Motorrijles: Kletsen over lessen #11, 'Zomer komt er aan'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hihi, mijn portemonnee en gsm zitten in mijn broekzak achter een rits. Blijft mooi zitten, en blijft ook droog :)
Wat erin zit:
- Geld
- motorpapieren
- Rijbewijs auto en rijbewijs motor
- ID
- Treinkaart
- Pinpas
- 10 klantenkaartjes (dierenwinkel, kartbanen, etc..)
Beetje zwaar, maar eigenlijk geen probleem :D
 
Wat ik meeneem:
~ kentekencard en groene kaart in mijn binnenzak.
~ telefoon kan daar ook nog bij, daar zitten dan mijn rijbewijs en betaalpas in
~ oordopjes in de jaszak, erg belangrijk
~ schrijfremslot zit standaard in de zijtas, voor op locatie.
Mijn jas zit goed strak dus nog meer in de jaszakken zit niet lekker. Hoeft ook niet, op mijn chopper zitten mooie leren zijtassen waar andere meuk in kan. Ik heb geen idee hoe dat zit met andere motoren.
Meer heb ik echt niet nodig. Zal wel anders worden als ik mijn opleiding ga doen in augustus.
Schadeformulier moet ik nog regelen, ik vul ze te vaak in waardoor ik weer nieuwe nodig heb. |(
 
Laatst bewerkt:
Oh ja oordopjes vergeten maar die zitten ook altijd in mijn jas. Maar ik heb zelf ook weinig extra ruimte voor woon werk is het prima de rest kan in de topkoffer en als ik een prive ritje maak kan ik altijd de zijkoffer er op zetten is ook 3 seconden werk. Ik zit nog te denken om een schijfslot beugel te kopen zodat hij mooi aan de buiten kan zit zodat ik het niet vergeten kan en kan hij ook niet uit de koffer vallen wat wel eens bijna gebeurd is toen ik mijn tassen uit de koffer pakte.

Ik heb nog wel plek on de buddy seat daar kan de groene kaart en schade formulier enzo de boektjes blijven mooi thuis ook al staat in de handleiding dat ze er mooi onder moeten. Er is daar ook nog plek voor een ehbo setje dus komt er misschien nog wel bij altijd goed omdat bij je te hebben. Maar mis op dit moment vaak nog wel een plek om dingen te laten dus nog erg zoekende maar wordt er wel beter in heb mijn portemonnee al gesnoeid dat scheelt de wereld alleen de rest is soms nog wat lastig. Maar hoorde net van vrouw lief dat het beter was niet in je jaszakken te doen omdat het onveilig kan zijn omdat bij een val je scherm kan breken(glas) en of je sleutels kunnen gaan prikken. dus dat maakt het niet niet makkelijker. Hmmm nog een probleem dus om op te lossen.
 
Twee weken geleden gezakt voor AVD. Sindsdien niet gelest (kwam niet uit en ziek..). Over een paar weken is het examen weer in zicht. En het lullige: ik ben nog steeds flink verkouden (bijholteontsteking) en moet waarschijnlijk aan de codeïne om het hoesten te onderdrukken. Codeïne is een medicijn met een gele sticker. :(

Ik hoop dat er een alternatief is, want ik wil wel kunnen lessen en afrijden!
 
Ai da's wel minder op zich. Beterschap en hopelijk kan je snel verder met lessen c.q. AVD.

Tevens nog wat info over mijzelf:

Moto_Wolfje
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 10 januari 2015
Theorie: 16 maart 2015
AVB: Nog niet bekend
AVD: Nog niet bekend
Rijschool: Motorrijschool Frank van Gerwen te Duiven
Lesmotor: Honda CB500f
 
Ohja, dat rijtje zal ik ook even invullen.

CravingCookie
Lessend rijbewijs: A2
Eerste rijles: 24 februari 2015
Theorie: 18 maart 2015
AVB: ntb
AVD: ntb
Rijschool: Verkeersschool Oosterveld
Lesmotor: Honda CB500
 
Ik moet er juist wat vanaf blijven staan en met mijn rechterhand op de kont dat ding naar achteren duwen. En dat is dus moeilijk en zwaar; ik weeg zelf ook maar 55kg dus ik kan niet zoveel gewicht in de strijd gooien. Maar ik heb het pas een keer of drie geprobeerd, dus wie weet vind ik de magie way nog. :)
Overigens is mij wel direct van alles over counter steering geleerd, zeker tijdens de halve draai.
Achteruit sta je inderdaad net andersom, daar had ik even niet aan gedacht. Als je met de rechterhand een beugel achterop de motor kunt pakken geeft dat extra houvast. Als de motor geen beugel of handvat heeft daar is het wat meer tricky.
Ik probeer bij achteruit lopen de fiets voornamelijk rechtop te houden en hem liever iets naar mij toe te laten hellen dan van mij af. Verder ook doen wat prettig voelt en niet te snel willen.
Kwestie van oefenen oefenen, dan lukt dat wel. Het is een van de lekker makkelijk scoren categorie op je AVB iig :)
 
Laatst bewerkt:
Achteruit sta je inderdaad net andersom, daar had ik even niet aan gedacht. Als je met de rechterhand een beugel achterop de motor kunt pakken geeft dat extra houvast. Als de motor geen beugel of handvat heeft daar is het wat meer tricky.
Ik probeer bij achteruit lopen de fiets voornamelijk rechtop te houden en hem liever iets naar mij toe te laten hellen dan van mij af. Verder ook doen wat prettig voelt en niet te snel willen.
Kwestie van oefenen oefenen, dan lukt dat wel. Het is een van de lekker makkelijk scoren categorie op je AVB iig :)
Geen beugel helaas. Dus met een hand achterop het zadel en iets overhellen naar mij toe ja. Is de bedoeling althans. :P Het is tot nu toe de enige oefening die me nog helemaal niet gelukt is, dus gemakkelijk scoren is nog even afwachten...
 
Heb zelf geen welkomstbericht gehad hier :N .
Jij ook niet, dus dan doe ik het wel: Welkom :W .

Laat weten hoe de lessen je vergaan!

Bedankt Arab Rider! Succes met lessen binnenkort!
Laat jij ook ff weten hoe het gaat met lessen? Theorie al gehaald?
Ik heb morgen mijn theorie examen!
 
Pfieuw, dat was even bijlezen!
Welkom nieuwe leden! :W

Ik dan eindelijk geslaagd voor motorpak. Motorplaza Heerenveen opende dit weekend nieuwe outlet, dus gelijk maar even bezocht.

Het is geworden de Alpinestars Gunner:
apparel-alpinestars-street-jackets-men-waterproof-gunner-black-red-detailed-view.jpg


Samen met de Alpinestars Andes:
andes-drystar-pants-blk.jpg


Uiteraard aanritsbaar. Uiteindelijk de broek niet uit de outlet, maar alsnog nette prijs :)

Nu voorzien van alles, dus eindelijk proefrijden!
 
Wow dat is snel Achja! Gefeliciteerd!

Sylvesterrr, balen dat je nog ziek bent. Denk jij dat je met die medicijnen zal kunnen lessen? Ik zou me niet zo druk maken om die gele sticker. Je mag zoveel niet en je bent toch nog een lesser, dan telt niet alles toch? O-)

Ik zie ook weer nieuwe lessers, heel erg welkom. :W Als het goed is zijn jullie dan allemaal klaar voor de zomer. Ik heb er nu al zin in, in die zomer.
 
Veel nieuwe lessers, welkom allemaal!

@achja gefeliciteerd!

Mooi pak snipert! ik moet eigenlijk ook gaan shoppen, met mijn pak met wintervoering en alles ingeritst voelt t net alsof ik in een slaapzak rondrijd :p

Woensdag nieuwe bandjes onder m'n nieuwe aanwinst, dan komen fotoos O-)
 
Zonder medicijnen is het lessen levensgevaarlijk, dat is wat ik zeker weet. Zo'n hoestaanval wil ik niet krijgen als ik onderweg ben. :X Morgen naar de dokter, ik hoor het wel..

Welkom nieuwelingen en gefeliciteerd geslaagden!
 
fzr600gek
Lessend rijbewijs: A2
Eerste rijles: 16-03-2015
Theorie: 21-12-2014
AVB: onbekend
AVD: onbekend
Rijschool: Wattel Emmeloord
Lesmotor: Yamaha XJ6

ag ik ook in de OP vandaag eerste les gehad en helemaal super
 
Counter Steering ! En dat werkt idd prima.
Ik blijf het vreemd vinden dat ik daar met lessen nooit wat van heb meegekregen.
Het maakt de bochten zoveel mooier.

Mijn instructeur hamert juist op counter steering. In het begin lijkt het wat tegenstrijdig, maar het gevoel wat je bij deze techniek krijgt is echt top.
 
Neem je tijd komt vanzelf goed een lesje meer of minder is ook niet erg. AVB is wel belangrijk genoeg redenen om het goed te kunnen om je zeker te laten rijden. Of het achtje wel een praktische toepassing heb geen idee precies maar het leert je wel hoe je verschillende handelingen heel gecontroleerd moet doen voetrem bedienen gas etc en heel beheerst sturen lijkt me een prima oefening om gewoon goed te leren rijden. Langzame slalom handig voor file rijden. uitwijk oefening voor alles van ballen tot kinderen ontwijken. vertraging oefening voor als je snel moet stoppen en iets moet ontwijken. De rem proef lijkt me helemaal duidelijk dus allemaal vaardigheden die erg nuttig zijn en goed dat je ze super goed beheerst. Het wordt er een stuk veiliger voor jezelf.

Maar vanochtend toch iets te optimistisch was toch frisser dan ik dacht :( Maar terug is het super weer :) can't wait.
 
Dag mensen,
Een kameraad van mij wil gaan beginnen met zijn motorrijbewijs, nu is het geval dat hij 19 is. Kan hij nu beginnen met a2 lessen als die tijdens deze lessen 20 wordt, omdat dit de eis is voor het A2 rijbewijs?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan