Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Goedenavond allen :W
Mijn CB is verkocht, het Motogymkhana gebeuren was niet meer te combineren met mn triathlonsport helaas...
De Street blijft uiteraard wel op stal hier, maar dit topic ga ik dus verlaten!
 
Mijn CB1 heeft gezelschap gekregen van een CB500, is ie niet meer eenzaam! 8-)
Nog een jaartje schorsen en dan weer verder als oldtimertje, hoop dat die het dan weer doet....
Wordt nog wat verder omgebouwd tot semi cafe racertje ( matzwart met zilver)
 
Laatst bewerkt:
Zooo, ook hier maar even melden.

Vorig weekend een cb-1 op de kop getikt, lopend blokje voor 250 euro. De staat is wel wat bedroevend maar goed de winter staat voor de deur dus we kunnen vol aan de slag.

Mijn vraag is nu zweeft er ergens een lijstje rond welke modellen compatibel zijn met de cb-1? Denk aan voorvork, achterbrug, carbs etc. Ben op het moment specifiek opzoek naar een voorvork maar dat zal in de nabije toekomst zich uitbreiden tot meer
 
Zo'n lijst ben ik nog niet tegengekomen, maar veel onderdelen worden inderdaad gedeeld tussen Honda's uit dezelfde periode.
 
Zo'n lijstje lijkt mij ook handig. Mijn koppelingskabel was sinds vorige week stuk. Maar tot mijn grootste verbazing dat een koppelingskabel voor de CB-1 zo moeilijk verkrijgbaar is.
 
In ieder geval goed te horen dat er meer mensen tegen aanlopen. Dat wordt vooralsnog gewoon even de boel opmeten en een zoektocht opstarten dus :)
 
Mocht iemand tips hebben om ergens een brandstofslang voor de cb-1 te scoren, dan houd ik me aanbevolen. In mijn slangetje zit een knik, waardoor de motor af en toe niet goed wil starten (vooral als de tank redelijk leeg is).

Een universele slang gaat het probleem denk ik niet oplossen, dus ik ben echt op zoek naar een "originele" voorgevormde slang..
 
Dacht aan cmsnl.com, maar veel onderdelen niet meer verkrijgbaar. slangen dus ook.

Websites sloperijen al opgezocht?

Succes!
 
Als je een originele slang er weer op zet, krijg je later weer hetzelfde probleem.
Komt omdat de bocht te kort is gemaakt.
Je kan beter een universele slang nemen en deze met een grotere bocht aansluiten.
 
Ik heb nog een anderhalve cbr400rr voorvork in onderdelen ,1 set binnen poten,2 sets buitenpoten, 1set remklauwen ,1x kroonplaat met T stuk en nog een hoop losse spullen.
Ook de cbr velg maar met 1 remschijf.

Overgehouden van het cb1 project van mijn vriendin.

Ik heb foto,s van alle spullen die kan ik eventueel mailen
 
Hoe makkelijk is die voorvork op een cb-1 te bouwen?

Afgelopen zondag was er in wegmisbruikers een vent aan het scheuren op de cb-1 van z'n vrouw ;)
 
Hoe makkelijk is die voorvork op een cb-1 te bouwen?

Afgelopen zondag was er in wegmisbruikers een vent aan het scheuren op de cb-1 van z'n vrouw ;)
De poten hebben de zelfde maat dus het past in heleboel motoren.
Deze poten inelkaar zetten en de oude eruit trekken en deze monteren.

De foto,s staan op marktplaats.
 
Laatst bewerkt:
Die voorvork is heel makkelijk in te bouwen .
Je moet wel het originele t stuk gebruiken ivm de stuur uitslag ,verder past ie 1 op 1
 
Het droeve lot van winterstalling. Beentjes van de vloer.
full
 
Omdat het hier zo stil is een ploatje van mien brommert. En het beste voor 2017 met veel mooi weer!

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan