Het grote Honda CB-1 Topic (deel 4)

Vandaag toch tijd gehad om te kijken en hij lekt inderdaad bij beide chromen pijpjes. Ik heb nieuwe o-ringen en tevens een nieuwe benzinekraan besteld. Hij zweet een beetje bij de kraan. Deze is al eens vervangen door een gebruikte, dus nu tijd voor een nieuwe. Hopelijk volgend weekend weer verder :)
Mag ik vragen waar je die kraan besteld hebt? Bij de motor van m'n vriendin ontbreekt de rubber uit de kraan, waardoor de reserve niet meer werkt.
 
Ik heb vanavond het CB-1tje doen crashen op het circuit :'( goede nieuwe is dat het met mij fysiek goed gaat dankzij een goed leren pak, backprotector en andere bescherming. Verder is het goede nieuws dat hij het waarschijnlijk wel overleeft met een paar donaties. Heeft iemand het volgende toevallig nog liggen?
Tellerunit
Clip-ons
Knipperlichten
Spiegels
 
Goh, da's balen zeg. Gelukkig valt de schade aan jou mee. Check ook je frame op scheuren, dat is iets wat de cb-1 niet vreemd is.

Misschien kan je deze fiets goedkoop op de kop tikken voor onderdelen?
 


Dank voor de tip, ik ga het frame checken, er hebben meerdere mensen naar gekeken maar de schade zit vooral bij het stuur. Ik hoop dat de vork nog recht is.
 
Ja klopt, dat wordt morgen echt afzien ben ik bang. Toen ik een jaar of achttien was heb ik ook een keer een salto voorover gemaakt op de pizzabrommer, toen kon ik de dag erna helemaal niets en dat ging maar met dertig km/h.
 
Damnit dat ziet er niet best uit lennart ;) Maar hij beviel dus wel goed op het circuit dat je er weer was?
Succes met reparatie, zou wel mooi zijn als ie kan blijven rijden.

Vandaag zelf hele dag met de CB1 rond gescheurd op o.a. Posbank en Apeldoorn en omg. Echt een fijne motor :] :] :]
 
Goh, da's balen zeg. Gelukkig valt de schade aan jou mee. Check ook je frame op scheuren, dat is iets wat de cb-1 niet vreemd is.

Misschien kan je deze fiets goedkoop op de kop tikken voor onderdelen?

In de advertentie staat dat er geen uitlaat bij zit, dat klopt want die hangt tegenwoordig onder mijn CB ;) Wel na het nodige laswerk overigens :/ . Heb zelf tijdje onder die motor gelegen om uitlaatsysteem los te sleutelen. Wil je hierbij wel even waarschuwen dat de motor in werkelijkheid echt in zeer(!) slechte staat is.
 
Ik zag op de voorkant ook al dat de tellerpartij ontbreekt, dus voor mij niet zo interessant...

Cb-1 is leuk op het circuit, maar je komt wel redelijk snel de grenzen van het apparaat tegen: veel bochten neem je echt vol gas, op het rechte stuk kun je de rest niet bijhouden, want iedereen rijdt 600cc of meer. Met remmen heb je al snel last van fading door de enkele schijf en dat is echt geen fijn gevoel. Bovendien kom je ook grondspeling tekort; het is al snel een schraapfestijn. Dat ik eraf ben gegaan lag trouwens niet aan de cb-1 ;) ik ging zelf te enthousiast de bocht in, met een te koude voorband. Liet me opnaaien door de voorrijder in plaats van dat ik een opwarmrondje reed.
 
Laatst bewerkt:
Ik zag op de voorkant ook al dat de tellerpartij ontbreekt, dus voor mij niet zo interessant...

Cb-1 is leuk op het circuit, maar je komt wel redelijk snel de grenzen van het apparaat tegen: veel bochten neem je echt vol gas, op het rechte stuk kun je de rest niet bijhouden, want iedereen rijdt 600cc of meer. Met remmen heb je al snel last van fading door de enkele schijf en dat is echt geen fijn gevoel. Bovendien kom je ook grondspeling tekort; het is al snel een schraapfestijn. Dat ik eraf ben gegaan lag trouwens niet aan de cb-1 ;) ik ging zelf te enthousiast de bocht in, met een te koude voorband. Liet me opnaaien door de voorrijder in plaats van dat ik een opwarmrondje reed.

Jammer van je Smurf, balen. Heb je er zelf niks aan overgehouden? Voor onderdelen, neem eens contact op met Otterparts. Deze heeft geen gebruikte onderdelen meer op zijn website, maar heeft nog wel een voorraadje voor de CB-1, waaronder complete tellers.
 
Gaat er ook komen, ik denk dat het een 600 f sport gaat worden, laatste versie voordat Honda in 2003 begon aan de cbr600rr.
 
Gaat er ook komen, ik denk dat het een 600 f sport gaat worden, laatste versie voordat Honda in 2003 begon aan de cbr600rr.

Goed keuze! :-) De eerste injectie versies (F4i) hadden nog wel wat probleempjes maar met de 2003 versie heb je daar geen last van.
 
Goed keuze! :-) De eerste injectie versies (F4i) hadden nog wel wat probleempjes maar met de 2003 versie heb je daar geen last van.

Daar had ik nog niet van gehoord... Ik kijk naar de fs / f sport, zitten daar probleemgevallen bij? Of geldt dat alleen voor de f4i?
 
Alleen de F4i voor zover ik weet. Het was de eerste FI motor van Honda dus het ding had nog wel wat kinderziektes.
 
Ik heb spiegels en knippers over. In perfecte staat. Maassluis is de ligplaats. Niet zo ver van Alphen.
 
stil hier! Zelf van de week geen tijd om te rijden, maar volgende week toch maar weer naar buiten rollen die CB :-) Gisteren wel de kettingsmeer van mijn vers gespoten wielen afgehaald. Ze moeten wel oranje blijven en niet grijsachtig oranje he ;-)

En nog even een 190 achterband gemonteerd...... Op een GSX1400 van een vriend dan. 2000km oud en een heel mooi parkertje erin gereden. Da's balen. Nou heeft hij redelijk veel lekke acherbanden. Vraag me af of dat door die brede maat komt. Iemand ervaring mee?
 
Ik rijd nog steeds volop op de CB :] Ook veel woon-werk (+/- 500 km per week) dat eist wel z'n tol zag ik bij schoonmaken vandaag :/ Heb het idee dat de ketting ook al aardig gaar is, kan hem aan de onderkant zo tegen de liggende achtervorkpoot drukken. Markering geeft volgens mij ook aan dat het tijd is voor vervanging. Heb alvast een nieuw setje besteld. Vraag me wel af of ik hier nog veilig paar honderd km mee kan rijden tot nieuwe set gemonteerd is ??? Vertanding ziet er nog wel OK uit en de ketting is onder lichte spanning ook niet heel ver van krans te trekken, iig niet de 0,5 cm die ik ergens las.

Gisteren er ook achter gekomen dat mijn CB maximaal 109 miles loopt op een volle tank. Kon door flink heen&weer te schudden nog net de afrit halen :$ :X
 
2000km oud en een heel mooi parkertje erin gereden. Da's balen. Nou heeft hij redelijk veel lekke acherbanden. Vraag me af of dat door die brede maat komt. Iemand ervaring mee?

Is het direct einde verhaal dan? Kan me herinneren dat ik bij lessen ook eens een schroef oid in achterband had gereden, maar dat werd gewoon gerepareerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan