Garmin Zumo deel 7

Ander profiel. Als ik het goed heb, werkt de Zumo 660 met een profielen die door de houder geactiveerd wordt. Het is dus mogelijk dat je headset in de Auto-modus gekoppeld hebt en in de Motor-modus dus niet.

Dus probeer de headset eens koppelen/pairen als de Zumo in de motorhouder zit.
 
Dat laatste is dus juist wat niet lukt. Vandaar de poging om het los te proberen en in de houder te plaatsen. Of bedoel je in de houder het profiel te wijzigen?
 
Als ik via verkenner de bestanden \gpx\current.gpx, \gpx\temp.gpx en evt. folder \gpx\archive\ wis ben ik ook alle routes in <Eigen routes> op de Zumo kwijt.

Als ik dat doe, de bestanden weggooien en daarna weer in de zumo kijk, dan staan mijn routes er gewoon nog in. Met een zumo 220, 550, 660, 390 en 595, bij allemaal werkt het precies hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Ander profiel. Als ik het goed heb, werkt de Zumo 660 met een profielen die door de houder geactiveerd wordt. Het is dus mogelijk dat je headset in de Auto-modus gekoppeld hebt en in de Motor-modus dus niet.

Dus probeer de headset eens koppelen/pairen als de Zumo in de motorhouder zit.


Moet niet uitmaken, ik gebruik beide profielen en werkt prima
los of in de houder met een freecom2 (gelijkwaardig aan de Q2)
 
Dat laatste is dus juist wat niet lukt. Vandaar de poging om het los te proberen en in de houder te plaatsen. Of bedoel je in de houder het profiel te wijzigen?

Zit er een audiokabel in de kabelboom geplugd? Ik heb weinig ervaring met bluetooth op de 660, maar weet wel dat het apparaat anders reageert als er een audio-kabel ingeplugd zit.
 
Ga maandag aansluiting vergelijken. Bedankt zover ... of als er nog meer tips zijn, altijd welkom.
 
Mijn 395 was van de week ineens al zijn kaarten kwijt, ik zag alleen nog maar dat ik op een groen scherm rondreed (En dat op de A4).

De Nuvi van mijn vader heeft nu hetzelfde.

In beide gevallen kaarten opnieuw geïnstalleerd en weer rijden maar het zit me niet lekker, als ik dit op vakantie heb kan ik niet even opnieuw installeren.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Andere manieren om dit op te lossen?
 
Ik moet voor iemand een zumo 210 op de motor zetten.
Nu zie ik dat hier nog een 2012/2013 kaart op staat en uiteraard nog geen LT updates.
Is het voor dit apparaat nog de moeite te investeren in nieuwe kaarten, en punt twee, kan deze ook overweg met de nieuwe kaarten?
 
De overweging is vooral een kostenkwestie.
De Zumo 210 is duidelijk een budgetversie en lang niet zo gangbaar als een Zumo 550/660/350/390/590. Om die reden zou ik zeggen: Niet doen. Ga voor een vervanger kijken.

Nieuwe kaarten kunnen waarschijnlijk wel (weet ik eigenlijk niet) maar of het apparaat het ook prettig vind (snelheid), heb ik zo mijn twijfels over.
 
Dat was mijn idee ook al inderdaad, is voor iemand die vooral wil kijken of navigatie op de motor iets is.

Misschien verstandiger om er een OSM kaart van Benelux en DLD op te zetten, mits deze daar dan wel mee overweg kan :).
 
Als het alleen is om te kijken of het wat is maakt het toch niet uit dat de kaarten wat ouder zijn? Op snelwegen kun je gewoon de borden volgen en in de leuke bergomgevingen veranderen de wegen niet zo heel erg vaak.
 
Zumo 210 gewoon rechtstreeks op de accu afzekeren? Of heeft deze veel "lekstroom" ?
 
Als het alleen is om te kijken of het wat is maakt het toch niet uit dat de kaarten wat ouder zijn? Op snelwegen kun je gewoon de borden volgen en in de leuke bergomgevingen veranderen de wegen niet zo heel erg vaak.
:^ Alsof we vroegûh elke drie maanden een nieuwe wegenkaart kochten.

Of is je kennis iemand die drie dagen van de leg is als de Navi zegt "over 300 m linksaf" en er blijkt ineens een rotonde te liggen?
 
Zumo 210 gewoon rechtstreeks op de accu afzekeren? Of heeft deze veel "lekstroom" ?

Omvormer niet rechtstreeks op de accu. De Zumo 660 en 590 kunnen dat wel, want die houders schakelen volledig uit, maar een omvormer blijft iets verbruiken. Naast een lege accu kan dit ook zorgen voor andere problemen, bijvoorbeeld slechte contactjes in de houder etc.

Het is vrijwel altijd beter deze accessoires op een geschakelde voeding te zetten.
 
Als ik in het openingsscherm van mijn Zumo 220 kies voor <waarheen> en dan <adres> hoor je te krijgen:
plaats
straat
huisnummer

Door wat voor oorzaak ook (update) is dat bij mij nu anders:
Ik krijg dan de vraag: in welke plaats ligt het kruispunt?
<spel plaatsnaam>
dat invullen en na OK komt de melding
<zoek in alle steden> en verder gaat het niet.

Is hier een oplossing voor.
 
Laatst bewerkt:
Ik maak er wel iets van :)
Steek hem wel bij het achterlicht.

Kan de 210 trouwens ook gewoon de routes aan die voor een 350 en 660 gemaakt worden?
 
Even herberekening doen op het kaartmateriaal wat op je 210 staat.

Zou wel handig zijn om Mapsource of BaseCamp op je computer te zetten.
Dan kun je op de computer bekijken of de routes een beetje intact blijven.

De 210 kan nog steeds de nieuwe City Navigator NT versies aan.
Alleen de NTU versie niet.

Kaartupdates van Garmin, daar mis je eigenlijk niet zoveel aan.
Loopt zeker voor het NL wegennet soms hopeloos achter.
TT is hier veel beter.
 
Als ik in het openingsscherm van mijn Zumo 220 kies voor <waarheen> en dan <adres> hoor je te krijgen:
plaats
straat
huisnummer

Door wat voor oorzaak ook (update) is dat bij mij nu anders:
Ik krijg dan de vraag: in welke plaats ligt het kruispunt?
<spel plaatsnaam>
dat invullen en na OK komt de melding
<zoek in alle steden> en verder gaat het niet.

Is hier een oplossing voor.

Het lijkt erop dat er geen kaarten geinstalleerd zijn, of de verkeerde kaarten. Je moet de NT versie hebben voor de Zumo 220, niet de NTU versie.

Weet je zeker dat de update goed gegaan is en dat alle kaarten in het toestel aangevinkt staan?
 
Ik maak er wel iets van :)
Steek hem wel bij het achterlicht.

Kan de 210 trouwens ook gewoon de routes aan die voor een 350 en 660 gemaakt worden?

Ja. Herberekenen kun je in alle Zumo's uitzetten. Routes op basis van tracks werken het fijnst, maar herberekenen moet dan echt uit staan.
 
Ja. Herberekenen kun je in alle Zumo's uitzetten. Routes op basis van tracks werken het fijnst, maar herberekenen moet dan echt uit staan.
De 210 (en 220) kunnen geen tracks inlezen, je zit dus vast aan routes.
Routes gemaakt op kaarten uit de 350 kunnen mogelijk problemen geven aangezien de 350 NTU-kaarten gebruikt (de 660 niet), en er dus altijd een afwijking kan zijn met de kaart in de 210.
 
1.Dus de route dupliceren.
2.De originele en de gedupliceerde route op 1 scherm van je laptop actief maken.
3.Beide routes een andere kleur geven. Ik gebruik altijd groen voor de originele route en rood voor de gedupliceerde route: maar welke 2 kleuren je kiest maakt niet uit.
4.De gedupliceerde route herberekenen.
5.Bij afwijkende wegen: de gedupliceerde route naar de originele route verleggen.
6.Hoe verder je inzoomt, des te beter kun je (hele) kleine verschillen in de route zichtbaar maken en vervolgens VERWIJDEREN en de gedupliceerde route opslaan en gebruiken. Die route heeft jouw instellingen en komt dus overeen met de originele route.

(ALS HELE RUWE INDICATIE kun je ook kijken naar de totale afstand van de routes. Zijn die gelijk: dan zitten er meestal geen héle grote verschillen in).

Succes en veel reisplezier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan