Het grote Honda X-11 topic deel 2

Het X11-ers ben bezig met mijn rijbewijs heb 1/3 binnen, ben verliefd op een X11. Nog tips waar ik goed naar moet kijken bij aanschaf? De standaard zaken banden, ketting, remmerij snap ik wel, maar wil eigenlijk geen kat in de zak kopen, ik kijk naar een model met ca 30k op de teller, minder mag ook, prijzen liggen op Mp allemaal tussen 3000 - 4000 eurie, heb het forum compleet nagelopen, alle info is welkom, oja zijn er nog meer Friezen met een X11 op het forum?
 
Voorzijde
full
 
Nee.ziet op de foto goed uit ingevuld boekje erbij?

Let op:tis eune blauw die zijn niet snel dan moet je een rode hebben of wil Echt snel gaan eune zwarte natuurlijk😉😅
 
Niet op letten; rood is de snelle kleur, daarom rijdt de brandweer ook met rooie auto's
Zwart, grijs, en wit zijn trage kleuren.
Ik heb het vaak genoeg gezien; ik woonde naast het kerkhof
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp uit jullie reacties, tussen de regels door, dat de motor zo goed is kwalitatief, dat de kleur de belangrijkste keuze is. Dan wordt het een stuk gemakkelijker, in de buurt staan 3 blauwe en 1 zwarte te koop, waarbij de blauwe op de foto de beste prijs/km stand is, op kenteken in 2003, 30000km, en een mooie prijs. Ik vindt blauw zelf erg mooi.
 
Hi,

Ik denk dat je een mooie checklist hebt en de juiste keus maakt voor een X11, buitendat een rooie sneller is...

Alle motoren die ik gekocht heb voor mijzelf en mijn vriendin heb ik laten keuren door een keurmeester.
Op het bedrag dat je gaat uitgeven, zijn die kosten verwaarloosbaar en je weet dat exact wat je koopt.
Zo'n keurmeester keurt elke week meerdere motoren en checkt, ziet en voelt meer dingen die jij kan. Je kunt zelfs een afspraak maken met de verkoper over zaken die met een keuring aan het licht komen.

Ik kan je Erik van Lent aanbevelen. Hij is zeer bekend in motorland, heeft alle motoren in zijn vingers gehad, is grondig, niet te duur en heeft ECHT verstand van motoren.

Succes met je aankoop !

 
Kopen dat beest daar krijg je nooit spijt van.
Beste is een zwarte 2002 maar de andere zijn ook goed.
Balhoofd lagers zijn zwake plekje van de X11.
 
Zijn er ook meer hier die hem als 1e motor hebben gekocht, ik heb een lichte twijfel of het niet teveel van het goede is, kun je er ook als beginner spelenderwijs mee leren rijden, maw goed doseerbaar? Ik ga er zeker eerst proefrijden.
 
Wat ik nu ga schrijven is heel persoonlijk, dus neem het niet aan als waarheid:

Je koopt een kanon, zowel qua koppel als in vermogen.
Maar de X11 is vrij vergefelijk, maar je moet met respect rijden. Hij is best zwaar, maar reageert goed. Sommigen noemen het een fiets voor gevorderden, maar het ligt aan jou.

Met een 500/600/750 kun je makkelijker corrigeren, door het gewicht.

Je eerste motor ga je een keer neerleggen; bij het parkeren, bij het stoplicht, met je slot, etc.. verhalen te over. Dat gaat gebeuren!

Dus: als je zelfbeheersing hebt, RESPECT hebt voor de motor, je grenzen HEEL langzaam verlegt, kun je hem pakken. De motor kan meer dan dat jij kunt. Nog een keer: De motor kan meer dan dat jij kunt.

Respect en HEEL langzaam aan elkaar wennen...
Anders: pak een Bandit600 of een CB750 en leer rijden. Die X11 wacht wel op je ...
 
Bedankt Sandah voor je antwoord, ik wil met plezier motorrijden, maar ivm mijn formaat valt een kleine motor in het niet, ik twijfel idd tussen een goedkope starter, of meteen goed, hare majesteit thuis heeft nu groen licht gegeven, of ze dat weer zo gemakkelijk over een jaar zal doen? Ik ben van plan om met mooi weer te gaan rijden, dat scheelt ook weer, ik les nu met klote weer, blij wordt je daar niet van, maar je leert er wel van. Ben van 1972 rij al even auto, ben geen snelle rijder, hard optrekken vindt ik wel gaaf :-).
 
Terug
Bovenaan Onderaan