Het grote Honda X-11 topic deel 2

Maak inderdaad een proefrit, want ik ben 1.98 en weeg 140kg :-) en de motor is IETS te klein voor mij. Maar goed: liefde gaat waar het niet heen kan.

De belangrijkste zinsnede uit mijn reactie is dat de motor meer kan dan dat jij kunt. Daar ligt het gevaar. Laat deze zin vandaag door je hoofd glijden.

De X11 is geen beginnersfiets. Een X11 trekt in de eerste versnelling door naar 100kmu. De X11 heeft last van valse traagheid en dat betekent dat je harder gaat dan dat je denkt. Mijn X11 rijdt het lekkerst tussen de 140 en 160 en dat voelt als 100. Daarnaast ga je ook af en toe wat sportief rijden en hij accelereert harder dan je denkt.

Hij remt en spoort geniaal. Maar wat doe jij als je te hard aankomt bij een afrit, of als je het verkeer verkeerd hebt gelezen en je moet in de ankers, of als de bocht die je pakt vol ligt met zand? Ervaring gaat dan tellen en hoe zwaarder de motor, des te lastiger wordt het corrigeren.

Ik rijd nu ruim 20 jaar en altijd, behalve boven de 25 graden of als de weg wit is. 1000 km per week woon-werk en daarnaast nog voor de lol. En nog steeds moet ik mezelf inhouden, respect tonen voor de situatie, want de motor kan meer dan dat ik kan!

ALS je jezelf laat verleiden door anderen, als je overmoed KUNT krijgen, als je niet rijdt alsof iedere andere in het verkeer gek is, dan moet je het niet doen!

Heb je respect voor de motor, weet je je eigen (on-) kunde, heb je zelfbeheersing, ga je vaak rijden (routine) en ga je deze relatie HEEL langzaam uitbouwen, dan heb je een prachtmotor...

De zin is: 'De motor kan meer dan dat jij kunt!'

Houdt ons op de hoogte! :t
 
Denk dat het niet zo'n verkeerde beginnersmotor is hoor, natuurlijk is hij snel maar wat hij zeker niet is is zenuwachtig. En redelijk vergevingsgezind maw het maak bv niet uit in welke versnelling je zit hij gaat toch wel voorruit en verslikt zich niet. Verder soepel weggedrag dus niet spijkerhard geveerd. En wat je zelf zegt, geen snelle rijder maar wel snel op kunnen trekken dan is de X daar perfect voor. Je kunt er veel supersports mee verrassen bij het stoplicht 😀
 
De zin dat de motor meer kan als mij, spreekt me enorm aan, kan ik er nog even mee vooruit, ik kan in ieder geval nog zeker een maand twijfelen...
 
Voor mij was de X11 mijn eerste eigen motor. Ben je geen lef gozer dan zal je echt aan hem moeten wennen, hem leren waarderen. Is een wereld van verschil met je les fiets. Goede motor training kan je helpen. Pas op dat je niet bang word voor je X11. O ja ben je wel een lef gozer, dan beter niet kopen die X11.

Maar inderdaad tot in lengte van jaren geld, deze motor kan meer dan jij!!!.

Het is echt een heerlijke fiets.
 
De X-11 wordt het hele jaar gebruikt, staat nu alleen even stil voor nieuwe wiellagers. :)
Ziet er alleen niet uit vanwege de pekel :r

Hoop er vanmiddag weer mee te werk te gaan :Y
 
De X-11 wordt het hele jaar gebruikt, staat nu alleen even stil voor nieuwe wiellagers. :)
Ziet er alleen niet uit vanwege de pekel :r

Hoop er vanmiddag weer mee te werk te gaan :Y

wiellagers voor meer werk met de/monteren van het wiel dan het wisselen van de lagers zelf.vorig jaar ook gedaan bij de x
 
wiellagers voor meer werk met de/monteren van het wiel dan het wisselen van de lagers zelf.vorig jaar ook gedaan bij de x

Ik laat de lagers wisselen; ik twijfel er over of ik de nieuwe lagers er netjes in krijg en het is niet veel werk voor de motorboer. Ik zie alleen dat ie vandaag dicht is. Moet ik nog op de trapfiets :(
 
Ik ben meer het is hobby en ik heb de kennis waarom wegbrengen dan.
Het ergste heb je al gehad zorgen dat het voorwiel in de lucht blijft.en het wiel er uit halen☺
 
Wieltje zit er weer in, was 5 minuten werk. Loshalen was 7 minuten dus dat rooit er wel op.
Voor ontlasten van de voorkant ondersteun
Ik het blok met een laarzenknecht + klossie hout. Voor alle securiteit hang ik het stuur met een spanbandje aan een schommelhaak.
Vervangen van de lagers kostte €62.50 inclusief een paar nieuwe stofkappen die ik zelf beslist vergeten was bij te bestellen.
Kan ik niet van wakker liggen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan