware update gedaan in die ene keer dat hij 4 min online bleef :( .

Mijn sensor om ermee op te piessen......die is op dit moment ook zeer gevoelig :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem onder de buddy links. Rechts zit mijn power commander en links de QS. De kabels waren nu exact op maat. Daarmee heb ik geen interference van de ECU zelf natuurlijk. die zou wel wat storing kunnen geven.

Heb hem nog even getest in zijn zes en kom vaak rond de 50 uit maar soms ook wat lager of hoger. voorlopig zet ik hem even op 35 en dan hoop ik van het weekend nog te kunnen testen.
 
Laatst bewerkt:
Nu kan ik mij nog herinneren dat een Android dus mijn HTC andere bluetooth apparaten kan vinden via een menu.

En dat ik dan moet toestaan dat die andere bluetooth weer contact mag maken met mijn HTC?

Dat zou het kunnen zijn natuurlijk ?

Dat daarom mijn verbinding hierdoor rete snel weg valt ?
 
Ik heb hem onder de buddy links. Rechts zit mijn power commander en links de QS. De kabels waren nu exact op maat. Daarmee heb ik geen interference van de ECU zelf natuurlijk. die zou wel wat storing kunnen geven.
Interference van de ECU dat zou kunnen ja of van de accu of alle relais ? Maar goed ik heb de Healtech ook buiten de motor gehangen dus ja ?

Heb hem nog even getest in zijn zes en kom vaak rond de 50 uit maar soms ook wat lager of hoger. voorlopig zet ik hem even op 35 en dan hoop ik van het weekend nog te kunnen testen.

Heb ik ook gemiddeld 35 met soms 1 piek ri de 50.Had hem zelf ook op 35 gezet toen ik 4 min online was ;) :P
 
Het blijft soms een beetje pielen. Maar die van mij zit zo'n 30 cm vrij van alles.

In principe paired hij hem ook via de app, maar eerst in het bluetooth menu pairen is over het algemeen wel beter is mijn ervaring met bluetooth.
 
Het blijft soms een beetje pielen. Maar die van mij zit zo'n 30 cm vrij van alles.

De enige interference die je kon krijgen was als je motor zou lopen ?

Ik heb vanmiddag best lekker gepield . Voor het afstellen moet ik gewoon even de tijd ervoor nemen.
In principe paired hij hem ook via de app, maar eerst in het bluetooth menu pairen is over het algemeen wel beter is mijn ervaring met bluetooth.

Daarom ga ik morgen als eerste bluetooth via het menu pairen. Temeer omdat hij soms 4 min en dan weer 2 sec online komt en soms helemaal niet ;)

Komt best goed :Y
 
Laatst bewerkt:
Heb vanmiddag ook dan even de QS Healtech ingebouwd wat ongeveer 2 uurtjes kost.Heb het op het gemakkie gedaan en meteen even de luchtfilter opengemaakt en het KNN ongeolied.

Moet alleen de boel nog afstellen had wifi problemen hierdoor viel telkens de communicatie uit/weg.Later begreep ik waarom dit kwam.Mijn oude 06 HTC Android moet ik even pairen met de HealTech voor een stabiele communicatie.Werk al zolang met de Windows 06 dat mij dit even ontschoten was.Via een bluetooth verbinding moet ik namelijk toestaan dat de HealTech verbinding mag maken met de HTC zodoende dus.

Morgen afstellen en hopelijk een testritje.

Hier alle benodigde spulletjes.

full


Alle kabels netjes vastgezet met tyraps en ook met isolatietape.

full


Hier een Healteck extra kastje weggewerkt tegen het frame die specifiek voor o.a de Suzuki's is , om een F1 error te voorkomen.Heb de aarde genomen vh blok en zodoende kon ik deze aarde ook meteen eens heerlijk opschuren.Wel weer goed vastzetten anders gaat het mis ;) .

full


Hier zit de HealTech computer weggewerkt achter de ECU naast de steun voor de tank.

full


De loadsensor met kabel heb ik gezet op de schakelstang.

full


En meteen het KNN filter in de olie gezet. :9

full
 
Ik denk, dat ie dat doet omdat healtech voorschrijft dat je dat boutje van je schakelasarm maar met 7nm vast mag zetten. Nu zal dat bij sommige motoren wel werken misschien, maar ik zet dat boutje doorgaans wat vaster, voordat die as straks helemaal rond is :+
 
Ik denk, dat ie dat doet omdat healtech voorschrijft dat je dat boutje van je schakelasarm maar met 7nm vast mag zetten. Nu zal dat bij sommige motoren wel werken misschien, maar ik zet dat boutje doorgaans wat vaster, voordat die as straks helemaal rond is :+

dit is ook precies de issue die ik heb. Hij zit gewoon los waardoor je speling hebt op de vertanding en dus op je schakel systeem. Maar ga vandaag langs een maatje als het meezit. Die heeft een torque sleutel met de juiste waarden. Volgens mijn suzuki service manual zitten de m6 boutjes vast met 5,5 Nm. We gaan het zien. :D Healthtech schrijft op deze positie 3 a 4 Nm voor.
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt er denk ik aan hoe lang het draadeind is waar je m tussen zet, en ook aan hoever je de andere kant kan indraaien om de extra lengte op te vangen.. :) Je draait m aan de blokzijde uit, zodoende zal je schakelpedaal lager komen te staan.. dus dan moet je het asje bij je schakelpedaal weer indraaien om dat terug te compenseren.. Als je begrijpt wat ik bedoel :+

PhjmJnq.jpg


Of misschien hoeft dat in uitdraaien niet, als je genoeg ruimte hebt aan de blokzijde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan