Het grote Honda X-11 topic deel 2

haha, sorry voor mijn Nederlandse typekunsten, ik was er niet helemaal bij, er staan er nu 2 op MP, allebij vragen ze €2500 er staan wel 70.000 km op en allebei zwart. heb met een al afgesproken voor een proefritje,

btw hoezo zijn de zwarte het snelst?
 
haha, sorry voor mijn Nederlandse typekunsten, ik was er niet helemaal bij, er staan er nu 2 op MP, allebij vragen ze €2500 er staan wel 70.000 km op en allebei zwart. heb met een al afgesproken voor een proefritje,

btw hoezo zijn de zwarte het snelst?

:} ;) moet je mee rijden merk je vanzelf.
op Facebook heb je ook nog een x11 site .
Daar zijn motoren met de dubbele kilometer stand.

Sccs en have fun
 
Het is niet waar; Zwart, grijs en wit zijn trage kleuren.
Ik heb jaren naast een begraafplaats gewoond dus ik kan uit eigen ervaring beweren dat alle andere kleuren veel sneller zijn :Y
 
Voor de mijne werd verleden jaar 3500 euro gevraagd en ik kreeg haar mee voor 3250, stond ff meer als 30k op de teller en ziet er voor haar zestien jaar nog redelijk uit.

Choke werkt :Y
 
Volgens mij heb ik 4 jaar terug ook net over de 3 betaald voor mijn X11. Maar zou het voor zeker na moeten kijken.
En dan is het ook nog zo'n hele snelle zwarte, bijna in nieuwstaat en nog geen 23.000 op de teller als ik mij goed herinner.
 
Goedemiddag x11 rijders,
Ik was vandaag op de motorbeurs opzoek naar een betaalbare motor die toch minimaal 1000cc heeft, toen zag ik de X11 staan!, ben er gelijk op gaan zitten en dat voelde al goed nu nog een testritje gaan maken, maar ik vroeg me toch af of deze motor betrouwbaar en of er veel voorkomende defecten zijn,

Graag hoor ik van jullie!

Met vriendelijke groeten,

Allereerst een warm welkom op het motor forum!

Om gelijk maar een antwoord op je vraag te geven, nee, de X11 staat niet bekend om specifiek technisch zwakke problemen.
Honda in het algemeen staat wel bekend door spanningsregelaars die spontaan de geest geven, en bij een aantal modellen om de nokkenaskettingspanner die bij een bepaalde km stand dat ook doet.
Voor zover ik weet is dat eerste bij de X geen issue. Het tweede punt, de nokkenaskettingspanner schijnt bij de X wel voor te komen.
Mijn X heeft nu 53000 km op de teller staan. Gekocht met 19000 km. Nog nooit technische mankementen aan gehad. Vorig jaar voor het eerst in de geschiedenis van mijn X de klepspeling laten controleren, bij 48000 km. Alles binnen de door Honda opgegeven toleranties.

Wat ik persoonlijk een zwak punt vind aan de X, is zijn hoge gewicht. Mede daardoor wel een uiterst stabielle wegligging, maar ook een wat logge machine als het op sturen aankomt. Niet dat het de bocht niet om gaat, maar het kost wel net even wat meer inspanning dan op een lichtere machine.
Een ander zwak punt is de vering van de X. Slap, veels te slap. Dit is echter voor een relatief laag bedrag op te lossen.
Het laatste zwakke punt van de X is zijn brandstofverbruik. Reken op een gemiddelde van 1 op 13 tot 1 op 14.
Hier komen we ook gelijk bij een van de sterkste punten van de X!
Ik sta iedere keer als ik op de X stap weer perplex van zijn accelererende vermogen! :]
Een tankinhoud van 22 liter zorgt ook nog eens voor een acceptabele actieradius.

Met zijn technische betrouwbaarheid en lage aanschafprijs is het wellicht het beste pretpakket wat je vinden kunt onder 1000cc plus naked bikes!

Mocht je besluiten een X aan te schaffen, dan wens ik je heel veel plezier en veilige kilometers toe! :] :)
Mocht je besluiten toch een andere machine aan te schaffen dan wens ik je nog steeds heel veel plezier en veilige kilometers toe!
 
Volgens mij heb ik 4 jaar terug ook net over de 3 betaald voor mijn X11. Maar zou het voor zeker na moeten kijken.
En dan is het ook nog zo'n hele snelle zwarte, bijna in nieuwstaat en nog geen 23.000 op de teller als ik mij goed herinner.

Dan hebben ze je wel een beetje bedonderd!
Ik betaalde begin 2013 de vraagpijs van 2500 euro voor mijn in nieuwstaat verkerende X met 19000 km op de teller.
Wellicht mezelf een beetje bedonderd, vond het toen zo`n schappelijke prijs dat ik er niet op af durfde te dingen. :$
 
Dan heb ik ook teveel betaald! Maar ik kocht bij een bedrijf, dan betaal je sowieso meer als particulier; had ook beurt gehad en stond op nieuwe banden.
Kreeg er ook nog een waarschuwing bij;" Er zit'n twee zwarte cirkels op, die hoor'n aan d'n onderkant" Heb haar in het oost'n gekocht
 
Nagekeken heb 2750 euro voor de X11 betaald in 2012.
Nog geen moment spijt van gehad.
Superbike stuurtje gemonteerd, en andere vering voor en achter.
Wat een waanzinnig verschil, voeld veel vertrouwder en stuurd nu messcherp.

Nadeel van de X11 voor je het weet rijd je veel te hard.
Ja en hij zuipt een stuk meer dan ik.
 
Wat is teveel betalen? Heb je toendertijd een goed gevoel gehad bij aankoop.

Dan is het toch goed. Ik heb ook meer betaald in 2013 met ander uitlaten 2500km oude grote beurt vers rubber, ander stuur spiegels knippers k&n filter hugger. Dus ja heb ik dan teveel betaald ik vind van niet.
 
Potdoppie heb je er echt niet veel voor betaald! Wat heb je aan de vering gedaan? Ik vind de mijne niet erg slap geveerd. mogelijk heeft de vorige eigenaar die al aangepast. Plaatje van je stuur? Ik heb geen idee hoe ik me een superbike stuur moet voorstellen. Zelf overweeg ik clip-ons omdat ik het standaard stuur wat hoog vind.
 
Ff gegoogeld op superbike stuur. Dat is als ik het goed zie nog wat breder als standaard? Zou mij te breed worden;ik rij graag met de ellebogen in de zij en knietjes tegen de tank. Wat betreft het gewicht heb je gelijk; ze is best lomp zwaar. Maar dat is het baasje ook ;)
 
Ik heb een oosterijker benadert voor custom made spul (via een mede x11er esmee hier ).

Betreffend het stuur door wat meer breedte wat meer controle over de motor.

Dat is een verschil wat ik goed merkbaar vond tussen mijn eerste x orgineel en deze x aangepast. (Mijn mening)
 
Ik ken de vering die X11esje hier promoot. Prima oplossing en niet te duur maar wel hobby matig.
Zelf heb ik de aanpassingen door Hyperpro laten doen. Nederlands merk met goede reputatie.
Voor nieuwe veren nieuwe olie, achter veer met schokdemper.

Verschil is echt waanzinnig. Wat stuurde de fiets onmiddelijk veel scherper.
Minder duiken bij het remmen. En gaf mij waanzinnig veel meer vertrouwen.

Ik kreeg van het orginele stuur altijd lasst van mijn polsen door de rare polshoek.
Andere kroonplaat gemonteerd met risers er op. Stuurbreedte kan je kiezen.
Zit nu fraktie rechterop en heb mijn polsen nu recht en wat verder uit elkaar.
X11esje heeft ook een ander stuur, ongeveer op zelfde manier.
 
Hallo x11 rijders, ik ben in de markt voor een x11 en ga morgen kijken bij eentje met een r1 voorvork en superbikestuur. Is een blauwe met bijna 70k gelopen. Is 2700€ teveel voor deze x11?
 
Laatst bewerkt:
RC even deze pagina terug lezen dan zie je wat wij betaald hebben afgelopen jaren.

2700 is een vraagprijs ?

marktplaats zitten ze rond de 2500 volgens mij, maar let wel op ik ben geen motor verkoper dus het is een mening.

waar heb je de fiets zijn staan heeft wel een mooie aanvulling met een upsd vork natuurlijk.
past niet vanzelf zo n vork
 
Ja dacht even wat aan te kunnen passen om het beter te laten aansluiten maar was blijkbaar de hiss antenne... Pff ja zo modern ben ik niet gewend. Nu start hij dus niet.

Heb een andere antenne gekocnt op ebay. Hoop dat die snel binnen is.

Wil er andere spiegels opzetten en wat kleine dingen doen. Verder vooral even goed poetsen. Achterlicht dat erop zit is led. Erg mooi maar wil er een die ook gelijk als knipperlichten te gebruiken is. Dus die komt er ook op.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan