Garmin Zumo deel 7

Klopt. Ik verwijderen hem netjes door hem los te koppelen. Nadat ik het bericht krijg haal ik daadwerkelijk de zumo eraf.
Ik heb op mijn laptop (nog steeds) Windows-XP staan :+ . Bij het softwarematig loskoppelen van een USB-device wordt daar ook daadwerkelijk de spanning van de USB-aansluiting afgeschakeld. Daardoor schakelt de Zumo bij mij ook echt uit en kan ik deze probleemloos verwijderen.

Op een laptop waar Windows-7 op geïnstalleerd is blijft de USB-aansluiting wel spanning behouden. Hier heb ik de Zumo nog niet op aangesloten gehad, dus ik weet niet hoe daar het afschakelen gebeurt.
 
Ik heb in base camp een route aangemaakt via waypoints hoe kan ik deze waypoints nu de route klaar is met elkaar verbinden.
Ik bedoel van waypoint naar waypoint
 
In mijn verzameling alle waypoints selecteren, dan rechter muisknop: route maken op basis van geselecteerde waypoints?
 
Hallo ik heb net een garmin 210 gekocht op marktplaats. Kan ik er een account op aanmaken of moet de vorige eigenaar die overzetten naar mij. Wat is het beste om het toestel "mij"te maken en wat is de volgorde?. En hoe kan ik er de nieuwste kaarten op krijgen. Zijn er ook gratis kaarten te verkrijgen op internet?.. Mijn vriendin heeft een Tom Tom kunnen we de route ook op een garmin en tom tom zetten?.. gr Peter
 
Hoop vragen die eigenlijk vragen om een uitgebreider antwoord, maar in het kort
a. de oude eigenaar moet het toestel uit zijn account verwijderen; jij kunt dan een nieuw account aanmaken. noodzakelijk is dat echter niet
b. kaartupdates moet je kopen via de zgn lifetime update (ca 80 euro). Bij nieuwe zumo's zit dat er standaard bij; bij de 2xx niet.
c. gratis kaarten kun je vinden via Free worldwide Garmin maps from OpenStreetMap. Zijn technisch niet perfect, maar wel heel actueel.
d. route voor tt en garmin gaat het makkelijkst met tyre. Moet je wel heel zorgvuldig werken, anders krijg je verschillen.

Suc6!
 
ik heb net een garmin 210 gekocht .. Mijn vriendin heeft een Tom Tom
Allebei een ander apparaat is al niet optimaal, beide een toestel van een heel andere familie is nog wat onhandiger. Hier geldt imho het aloude adagium "de voorrijder heeft altijd gelijk". Dus als de ene navi zegt "linksaf" en de ander "rechtsaf" moet de volger zijn/haar mond houden en de navi negeren. Of zelfs maar gewoon uit zetten en alleen gebruiken om een afgesproken punt (b.v. lunchstop) te vinden mochten jullie elkaar kwijt raken.

Verder ben ik het met Hans eens (niet gek, als er iemand is met verstand van zaken is hij het wel, net zoals JaVaWa en nog een paar): Tyre kan de routes naar zowel TomTom als Garmin exporteren is dus daarom voor jullie best handig.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: ik heb dus van mn lieve vke een garmin zumo 340 lm gekregen. Nu heb ik het toestel al geregistreerd en alle updates gedaan van zowel de garmin en basecamp. Al direct heb ik 2 vraagjes:
-hoe zet je de garmin correct af (af bedoel ik, niet in slaap-modus eh), dus zoals, ik kom thuis en ik leg alles weg. Ik blijf lang duwen op de power-knop tot hij vraagt om het toestel uit te zetten. Is dit correct? Want ik moet elke keer ik de garmin op zet, weer opnieuw mn land en taal kiezen 😕.

-hoe hebben jullie de garmin op de motorfiets aangesloten. Gewoon op de batterij of moet ik iets speciaals doen of is er een betere manier?
Alvast bedankt, mvg koen
 
Hoop vragen die eigenlijk vragen om een uitgebreider antwoord, maar in het kort
a. de oude eigenaar moet het toestel uit zijn account verwijderen; jij kunt dan een nieuw account aanmaken. noodzakelijk is dat echter niet
b. kaartupdates moet je kopen via de zgn lifetime update (ca 80 euro). Bij nieuwe zumo's zit dat er standaard bij; bij de 2xx niet.
c. gratis kaarten kun je vinden via Free worldwide Garmin maps from OpenStreetMap. Zijn technisch niet perfect, maar wel heel actueel.
d. route voor tt en garmin gaat het makkelijkst met tyre. Moet je wel heel zorgvuldig werken, anders krijg je verschillen.

Suc6!

Nou, ik heb de nieuwe kaart van nederland erin gezet via openstreetmap. Werkt maar klopt technisch niet perfect want er staat op de kaart bos waar het niet is :/ . De wegen zijn wel up to date! :) . Werkt nu snelheidslimiet, flitspalen enz gewoon net zo als op de orginele garminkaart?. :)
 
Heb nu voor de vakantie zo'n acer tablet gekocht. Als het verloopkabeltje en bt muis binnen zijn kan ik eindelijk tijdens de vakantietochten de routes bijwerken. Vooralsnog loopt alles soepel....
 
Werkt nu snelheidslimiet, flitspalen enz gewoon net zo als op de orginele garminkaart?. :)
Flitspalen staan los van de kaart, dus als je ze had werken ze nog steeds. De OSM-kaart bevat echter geen 'rijbaanassistent' of info over snelheidslimieten.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: ik heb dus van mn lieve vke een garmin zumo 340 lm gekregen. Nu heb ik het toestel al geregistreerd en alle updates gedaan van zowel de garmin en basecamp. Al direct heb ik 2 vraagjes:
-hoe zet je de garmin correct af (af bedoel ik, niet in slaap-modus eh), dus zoals, ik kom thuis en ik leg alles weg. Ik blijf lang duwen op de power-knop tot hij vraagt om het toestel uit te zetten. Is dit correct? Want ik moet elke keer ik de garmin op zet, weer opnieuw mn land en taal kiezen 😕.

-hoe hebben jullie de garmin op de motorfiets aangesloten. Gewoon op de batterij of moet ik iets speciaals doen of is er een betere manier?
Alvast bedankt, mvg koen

De 3 ;) vraagjes:

1) Ja, zo zet je 'm helemaal uit. In het motorseizoen laat ik 'm meestal naar standby gaan. Is-ie tenslotte veel sneller wakker.

2) Dat je elke keer land en taal moet kiezen komt omdat je 'm nog niet hebt gebruikt cq. verplaatst. Na je eerste rit ben je hiervan verlost.

3) Op de accu want de batterij in de Zumo zal het niet de hele dag volhouden. Wel met zekering ertussen en eventueel nog een extra stekkerverbinding om 'm van de motor af te kunnen halen waarbij dan de bedrading kan blijven zitten.
 
Laatst bewerkt:
De 3 ;) vraagjes:

1) Ja, zo zet je 'm helemaal uit. In het motorseizoen laat ik 'm meestal naar standby gaan. Is-ie tenslotte veel sneller wakker.

2) Dat je elke keer land en taal moet kiezen komt omdat je 'm nog niet hebt gebruikt cq. verplaatst. Na je eerste rit ben je hiervan verlost.

3) Op de accu want de batterij in de Zumo zal het niet de hele dag volhouden. Wel met zekering ertussen en eventueel nog een extra stekkerverbinding om 'm van de motor af te kunnen halen waarbij dan de bedrading kan blijven zitten.
Dank dank dank :P
 
Ik heb op mijn laptop (nog steeds) Windows-XP staan :+ . Bij het softwarematig loskoppelen van een USB-device wordt daar ook daadwerkelijk de spanning van de USB-aansluiting afgeschakeld. Daardoor schakelt de Zumo bij mij ook echt uit en kan ik deze probleemloos verwijderen.

Op een laptop waar Windows-7 op geïnstalleerd is blijft de USB-aansluiting wel spanning behouden. Hier heb ik de Zumo nog niet op aangesloten gehad, dus ik weet niet hoe daar het afschakelen gebeurt.

Toch vreemd dat mijn pc met windows 7 het probleem niet vertoond en met laptop wel!
 
Vraagje heb mijn zumo 550 gekoppeld op de pc en basekamp opgestart.
Nu krijg ik Duitsland wel heel gedetailleerd met kleine weggetjes maar Nederland niet.
Misschien een instelling fout o.i.d.?
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat je in je toestel gewoon geen nederland geladen hebt? Controleer met www.javawa.nl/jdm.html de inhoud van je toestel.
 
Nederland zit er inderdaad niet op?
Hoe krijg ik deze weer terug?
h
Heb alleen nog INT Autoroute base map op base camp.
Op de geheugenkaart van de sumo heb ik cn europe nt 2013.41 en een ontrouwe motormaaier 1.03
Deze krijg ik niet op het geheugen van de sumo zelf (bestand te groot?)
 
hallo! ik had al even gezocht maar kon het zo snel niet vinden..

zijn er mensen die het geluid van hun zumo via een bleutooth adaptertje naar van die oortjes in hun oren hebben?

want dat lijkt mij een goede oplossing voor weinig geld alleen vind t zonde om zo'n ding te kopen als t niet werkt..


ps ik heb een zumo 220
 
hallo! ik had al even gezocht maar kon het zo snel niet vinden..

zijn er mensen die het geluid van hun zumo via een bleutooth adaptertje naar van die oortjes in hun oren hebben?

want dat lijkt mij een goede oplossing voor weinig geld alleen vind t zonde om zo'n ding te kopen als t niet werkt..


ps ik heb een zumo 220

Mijn pa heeft zo'n bluetooth kastje van +- 50 euro, waar normale oortjes in kunnen, hij heeft dan wel een tomtom rider maar hij werkte ook op mijn z660 en is er blij mee.

Zal vanavond even kijken of ik het merk nog kan achterhalen. Kwam bij coolblue vandaan.
 
Precies! leek me een goeie/goedkope oplossing.. en nu ik er toch ben..


net heb ik de routes ontvangen van de rit die ik over 2 weken ga rijden 5 dagen langs de oostgrens van duitsland.

nu geeft mijn zumo bij de eerste dag aan dat de route te lang is en dat de navigatie instructies worden toegevoegd naarmate de bestemming nadert. dit gebeurt bij het importeren van de route.

en de rit van 548.3 km duurt nu 15 uur en 10 minuten..lijkt me iets te lang?

nu had ik dit probleem vorig jaar ook en toen de eerste dag zelf niet kunnen navigeren omdat de zumo continu de andere kant op wou en ik op gegeven moment 2000 km moest rijden tot bestemming. wat kan ik hier aan doen?

2 andere hadden met het zelfde type zumo(220) helemaal geen probleem.
 
Heeft te maken met het aantal wisselingen van roadclass. Een route over de snelweg mag veel langer zijn bijvoorbeeld. Advies: knip de route op in twee delen; je zult halverwege toch wel ff je benen willen strekken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan