Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

N!els

Die hard MF'er
19 jan 2006
348
0
Jisp N-H
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze quickshifter?
Ik vraag mij af of dit een beetje goed werkt aangezien de sensor niet meer tussen de schakelstang zit maar op de bout van de schakelpook zelf.

HT-QSE-2.jpg


QSE_app_flyer_150dpi_rev.jpg


QSE_mount_001_ok.jpg
 
Nee ik ben iets verder, maar nog niet klaar :P
De connectoren zitten erop, de sensor en module nog niet. Ook moet de airbox/tank etc teruggebouwd worden.

Veghel is voor jou nog best ver toch Willem? Woon jij niet in West Brabant?

Jij de quickshifter al wel flink aan de tand gevoeld?
 
Laatst bewerkt:
QS gaat hier steeds beter werken. Ik moest gewoon omhoog met de onderbreking. Maar in mijn geval is het behoorlijk uitzoeken, want de hoeveelheid gas wat je geeft is ook afhankelijk van hoe soepel het gaat (bij een bepaalde onderbreking).

Dus het opschakelen gaat nu boterzacht rond de 4 a 5 duizend toeren wanneer ik rustig optrek, bij 6 a 7 duizend toeren gaat het nu soepel bij hard(er) optrekken. En alles hoger heeft vol gas nodig om soepel te gaan. Tussen de 9 en 10 duizend toeren kan nog iets beter (mijn rood is bij 10k), maar ik zit er dicht bij in de buurt! :)

Maar zo ontstaat er wel een combinatie om lekker te rijden. Zowel bij rustig rijden als bij wat meer sportief rijden. Wel logisch, want over het algemeen ga je niet relaxed optrekken naar het rood. Of vol gas maar tot 4-5k toeren..


Weet je wat handig zou zijn van Healtech, wanneer ze standaard instellingen per motor gaan aanbieden (ze hebben toch al youtube video's met verschillende motoren, dus ze hebben al getest en dus instellingen bij verschillende motoren). Maar ook dat gebruikers zelf een instelling kunnen uploaden en delen met elkaar, een rating kunnen geven etc.
En als je dan een beetje kunt sorteren op aantal downloads en rating etc, vind je lekker snel (hopelijk) een goede instelling voor je motor.
 
QS gaat hier steeds beter werken. Ik moest gewoon omhoog met de onderbreking. Maar in mijn geval is het behoorlijk uitzoeken, want de hoeveelheid gas wat je geeft is ook afhankelijk van hoe soepel het gaat (bij een bepaalde onderbreking).

Dus het opschakelen gaat nu boterzacht rond de 4 a 5 duizend toeren wanneer ik rustig optrek, bij 6 a 7 duizend toeren gaat het nu soepel bij hard(er) optrekken. En alles hoger heeft vol gas nodig om soepel te gaan. Tussen de 9 en 10 duizend toeren kan nog iets beter (mijn rood is bij 10k), maar ik zit er dicht bij in de buurt! :)

Maar zo ontstaat er wel een combinatie om lekker te rijden. Zowel bij rustig rijden als bij wat meer sportief rijden. Wel logisch, want over het algemeen ga je niet relaxed optrekken naar het rood. Of vol gas maar tot 4-5k toeren..


Weet je wat handig zou zijn van Healtech, wanneer ze standaard instellingen per motor gaan aanbieden (ze hebben toch al youtube video's met verschillende motoren, dus ze hebben al getest en dus instellingen bij verschillende motoren). Maar ook dat gebruikers zelf een instelling kunnen uploaden en delen met elkaar, een rating kunnen geven etc.
En als je dan een beetje kunt sorteren op aantal downloads en rating etc, vind je lekker snel (hopelijk) een goede instelling voor je motor.
zelfde ervaringen ja :Y

Dat zou inderdaad fantastisch zijn. Een soort community eromheen bouwen op die manier. Dat werkt natuurlijk alleen als er genoeg mannen met dit spul rondrijden, maar je moet ergens beginnen :P
 
QS gaat hier steeds beter werken. Ik moest gewoon omhoog met de onderbreking. Maar in mijn geval is het behoorlijk uitzoeken, want de hoeveelheid gas wat je geeft is ook afhankelijk van hoe soepel het gaat (bij een bepaalde onderbreking).

Dus het opschakelen gaat nu boterzacht rond de 4 a 5 duizend toeren wanneer ik rustig optrek, bij 6 a 7 duizend toeren gaat het nu soepel bij hard(er) optrekken. En alles hoger heeft vol gas nodig om soepel te gaan. Tussen de 9 en 10 duizend toeren kan nog iets beter (mijn rood is bij 10k), maar ik zit er dicht bij in de buurt! :)

Maar zo ontstaat er wel een combinatie om lekker te rijden. Zowel bij rustig rijden als bij wat meer sportief rijden. Wel logisch, want over het algemeen ga je niet relaxed optrekken naar het rood. Of vol gas maar tot 4-5k toeren..


Weet je wat handig zou zijn van Healtech, wanneer ze standaard instellingen per motor gaan aanbieden (ze hebben toch al youtube video's met verschillende motoren, dus ze hebben al getest en dus instellingen bij verschillende motoren). Maar ook dat gebruikers zelf een instelling kunnen uploaden en delen met elkaar, een rating kunnen geven etc.
En als je dan een beetje kunt sorteren op aantal downloads en rating etc, vind je lekker snel (hopelijk) een goede instelling voor je motor.
Kan je die setup downloaden naar je computer dan?
 
Kan je die setup downloaden naar je computer dan?
Volgens mij niet.. Maar wel kan je de data publiceren van de killtimes en die één op één overnemen.

Wellicht inderdaad een leuk idee om setups te laten importeren.


Je kunt via de app gewoon de boel opslaan* (beginscherm -> ... / menu -> file -> 'Create new file'), en dan komen ze in je opslag (SD of interne opslag) te staan in een mapje 'QuickShifter easy'.
Dus ja, je kunt gewoon exporteren. En het delen van het e.e.a. zou dan ook makkelijk moeten zijn.

Nog mooier als je het direct vanuit de app zou kunnen uploaden om te delen :).

*en inladen
 
Laatst bewerkt:
Je kunt via de app gewoon de boel opslaan* (beginscherm -> ... / menu -> file -> 'Create new file'), en dan komen ze in je opslag (SD of interne opslag) te staan in een mapje 'QuickShifter easy'.
Dus ja, je kunt gewoon exporteren. En het delen van het e.e.a. zou dan ook makkelijk moeten zijn.

Nog mooier als je het direct vanuit de app zou kunnen uploaden om te delen :).

*en inladen
Ah kijk! Dit wist ik niet :)
 
Je kunt via de app gewoon de boel opslaan* (beginscherm -> ... / menu -> file -> 'Create new file'), en dan komen ze in je opslag (SD of interne opslag) te staan in een mapje 'QuickShifter easy'.
Dus ja, je kunt gewoon exporteren. En het delen van het e.e.a. zou dan ook makkelijk moeten zijn.

Nog mooier als je het direct vanuit de app zou kunnen uploaden om te delen :).

*en inladen
Mail mij dat bestand eens als je wilt.
 
Balen joh, ben benieuwd hoe het gaat aflopen -O-

Bij mij zit de quickshifter er nu toch echt op! Nog niet mee gereden maar de 'cut off test ' doet het goed evenals de sensor test. Alleen kwam er gemiddeld iets van 6 Nm/s uit wat erg laag is lijkt me? Hopelijk kan ik morgenavond echt gaan testen en afstellen :)
 
Dat zou wel gaaf zijn ja!

Hopelijk heb ik vanavond genoeg tijd om de montage af te ronden. Wat raden jullie aan om mee te beginnen qua instellingen? Default of..?

Gaat om een Fireblade uit 2005 (4 cilinder dus).


Ik zou om te beginnen default nemen na het inleren van de Threshold maak je eventjes twee mapje die je opslaat en waar je - 10 en + 10 Ms default opslaat.

Zelf rij ik nog steeds met default rond op een GSXR750 K4.En heb hem al flink uitgetest })

Mijn ervaring met default rijden is:

Als ik rustig optrek dan kan ik hem gemakkelijk al bij 5000 rpm opschakelen in alle versnellingen.

Als volgas optrek ook.

Als ik volgas optrek max 14000 rpm en zeker bij en van 5 naar de zesde versnelling en ik hou in bij laten we zeggen 10.000rpm en schakel dan over dan gaat het wat zwaarder/moeilijker.In de hogere rpm staat de mijne 65 en 60 defaults mss moet ik er wel 70 en 65 van maken?



ps;
Om je vraag meteen even te beantwoorden ik kom uit Veghel en woon nu nabij Eindhoven !
 
Ah dat is in de buurt ja, weet niet hoe ik erbij kwam :P

Ik heb ook flink met m'n hand aan het schakelpedaal zitten raggen om (hele flinke) hobbels in de weg te simuleren, maar dan blijft het gewoon op 0 Nm/s staan. Ik kan de threshold dus tamelijk laag zetten lijkt mij.
Ook zal ik tijdens het daadwerkelijk rijden wel harder schakelen denk ik.

Ik heb de sensor in de schakelstang zitten trouwens :)
 
Ah dat is in de buurt ja, weet niet hoe ik erbij kwam :P

Idd vlakbij ;)
Ik heb ook flink met m'n hand aan het schakelpedaal zitten raggen om (hele flinke) hobbels in de weg te simuleren, maar dan blijft het gewoon op 0 Nm/s staan. Ik kan de threshold dus tamelijk laag zetten lijkt mij.

Je moet de motor hierbij wel in de hoogste versnelling zetten en het schakelen 6x of zo simuleren met je motorlaars aan ;)
Ook zal ik tijdens het daadwerkelijk rijden wel harder schakelen denk ik.

Ik heb de sensor in de schakelstang zitten trouwens :)

De mijne zit ook in de schakelstang en heb de Threashold op 8 Nm/s staan.

En artifex , je moet het maar eens uittesten als je die loadsensor iets losser zet dan zal ook je Threshold hoger worden.Daarom wil HealTech liever ook die 4 Nm zien waarmee je die sensor vastzet.Ik heb de mijne ook handmatig gegokt :P En kwam soms uit op 15 en soms op 30.Bij 8 Nm/s schakelt hij het beste dus dat zou bij de jouwe ook best eens het geval kunnen zijn omdat wij beide de sensor hetzelfde hebben zitten.
 
Ik heb hem ook op mijn R1 gemonteerd. Werkt echt super! Ik had mijn loadsensor ook eerst op 4Nm gezet en daarbij schakelde de motor niet soepel. Nu op 7Nm vastgezet en nu schakelt hij erg goed. Ik heb de killtimes in de lagere toertallen op 45ms staan en vanaf 8000 toeren op 55. Schakelen gaat nu vloeiend en zonder schokken van de motor. Alleen schiet hij soms in de neutraal tussen de 1e en 2e versnelling. Dit gebeurt alleen met half gas. Met volgas geen enkel probleem.

Bij de eerste keer starten na het monteren liep de motor op 3 cilinders... Weer alles nagelopen. Alles weer goed vastgezet. Starten. Weer op 3 cilinders lopen! Oranje rubberen ringetje/dingetje uit de stekker van de niet werkende cilinder gehaald en nu werkt alles!

Erg verslavend die quickshifter!
 
Ik heb hem ook op mijn R1 gemonteerd. Werkt echt super! Ik had mijn loadsensor ook eerst op 4Nm gezet en daarbij schakelde de motor niet soepel.

Nu op 7Nm vastgezet en nu schakelt hij erg goed. Ik heb de killtimes in de lagere toertallen op 45ms staan en vanaf 8000 toeren op 55.
Grappig dat is mijn ervaring ook om die sensor iets vaster te zetten :Y Hoe hoog staat je Threshold nu dan ?

Moet mijn kiltimes ook nog wat lager gaan zetten :Y Merk nu dat de motor even nadenkt :P :+ En die tijd gun ik hem gewoonweg niet ;)

Wel frappant dat jij je killtime in de lage rpm lager hebt staan als het nu default staat ? Je ziet dat Healtech dan juist een langere killtime ms gebruikt ?

Schakelen gaat nu vloeiend en zonder schokken van de motor.

Alleen schiet hij soms in de neutraal tussen de 1e en 2e versnelling. Dit gebeurt alleen met half gas. Met volgas geen enkel probleem.
Van 1 naar 2 gebruik ik de koppeling toch liever :Y
Bij de eerste keer starten na het monteren liep de motor op 3 cilinders... Weer alles nagelopen. Alles weer goed vastgezet. Starten. Weer op 3 cilinders lopen! Oranje rubberen ringetje/dingetje uit de stekker van de niet werkende cilinder gehaald en nu werkt alles!

Erg verslavend die quickshifter!

Inderdaad _O-
 
Threshold staat op 15 Nm/s .

Tja killtimes... Ik weet niet. Hij schakelt zo het lekkerst en het meest soepel. Dan zal het wel goed zijn denk ik. Morgenavond nog maar eens wat mee gaan spelen. Het is een beetje lastig om de perfecte instellingen te vinden. De soepelheid van het schakelen is een beetje afhankelijk van de hoeveelheid gas die ik geef. Volgas gaat beter dan half gas een beetje lopen klooien.
 
De gevoeligheid van die sensor is nogal variabel ja. Die van mij kwam niet boven de 5 en werd kapot bevonden door Healtech. Maar misschien als je hem te hard aandraait krijg je hetzelfde effect?

Maar met de sensor logging tool (die grote knop onderin bij settings) kun je mooi in een grafiek zien hoeveel Nm je op je pedaal trapt. Kun je ook eens variëren (normaal opschakelen, wat harder, zachter, 'per ongeluk aanraken' etc) en dan precies zien wat een goede threshold zou kunnen zijn. Kwam bij mij vrij direct goed uit. Heb daarna nog lopen aanpassen, maar eindigde toch weer op de threshold die ik op die manier heb gevonden.
 
Threshold staat op 15 Nm/s .

Dus ook best vrij laag :Y Ik zal mijn load sensor ook vastgezet hebben staan op c.a 7 a 8 Nm :Y

Zette ik hem losser dan kwam hij zelfs tot wel 80 Nm/s :Y


Daarmee kon ik ook schakelen maar kwam er achter dat hij het lichter deed bij 8 NM/s Ook al gaf de test aan dat het 15 Nm/s moest zijn.
Tja killtimes... Ik weet niet. Hij schakelt zo het lekkerst en het meest soepel. Dan zal het wel goed zijn denk ik.
Ik deze instelling die jij gebruikt vanzelfsprekend ook uittesten :9
Morgenavond nog maar eens wat mee gaan spelen. Het is een beetje lastig om de perfecte instellingen te vinden. De soepelheid van het schakelen is een beetje afhankelijk van de hoeveelheid gas die ik geef. Volgas gaat beter dan half gas een beetje lopen klooien.

Klopt dit is ook mijn ervaring maar als ik gewoon optrek en rustig rij dan gaat het vanaf 5000 rpm ook best goed.Inderdaad bij 10.000 rpm of nog hoger dan gaat het sneller/soepeler.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een soepele instelling zoeken met minder gas bij lagere toeren (doorgaans een langere killtime), en bij de hogere toeren op vol gas een soepele kill time zoeken. (en wellicht nog half/driekwart gas daartussenin).

Tenminste, zo heb ik het nu en dat rijdt echt het meest relaxed. Eerst probeerde ik het de hele tijd vol gas in te stellen (een beetje wat healtech adviseert geloof ik), alleen soms wil je ook gewoon relaxed QS opschakelen en dat ging niet. En in relaxte modus ga je toch niet zo hoog in toeren. :P


Willem, je sensor/pedaal werkte dus lekkerder toen je hem iets vaster zette? Dus dan komen de Nm wel lager uit, maar dat heeft wel als effect dat het wat soepeler wordt? Want dan ga ik het ook eens een klein beetje harder aandraaien om te kijken of het een positief effect heeft.
Ik heb een vrij hoge uitslag, maar daardoor ook behoorlijk variabel. De sensor is erg gevoelig. Dus misschien kan ik het nog soepeler maken hiermee :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan