Garmin Zumo deel 7

Ik heb zelf de Zumo 220, een wat kaartmateriaal betreft uitgebreidere versie, en werk met Mapsource. Die combinatie doet precies wat ik wil. Ik stoei wel eens met Basecamp maar met Mapsource gaar het toch wat makkelijker.
Maar als je pas net begint, kan je beter met basecamp leren omgaan, daar die de opvolger is van mapsource.

En mapsource word niet meer ondersteunt.
 
Mapsource is inderdaad voor oudgedienden, die (met alle respect) maar niet kunnen wennen aan basecamp. Als je nieuw bent in deze materie, leer dan werken met basecamp.
 
zal dat basecamp ook maar vast downloaden.

Als ik dalijk dat ding in huis heb kan ik toch gewoon de vorige eigenaar zn gegevens eraf halen en dan mijn eigen gegevens ingeven en dan hoef ik verder toch niets aan te schaffen kwa kaarten omdat deze er al op staan.

Zag al staan op youtube van mr.gps [ben dr al op geaboneerd] hoe je dat resetten kunt doen.
Eerst maar eens in huis zien te krijgen en monteren op m'n motor. M'n motor had bij aanschaf al zo'n GPS houder achter het ruitje zitten dus daar wil ik hem dan ook mooi aan ophangen :D

Altijd leuk nieuwe speeltjes :P heb voor de auto al een paar jaar terug een garmin navigatie gehaald (Toen reed ik nog niet met straat motor) en die navigatie beviel me al stukken beter dan de tomtom. Dus denk dat dat met de zumo ook wel goed gaat komen/zitten


p.s. het monteren op de motor is denk ik het makkelijkste om de stroom bij de koplamp er af te halen niet.? Kortste/makkelijkste weg lijkt me. Of raden jullie toch aan dit appart op de accu aan te sluiten.?
 
Laatst bewerkt:
p.s. het monteren op de motor is denk ik het makkelijkste om de stroom bij de koplamp er af te halen niet.? Kortste/makkelijkste weg lijkt me. Of raden jullie toch aan dit appart op de accu aan te sluiten.?
Nadeel van een geschakelde 12 V aansluiting is dat je Zumo bij iedere stop komt met de vraag "moet ik overgaan op de interne accu". Ik zelf heb de Zumo via een 3-polige Audioplug rechtstreeks op de accu gezet.

full
 
Bij de Zumo 660 had ik er geen last van dat ie me accu leeg trok. Bij de tomtom rider wel.

Uit gemakzucht heb ik hem nu nog direct zitten, maar heb een relais die ik er nog tussen moet maken :+
 
De omvormer trekt onbelast ongeveer 2 mA, in ieder geval degene die bij de Zumo 220 geleverd werd.

Maar is vaak niet zozeer het probleem het netto stroomverbruik van de houder maar het feit dat ie daarmee het CAN-bussysteem "wakker" houdt en daardoor de accu leegtrekt? Ik heb daarom een simpele waterdichte schakelaar ertussen. Bijkomend voordeel: heb je ook nooit het probleem van kortsluiting als je eens het afdekplaatje kwijt bent en het regent.
 
Maar is vaak niet zozeer het probleem het netto stroomverbruik van de houder maar het feit dat ie daarmee het CAN-bussysteem "wakker" houdt en daardoor de accu leegtrekt? Ik heb daarom een simpele waterdichte schakelaar ertussen. Bijkomend voordeel: heb je ook nooit het probleem van kortsluiting als je eens het afdekplaatje kwijt bent en het regent.
Volgens mij heeft elke canbus wel een accesoirestekker buiten het bussysteem om. Die omvormer kan ook nooit aangemeld worden worden op de busmaster omdat hij daarvoor niet ontworpen is.
 
Mapsource is inderdaad voor oudgedienden, die (met alle respect) maar niet kunnen wennen aan basecamp. Als je nieuw bent in deze materie, leer dan werken met basecamp.

Ik heb na een herinstallatie van de PC alleen nog Basecamp erop gezet.
Er zitten een paar handige features in Basecamp die in Mapsource ontbreken.
Maar als de belangrijkste functie van de software "route beheer" is, waarom is het aanpassen van een bestaande route (bijvoorbeeld het toevoegen van een via-punt hier en daar) dan zo omslachtig
:?

Het elastiekje is gevonden :P
 
Laatst bewerkt:
Mapsource is inderdaad voor oudgedienden, die (met alle respect) maar niet kunnen wennen aan basecamp. Als je nieuw bent in deze materie, leer dan werken met basecamp.
ja.. en dat terwijl basecamp helemaal niet zo heel ingewikkeld is.
Als je er een beetje voor gaat zitten wordt je er prima wijs uit. Een paar youtube filmpjes verklaren evt nog wat details en je kan aan de slag.
 
alles gelukt!

maar... werkt zo'n apparaatje voor t geluid?

Ik weet niet of het nog actueel is, maar dat werkt uitstekend. In onze groep rijden 3 man met zo'n ding waaronder ik zelf. Ik heb het apparaatje in de binnenzak van mijn leren combi. De accu houdt het makkelijk een dag vol. Voor meerdere dagen moet je wel de oplader meenemen. Een (heel klein) nadeel: omdat er een microfoontje in zit hoor je je eigen motor op de achtergrond als er door de navigatiedame gesproken wordt. Is heel even wennen. De verstaanbaarheid is echter meer dan uitstekend. Wel even dopjes vinden die comfortabel zitten in jouw helm! Ik gebruik Sennheiser in-ears van twee tientjes die tegelijk uitstekend het windgeruis dempen.

Overigens wil ik nog eens proberen of ik met een drupje kit het microfoontje dicht kan krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Overigens zijn het wel alledrie nokia's. Die werken feilloos met mijn 210's en 5xx (weet zo het type niet) van de andere twee.
 
Laatst bewerkt:
hopla vandaag nam de verkoper dan netjes contact met me op voor die garmin zumo 220.
Hij zou hem morgen op de post gaan doen dus wellicht zaterdag in huis.

Hij heeft er nog wel een oudere kaart op. [lees 2012]
Dus wellicht dat ik me daar verstandig aan doe die meteen maar even te updaten.
Zoals ik begrepen heb kost dit dus wel nog 80 euro extra.?? Zit GEEN LM op.

Nja heb basecamp al op m'n laptop geinstalleerd dus neem aan dat als ik hem er dan op inplug ik dan vanzelf een update melding ga krijgen..

Eerst het spul maar eens op de motor maken. [Komt mooi uit want heb vandaag een hoger ruitje gekregen dus dat kan dan mooi tegelijkertijd gefixt worden ]
 
hopla vandaag nam de verkoper dan netjes contact met me op voor die garmin zumo 220.
Hij zou hem morgen op de post gaan doen dus wellicht zaterdag in huis.

Hij heeft er nog wel een oudere kaart op. [lees 2012]
Dus wellicht dat ik me daar verstandig aan doe die meteen maar even te updaten.
Zoals ik begrepen heb kost dit dus wel nog 80 euro extra.?? Zit GEEN LM op.

Nja heb basecamp al op m'n laptop geinstalleerd dus neem aan dat als ik hem er dan op inplug ik dan vanzelf een update melding ga krijgen..

Eerst het spul maar eens op de motor maken. [Komt mooi uit want heb vandaag een hoger ruitje gekregen dus dat kan dan mooi tegelijkertijd gefixt worden ]

Marktplaats 20 euro sd kaart 2015.40 De nieuwste kaart ;)
 
Marktplaats 20 euro sd kaart 2015.40 De nieuwste kaart ;)


THNKS Dat klinkt me dan toch al wat beterder in de oren als 80 euro
Dan zie ik idd liever daar 20 euro in en dan snel genoeg de MRgps cursus een keer aan te schaffen.

Zal toch voornamelijk in NL. BE. en DE rijden die zijn voor mij dan ook het belangrijkste, Maar in deze 3 landen kun je dan ook echt wel leuk genoegen ritten maken/rijden. En wie weet in de toekomst dan toch nog eens verder weg :D
 
Zo die reageert lekker snel.
Je kunt bij hem kiezen uit 2 pakketten.
1 incl. en 1 excl. SD/microSD kaart.
Nu zou het wel erg ideaal zijn om zo'n kaartje dan te bestellen dan zou het insteken en gebruiken maar zijn.
Echter heb ik ook nog een garmin Nuvi (voor de auto) Dus wellicht dat als ik die zonder kaartje zou pakken (die overigens ook nog eens goedkoper is) Ik het beter zelf op een SD/mirco SD kan zetten.
Dan zou ik ook die kaarten op de nuvi kunnen zetten. pak ik toch mooi 2 vliegen in 1 klap. Dan zou je een DVD krijgen met daarop de bestanden die je dan vervolgens zelf op SD kaart moet zetten.

Ik weet zo nog niet wat de zumo 220 heeft SD of micro SD SD kaartjes heb ik nog genoeg liggen dus dat zou helemaal ideaal zijn. Ik wacht eerst even de garmin zumo af en dan zie ik wel wat het is sd of microsd en dan bestel ik denk ik mooi die DVD
 
Terug
Bovenaan Onderaan