Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Op een V-strom moet je ook goed je best doen om hem aan de grond te krijgen in een bocht. Ik heb het nog niet meegemaakt.

Met de ZRX gebruik ik wel een paddockstand maar een middenbok is echt een stuk handiger. :t
 
Vandaag met meer Strommers een Toertocht gemaakt.
Door Friesland/Drenthe/Overijssel , altijd wel leuk en gezellig zo iets :D
weer zo kleine 350 kilometers erbij, ritje zelf was rond de 180 .
 
Ik heb een zwarte Vstrom 650 besteld, als het mee zit word deze eind deze week aan mij geleverd.
Na jullie advies ook maar een middenbok eronder.
 
Afgelopen weekend nieuwe bandjes onder de Strom laten monteren (DL650)

Ben er nog niet helemaal uit of het goed zit. Had een setje MPR5 Trial eronder laten leggen, althans dat dacht ik. Na montage zei de monteur dat hij achter de standaard MPR5 heeft gemonteerd.
Deels omdat hij de trial versie niet meer had, maar ook omdat "de meeste dat zo doen"

In eerste instantie had ik geen reden om te twijfelen aan dat advies, los van het feit dat ik liever had gehad dat hij dat op voorhand meldde, maar na er nu zo'n 80 kilometer mee gereden te hebben zit het toch niet lekker:

- De motor is erg baanvast, bij een echte stuurbeweging bij lage snelheid lijkt het wel of hij tegenstuurt
- hij lijkt ook veel meer de bocht in te vallen
- bij hogere snelheden merk ik weinig

Toch is het voor mijn gevoel een compleet andere motor, en zeker niet ten goede
Herkent iemand dit?

Zou het verschil tussen voor en achterband hier de schuldige kunnen zijn?
 
Trail, niet trial. En lekkere monteur _O-

Het lijkt mij niet dat dat verschil komt door 2 verschillende typen banden. Meestal als mensen zulke symptomen hebben zijn het vierkant gereden 'snelwegbanden'. Anderzijds zijn er best wel wat veranderingen doorgevoerd tussen de MPR4 en 5, zeker op basis van de samenstelling van de band. Wellicht ook qua submodel, maar dat kan ik niet zo snel terugvinden.
 
Trail, niet trial. En lekkere monteur _O-

Het lijkt mij niet dat dat verschil komt door 2 verschillende typen banden. Meestal als mensen zulke symptomen hebben zijn het vierkant gereden 'snelwegbanden'. Anderzijds zijn er best wel wat veranderingen doorgevoerd tussen de MPR4 en 5, zeker op basis van de samenstelling van de band. Wellicht ook qua submodel, maar dat kan ik niet zo snel terugvinden.

die snelwegbanden kwamen er juist net af :+
waren echt praktisch vierkant, maar reden een stuk beter als deze -O-
 
Dat is een goede, net voor een vakantie ook net nieuwe banden gezet, naar de franse Alpen een week,stuurde redelijk kom ik thuis zat er voor nog 2 bar in en achter 2.2 (moet zijn 2.6 2.9) dus zeker even nakijken
 
Nu twee weken woonwerk gedaan op de dl1000, benzineverbruik valt me niet tegen gemiddeld 1:19.5. Het is 100 km A2-A10 Utrecht A'dam, dus max 100 en 90% trajectcontrole.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen de vstrom opgehaald. Het was heerlijk rijden naar het werk en terug. Ik zal wanneer ik tijd heb een foto plaatsen.
 
Lekker. :)

Ik zit met mijn 650 tussen de 1:20 en 1:22, (en meestal het laatste) bevalt me erg goed! Ik heb er nu 1700km mee gereden en ik begin me steeds meer thuis te voelen op die fiets.
 
Laatst bewerkt:
Nu twee weken woonwerk gedaan op de dl1000, benzineverbruik valt me niet tegen gemiddeld 1:19.5. Het is 100 km A2-A10 Utrecht A'dam, dus max 100 en 90% trajectcontrole.

Dat kan nog zuiniger!
Ik rij ook voornamelijk 100 km/u snelwegen. Laatst met het warme weer ging het verbruik (volgens het dashboard) zelfs richting de 1 op 24.

Edit: zie net dat jij het oude model dl1000 hebt, dus dat is niet helemaal te vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
Mijn woon-werkverkeer gaat over 80 km wegen en door de bebouwde kom. Verbruik van mijn 650 uit 2007 ligt dan rond de 1:23. In de winter ligt het iets hoger, maar dan nog steeds 1;20 of iets beter. Ga er volgende maand een paar dagen mee naar Engeland, ben benieuwd wat het verbruik dan wordt. Rijd dan wel wat sneller, maar ook constant.
 
Ik rijd dagelijks 60km heen en 60 km terug woon-werk.
95% snelweg tegen plm 100km per uur. Ik heb geen haast.....
In de 4500km met de 650 strom is het beruik steeds 1 op plm 25.....goed afgesteld denk ik
 
Geen idee hoe jullie dat doen.
Ik rijd al ruim 135.000 km. op mijn 650 en ik blijf rond de 1:19 steken.
(En zo achterlijk is mijn rijstijl toch echt niet)
 
Hier ook 1:19 (650, 2007). Tellerstand is 30k, maar ik krijg het idee dat de laatste 24k-beurt niet uitgevoerd is. Ik heb 'm met 25k gekocht, dus kan me voorstellen dat de Duitser die 'm toen inruilde daar geen cent meer aan wilde besteden. Dus ik hoop dat met wat afstellen (kleppen) dat verbruik wat kan verbeteren.

Hoeveel toeren is bij jullie eigenlijk comfortabel? Als ik op 60 of 80-wegen rijd moet ik 'm echt boven de 4000 toeren houden, anders gaat ie al wat bokken. Lijkt me toch ook erg hoog eigenlijk.

Net ook even de kettingspanning gemeten. Hij heeft zo'n 6 cm ruimte in plaats van de 2-3cm die de handleiding voorschrijft. Dus zometeen maar even langs de monteur, ik heb er het gereedschap niet voor liggen kom ik net achter :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan