Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Bedoel je het ringetje dat over het filter heen gaat? Nr 11 in de csml tekening. Kost nog geen 5 euro dat ringetje. Heb het ook vervangen. Let wel op dat je de juiste dikte ( zeg maar dun! )neemt want te dik heeft als gevolg dat de grote moer niet contact maakt met de tank en de kraan weer lostrilt en dus lekt. Bestellen bij Honda dealer, die heeft juiste maat ring want die maat zit in veel modellen van Honda
 
Laatst bewerkt:
Nee, het gaat hier om de rubber ring/pakking die in het roterende deel van het kraantje zit, deze zorgt ervoor dat het juiste benzinekanaal in de kraan met elkaar verbonden wordt. Deze ring ontbreekt geheel, waardoor de kraan altijd op z'n reserve staat.
 
Die ring staat niet in de tekening als los deel. Past een benzinebestendige ring uit een assortimentsdoos misschien? Is het proberen waard en goedkoper dan een nieuwe kraan. Kennissenkring of autoonderdelenzaak? Of anders een 2e hands kraan?

Wat ik eerder meldde: er zijn veel modellen van Honda met dezelfde kraan uit die tijd.
 
Laatst bewerkt:
Roukama (Japparts.nl) verkoopt benzinekraan revisiesetjes. Er staat stom genoeg niet bij voor welke types ze zijn maar misschien kun je ze bellen om het te vragen.
 
Mijn CB-1tje zit weer in elkaar! 180 euro aan tweedehands onderdelen en 12 uur van mn leven heeft het gekost, maar het resultaat mag er zijn. Bovendien in twee weken van 15300 naar 48400 mijl op de teller :+
 
Ik heb overigens nog een foto (of twee) voor in de openingspost! Geschoten op de MFMM laatst toen ik hem nog niet gepoetst had en helaas vanaf de kant dat ik het kapje mis net onder de tank.. Maar het zijn wel een gave shots!

56uFJFo.jpg


2yDNpc3.jpg
 
Ik heb overigens nog een foto (of twee) voor in de openingspost! Geschoten op de MFMM laatst toen ik hem nog niet gepoetst had en helaas vanaf de kant dat ik het kapje mis net onder de tank.. Maar het zijn wel een gave shots!

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je gelezen wat er onder het laatste plaatje in de OP staat? :+
 
21 juni zijn er ook classic races in Elst wat eigenlijk in de agenda staat, maar misschien kunnen we dat gebruiken als eindbestemming?
 
Zojuist twee CB-1 clipons op mijn Honda Hawk gezet en ik kwam er achter dat de stuureindgewichten niet passen. De stuurpijp van de CB-1 blijkt korter te zijn dan die van de Hawk en als ik ze vast draai heb ik ongewild cruise control, omdat het gas vast blijft staan :) . Ik wil best een gasbuis en twee handvatten van een CB-1 scoren, maar ik zou graag zeker weten dat deze ook daadwerkelijk korter zijn op de CB-1. Iemand in de gelegenheid om dit na te meten misschien? De lengte van beide handgrepen (het rubber) is voldoende.
Overigens zijn de stuureindgewichten van de CB-1 identiek aan die van de Hawk.

Alvast bedankt! :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan