Motorrijles: Kletsen over lessen #11, 'Zomer komt er aan'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb 37 jaar geleden bij mijn BE de theorie gehaald met 5 fout.
Toen gewoon met het boekje leren.
Drie jaar geleden voor mijn A heb ik via de motorrijschool theorielessen gevolgd.
Ik denk zo'n 5 lessen. Is best handig.
Kun je bij sommige vragen uitleg vragen in de trend van, waarom?
Kwam toen nooit op minder dan 9 fout.(waren andere dan waar de uitleg over ging)
Ik las de vragen niet goed.
Verder via Internet op een site ongeveer tien examens gedaan.
Ik kwam daar op meerdere keren 3 fout uit.
Uiteindelijk examen gedaan en met 4 fout geslaagd.
Een maand later mijn AVB gehaald en weer een maand later, net voor de mooie Pinksterdagen mijn AVD.
Een dag later mijn A-tje opgehaald en rijden maar. :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Beetje verwarrend bericht. Eerst zeg je dat je mensen niet kunt geloven aangezien ze maar 2 of 3 fouten hebben gemaakt, al geen idee waarom je dit zegt. Daarna zeg je dat jezelf geslaagd bent met maar 2 fouten.... dus wij moeten jou niet geloven.....???

Verwarrend of gewoon een goede troll?


Moet zeggen dat ik het wel eens ben met dit stuk van jeZo heb ik het ook gedaan bij mijn A-Theorie, wist nog een heleboel natuurlijk van mijn B aangezien ik dit (pas) 5 jaar geleden gehaald heb. Voor mij was het alleen nog maar de specifieke motor onderdelen leren, plaats op de weg, remmen met voor- achterrem of allebei e.d.
Moet zeggen dat ik zelf geen zorgen maakte voor de theorie en deze ook gemakkelijk gehaald heb, 2 foutjes.


Aan de pas geslaagde alsnog gefeliciteerd *O* *O* . Aan de personen die nog moeten alvast succes gewenst *O* *O*

Excuses. Mijn tekst is inmiddels aangepast. Ik doelde op mensen die beweren zonder enige studie slechts 2 of 3 fouten hebben (of zelfs nog minder O-) )
 
Laatst bewerkt:
Mijn theorie gehaald met 2 fout, ik dacht zelf dat ik een fout of 4 had gemaakt dus dat viel wel erg mee. De oefenexamens die ik had gemaakt begon geloof ik met 6 fout en daarna iedere keer iets minder fout. Vooral wennen was de manier van vragen stellen, die nogal voor verbetering vatbaar is naar mijn idee.

Morgen ochtend nog een lesje en dan morgenmiddag afrijden voor AVD, de weervoorspellingen zien er goed uit dus dat wordt lekker rijden :]
 
Laatst bewerkt:
Mijn theorie gehaald met 2 fout, ik dacht zelf dat ik een fout of 4 had gemaakt dus dat viel wel erg mee. De oefenexamens die ik had gemaakt begon geloof ik met 6 fout en daarna iedere keer iets minder fout. Vooral wennen was de manier van vragen stellen, die nogal voor verbetering vatbaar is naar mijn idee.

Morgen ochtend nog een lesje en dan morgenmiddag afrijden voor AVD, de weervoorspellingen zien er goed uit dus dat wordt lekker rijden :]
.
Veel succes morgen en vergeet niet een banaan te eten :+
 
Ik heb al jaren mijn B maar moest wel aardig veel doornemen en oefenen om die theorie weer goed te krijgen niet vergeten het is ook een nog een oefening in goed Nederlands omdat veel vragen instinkers zijn moet je heel exact lezen en het is maar 6 fout op 50 vragen dat is niet heel veel dat je fout mag maken reken op dat je 2-3 fouten maken door verkeerd drukken of iets anders dan blijf er nog 3-4 vragen over die je fout mag maken dus weinig marge. Het examen is getimed dus heb je niet veel tijd om te kiezen. Dus veel oefenen en goed lezen van het boek. En dan gewoon proef examens maken Theorie examen oefenen | Theorie-leren.nl deze is vrij goed de meeste vragen komen zo uit het CBR examen. Ik had nog 2 avonden uit leg theorie dat was ook heel prettig alleen voor mij niet echt nodig. Wat het beste werkte was gewoon voor het examen 10x een proef examen te doen en lezen van het boek.

Waarom gebruikt men tegenwoordig geen punten en komma's meer met schrijven? :?
Lastig lezen zonder leestekens... :Y
 
Succes Ro-ling! Het weer zit mee, ik hoop het verkeer ook.

En gefeliciteerd CravingCookie, goed bezig.

Met mijn theorie had ik 1 fout, de allerlaatste vraag. Ik wist meteen dat ik die fout had en kon mezelf wel voor mijn kop slaan want die fout had niet gehoeven. Dus theorie gehaald met maar 1 fout en helemaal niet blij. |(

Gister pasje gehaald! Kwart voor 11 gehaald, voor half 12 zat ik op de motor en kwam pas om 5 uur weer thuis. *O*
Wel bij mijn zus gelunched, koppie gedaam bij mijn tante en een vriend verrast. Leuk is dat als ze niet weten dat je je rijbewijs hebt gehaald.
Het rijden ging goed. Ik was wel zo stom om te langzaam rijden te keren op een aflopend dijkje. Met een motor die zwaarder is dan gewend en ik nog niet goed ken. Toen heb ik hem heel zachtjes neergelegd. :o Gelukkig kwam er een man aanlopen om te helpen tillen. Ik moest eerst maar even bij komen zei die. (Ja kleine vrouwtjes, grote motor, vallen is vast heel eng) Dus ik stap op, start hem ff door (verzopen natuurlijk) en rij weer weg. Ik ben niet zo gauw onder de indruk. ;) De motor kon er tegen, knipperlichtjes hangen toch al slap. Daar moet ik eens nieuwe voor halen.
Heel oost-Noord-Holland gezien. Hem geknepen toen het reservelampje brandde want ik weet niet hoever ik er mee kom en heerlijk gereden.
Blij blij blij *O*
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als mijn eerste dag op mijn eigen motor (behalve het neer leggen) wat een raar gevoel dat je helemaal op je zelf aan het rijden ben en gelijk een hele andere motor. Maar elke dag maar genieten. Vraag vanochtend (was weer eens een korte nachten week kleintje die langs komen s'nachts) dus aardig brak. Vrouw nog even kan je anders niet beter de auto pakken. Maar met de vermoeidheid is dat ook geen echte optie maar als ik op de motor stap alle vermoeidheid weg.

Gisteren terug gereden met een collega die was ook even die dag op de motor hij zwaaide bij zurich om naar beneden af te dalen ik ik de dijk over. Was wel tof om even samen op te rijden volgende keer mooi binnen door naar zurich maken we er een mini tour tochtje van. Life is good :)
 
Toen ik bij mijn tante zat voelde ik me inzakken, toch moe. Tot ik weer op de motor zat, toen had ik het idee nog wel de hele dag te kunnen rijden. Verstandig genoeg niet gedaan, ik voel me nu al brak genoeg.
Ik kwam mijn instructeur nog tegen onderweg, hij zwaaide enthousiast terug. Later via Facebook berichtje gestuurd, hij had gezien dat ik het was. Hij vond het wel leuk om me zo te zien rijden.

Het neergleggen, daar ga ik geen gewoonte van maken. Ik had er gewoon even niet bij nagedacht dat ik hem niet ga houden op een aflopend dijkje. Anders had een voetje uit genoeg geholpen. Ik stapte gelijk bij de motor weg zodat er niks van mij onder de motor kwam, dus alles ging eigenlijk heel relaxt en ik zat er niet echt mee. Kan gebeuren, zeker op zo'n scheef stuk.

Binnenkort maar eens leuke tourafspraakjes maken, zin in!
 
Ben eigenlijk wel blij dat ik een paar maand geleden een schuiver heb gemaakt met de motor.
Dan nog op een lage snelheid. Liever nu dan later als ik mijn examen moet doen :+
Over moeheid gesproken: op de motor voel ik mij levendig, in het koekblik kunnen mijn ogen wel toevallen :')
 
Jep het was een draak om elke dag met de auto naar het werk te gaan nu is het gewoon fun en leuk nog wel saai maar stukken beter dan mega saai met de auto.

Maar mijn jas is toch geregeld ze hebben er nog een gevonden nu nog wachten todat hij binnen komt *O* eindelijk weer een fijne jas (die ik zelf uitgezocht heb)
 
Rijdend ben ik nooit omgekiept, altijd alleen bij stilstaan, wat het ook gelijk verklaart. ;)

Fijn van je jas Mezzin! Ook goed dat ze zo hun best voor je doen, goede service.
Weet je toevallig ook nog een goede motorsloop in de buurt? Zal toch op zoek moeten naar nieuwe steuntjes. In ieder geval voor achter, die ene die ik heb past niet.
 
Precies maar hij mag al weer bijna de kast in omdat eindelijk het weer opknapt :) dus alles boven de 10 graden [me="mezzin"]is happy ^_^[/me]

Nee sorry geen idee maar misschien in de buurt van Alkmaar daar zijn genoeg autoslopen dus misschien ook wel motor onderdelen.
 
-O- Ro-ling is minder happy -O- , vandaag alweer gezakt voor het AVD ;( . De rit op zich ging wel goed alleen was er een moment waar ik bijna naast een vrachtwagen zat maar de afrit die ik moest nemen kwam in rasse schreden dichterbij dus in plaats van gas te geven en snel voorbij de vrachtwagen te gaan trek in mijn gas dicht om achter de vrachtwagen te gaan rijden...... |( Niet handig en op het moment dat ik mijn gas dicht trok wist ik al dat ik een major fuck-up had gemaakt, Volgende keer of gewoon achter de vrachtwagen blijven hangen of gassen.
 
Argh, Ro-ling, wat zuur! Verkeerssituaties heb je helaas niet voor t kiezen.. Ik heb ook met lessen gehad dat ik nog een beetje verbaasd was over hoeveel sneller je nu eigenlijk bent en dat je net het verkeerde kiest.

Nu eventjes rustig aan of gelijk weer inplannen en doorgaan?
 
Ahhh rottig Ro-ling het is altijd lastig in schatten maar voor mij heb ik nu na wat kilometers op de snelweg dat ik meestal nu kies om even gas te geven je kan er meestal makkelijk voor langs maar wat je nog beter kan doen is goed inschatten of je het gaat halen of niet dus goed ver kijken dan maar even rustig aan beter dat dan een rare actie dat niet help. Vraag anders tijdens je lessen dat je daar op gaat oefenen een beetje met inschatten (je hoeft niet eens verkeer te hebben omdat te doen maar wanneer zou je wel er nog langs gaan en waar neer niet kan je instructeur je zo vertellen lijkt me. Ben ik wel blij dat ik eigenlijk niet eens Den helder uit gekomen ben tijdens mijn examen. Ik heb even de 80 aan te tikt maar dat was het. Ben nu wel goed aan het leren dit soort dingen goed in te schatten maar soms kom ik ook niet uit dus dan even door trekken tot 160 en dan fix ik het wel maar handig is anders. Is gelukkig een eitje met mijn motor maar handig niet echt. Maar na 2500 kilometer wordt het al weer stukken makkelijker. Trouwens een goede oplossing voor dit probleem is gewoon door rijden en doen als of je het niet gehoord heb kan gebeuren volgens mij heb ik ook tijdens mijn examen ding gemist was wat kraken op de lijn en toen ik net de afslag gehad had moest ik heel snel wat anders doen. Maar bij ons met de marine hebben we heel vaak dat andere er tussen doorkomen dus het is aardig normaal dat je wat mist.
 
Wat een baalmoment Ro-ling! Ben je alleen daar op gezakt?
Dat soort situaties zijn ook de momenten dat ik twijfel, vaak is gas geven beter dan afzakken. Maar je moet maar net het juiste kiezen. Of de situatie niet krijgen tijdens je examen.
Net als 80 wegen, dubbelbaans. Wel links, niet links, zo eraf, lukt het nog etc. Met mijn examen had ik ook zo'n stukje en met de les ervoor, naar het examengebouw toe, nog verkeerd gekozen dus moest afzakken en invoegen om nog op tijd te zijn. Voor de goede baan. Gelukkig ging het met examen wel goed, al twijfelde ik wel ergens. Links wilde allemaal afslaan dus bleef op de linkerbaan voor rechtdoor rijden maar niet snel. Dan ga je er al snel rechts voorbij want dat reed door, in theorie mag dat niet. Maar anders hou je verkeer op. Gelukkig geen opmerking erover gehad.
Met examen moet alles zo perfect, als ik toen geen examinator achter me had gehad had ik me niet druk gemaakt om het rechts inhalen. Die mensen maken je ineens zo onzeker.
Verder wel lekker gereden? En al een nieuwe datum?
 
Voor het examen moet je het gewoon netjes doen en soms iets gas er bij om het goed te doen.

Maar als je op jezelf rijd kies wat het beste werkt voor je terug vallen is prima als dat voor jouw de beste optie is. Ik ga er meestal voor langs maar mijn motor kan dat ook prima aan maar mijn les motor had daar echt wel moeite mee het is wat werkt. Voor je lessen examen moet je gewoon doen wat CBR graag ziet (zoals het genoemd werd bij mij het was net een popen kast en examen rit .... zucht het is ook niet snel goed) Dus kijk naar de vrije ruimte en neem de gaten die er zijn als het even 20+ vmax doe maar gewoon wel snel terug vallen naar vmax +5 ish.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan