Garmin Zumo deel 7

Dat klopt. Maar door een beetje mee te denken en te kijken naar het scherm weet je verderop de route wel weer terug te vinden.
Zou je in deze situatie een route hebben gehad, met een hard viapunt op locatie van omleiding, had je een groter probleem. Beetje mee 'spelen'...

Bedankt voor jullie reacties.

Inderdaad, soms wordt een omleiding goed aangegeven. In dit geval was de omleiding dermate groot dat ik dacht een beter alternatief te vinden door op de kaart te kijken. :N Het bleek een boobytrap te zijn met parken (doodlopende wegen) en eenrichtings verkeer :W :W .
Het blijft dus toch een beetje schipperen en kiezen tussen 2 "kwaden"
 
Bedankt voor je uitgebreide antwoord:) Ik wacht de motorbeurs 2018 af en als ze daar niks nieuws presenteren dan koop ik eentje van de huidige serie.

Nieuwe modellen komen in het voorjaar uit. Dus als je kan wachten tot de motorbeurs, zou ik nog even langer wachten tot het echte voorjaar begint en dan een echte nieuwe kopen.
 
Vraagje,
Ik gebruik altijd tracks om een reis van te maken.
Nu heeft de maker van de ROUTE een aantal waypoints voorzien van KOFFIE/LUNCH etc.
Ik wil die waypoints, die ik dus niet in de track heb, wel op één of andere manier importeren in de Zumo.
Kan zoiets ?

Thanks!
 
Ik weet niet meer hoe dit bij een Zumo heet maar je kan de punten toevoegen als een soort favoriet. Ze zijn dan op je scherm zichtbaar en dan weet je wanneer ze stoppen moet/mag

Een andere truck is het delen van de tracks. Einde van de route/track is dat je koffie/lunch moment
 
Vorig weekend hetzelfde gehad @Kamikaze. Je kunt de track gewoon importeren en de waypoints ook. Ik kreeg geen melding van de waypoints maar bij mij waren de waypoints op de navigatie wel groen weergegeven. Als je dus voor de tijd ongeveer weet na hoeveel kilometer je een stop hebt kijk je dan op de navigatie. Werkte bij mij uitstekend en heb geen stop gemist :)
 
Ok thanks ! Dadelijk eens proberen.

Ik zal de track overzetten, maar ook de route overzetten, maar van de route importeer ik dan enkel de harde waypoints naar de favorieten. MMmmmm klinkt wel logisch.

Laat het wel even weten hier !

greetz
 
Ik heb routes met daarin harde waypoints overgezet, maar deze waypoints kan ik (nog) niet importeren
 
Indien je dubbelklikt op die waypoints in BC kan je onder geavanceerd een afstand instellen dat je een waarschuwing krijgt indien je het punt nadert. Werkt makkelijk.
 
Ok ga ik dat ook nog eens proberen.

Wellicht heb ik wel wat omslachtigs gedaan maar het is me gelukt.

Als eerste de ROUTE in Basecamp geopend en de juiste waypoints als hard ingesteld.
Vervolgens eenmaal op de waypoint klikken op de kaart, op het vlaggetje klikken.
Dan komt het waypoint als losse locatie zichtbaar in het linkernavigatiescherm waar ook de route en de track staat.
Nu kun je die waypoints direct naar de Garmin kopieren, maar ook naar een nieuwe lijst en vervolgens deze lijst naar de Garmin sturen.
Nu worden al die waypoints zichtbaar onder 'opgeslagen' locaties en met een groen hartje op het scherm.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan, maar ik hoop nog meer op een eenvoudigere manier om dit voor elkaar te krijgen ;-)

Nu naar Noorwegen !
 
@vespamarc,
Die 'geavanceerd' optie kan ik niet vinden in Basecamp ?
Waar mag ik zoeken ?

In de linkerkolom dubbelklikken op punt, je krijgt nieuw scherm te zien en daar staat geavanceerd bij. De afbeelding is van een mac, maar zal bij pc ook wel zo zijn.
Je merkt dan op de kaart dat er een rode ovaal rond staat.
full
 
Vorige week heb ik mijn Zumo 590 de 2018.1 update gegeven, maar ik heb vanaf die kaart het gevoel dat hij nu veel trager is dan voorheen. Zowel het berekenen van routes alsook het zoomen is zeer traag. Ook heeft hij nu South en North kaarten, dus 2 stuks.

Zijn er meer mensen die deze symptomen hebben? Anders wil ik eens proberen om eventueel terug te gaan naar de vorige kaart, als dat überhaupt kan.
 
Ja, wellicht is dat verstandig. Ik bedacht me net namelijk dat het bellen na de update ook aanzienlijk slechter ging. Verbindingen die leken opgezet en toch niet kunnen bellen.

Ik zal eerst die kaart even opnieuw installeren, hopelijk is alles dan weer goed. Zo niet, dan een totale reset.
 
Een keer uitzetten (helemaal) en accu eruit halen wil ook wel eens helpen.

Ik heb dit ook wel eens gehad. Had niets met de kaartupdate te maken, maar met het feit dat de bluetooth verbindingen in de war waren. Uitzetten werkte niet, maar de accu er uit en er weer terug in wel.
 
Ik heb de kaart opnieuw geïnstalleerd en de accu eruit gehad. Het lijkt nu inderdaad beter te functioneren, alleen het bellen moet ik nog even testen. Bedankt voor jullie hulp.

Weet iemand trouwens wat de max is bij de sd kaarten? Ik heb tijdens het troubleshooten meteen een 64GB geprobeerd en die lijkt prima te werken.
 
Thanks. Zolang het bij het opstarten blijft vind ik het prima, vol gaat het kaartje toch niet. Het was meer dat ik zo'n kaartje nog had liggen en ik het 8GB kaartje vol had.
 
Hoe lang ondersteund de 590 de functie dat de route automatische opgepakt wordt als je een reis eerst naar het beginpunt navigeert ?
Ik dacht dat dat alleen werkte met de 550, tenminste die vraagt dat expliciet.
Dacht van de 590 dat die functie niet werkte maar kwam er afgelopen week achter dat ik gewoon het beginpunt van de reis kan selecteren en dat de rest automatisch start.

En dan zal het ook wel werken als je een ander waypoint van een reis selecteert.
 
Vraag mbt Zumo 595

Wat ik de laatste weken merk is dat de zumo "shortcuts" neemt in plaats van de weg te volgen. Alsof de "kortste weg" als optie staat ingegegeven.

De instelling is snelste route. Hiervan verwacht je niet dat je door een dorp of over een geasfalteerd karrespoor gestuurd wordt .

Met name in Oostenrijk / frankrijk en Italie dirigeerde de zumo mij diverse keren een geasfalteerd karrespoor op in plaats van de weg te volgen.
Ook diverse keren door een stad/ dorp centrum.

Ook basecamp laat dit zien. Test zelf maar eens met hetvolgende
Noord ITALIE Van Barco naar Faedo . De Route zou via de SP58 moeten gaan. Echter bij mij neemt hij een shortcut even na de kruising met de SP131. Dit is echter een geasfalteerd karrespoor (25%) met de vermelding inrijden verboden. Zie maps

Google Maps

Hebben jullie dezelfde ervaringen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan