Garmin Zumo deel 7

Ik zie (nu pas) dat Garmin Cloud Storage heeft.

Icm Garmin Smartphone link hoeft het toch niet zo moeilijk te zijn om je navigatie te kunnen syncen met de cloud storage ?

Of stel ik nu een vraag die al tijden geleden ook al eens gesteld is ?
 
Ik kan mij niet herinneren dat die vraag eerder gesteld is.
Het probleem zit vooral in de navigatiesystemen zelf. In tegenstelling tot TomTom heeft Garmin maar een beperkt aantal gangbare modellen met een internetmogelijkheid (al dan niet via tethering).
 
<<kromme tenen>>... als ze nu meldden met een beter alternatief te komen... Maar nee.. <<zucht>>

Hans enig idee wat er komen gaat?

Ik zei het laatst al in een ander topic; Garmin zal moeten overstappen op een ander OS (Android?), want hun OS gaat straks gewoon op het kerkhof naast SymbianOS belanden, ik geef het een paar jaar.

Ik gok dat met een paar jaar er gewoon 'kastjes' komen waar je je mobieltje in kan stoppen, en net als de GearVR start dan je navigatiesoftware op.
 
Laatst bewerkt:
Toch apart dat Garmin dit zo laat liggen.
Of ze moeten binnenkort de markt ineens verrassen met wat nieuws.

Ik heb gisteren ook met wat TT-400's mogen spelen.
Ook al is de 590 wat omslachtiger met het omzetten van tracks naar reis etc, om een of andere redenen vind ik het (nog) een fijner apparaat om mee te rijden.
Zal volgende week (als ik weer een TT400) beschikbaar heb eens beter proberen te pin-pointen waarom.
 
Hans enig idee wat er komen gaat?

Ja en nee:
Bij de outdoor en 'wearable' toestellen zie je dat garmin langzaam maar zeker verschuift naar online en cloud. Vooralsnog zijn er echter nog geen concrete plannen voor de motornavigatie.
Dat zij zo... met basecamp is an sich prima te werken. Maar ik vind het wel kwalijk als de basecamp functionaliteit afgebouwd wordt terwijl er nog geen alternatief voorhanden is; ook al is dat een functionaliteit die niet door vele gebruikt wordt.
 
Ik kom uit de vorige eeuw (zoals de meeste hier) :+

Offline route plannen doe ik zelfs nog in Mapsource vanaf 2006 al.

Zelfs voor rondreizen met de auto door USA of Europa pak ik nog graag Mapsource erbij.
Je kunt voor elke dag een aparte route maken en zo heb je elke dag je reis goed voorbereid.
Nooit problemen om je volgende slaapplaats te vinden.

Online gebruik ik natuurlijk wel Google Maps (wegwerkzaamheden, actuele zaken), maar er gaat niets boven een zelf gemaakte route, waarvan je van te voren weet, welke wegen je allemaal rijdt.
Soms zijn de routeberekeningen van Mapsource verrassend verschillend en dan pas je de Mapsource route daar dan wel eens op aan.

Zolang er voor de NT kaarten nog nieuwe updates komen, kan ik voorlopig nog met Mapsource en mijn oude Nuvi /Zumo 510 nog wel vooruit.

Ik hoef niet elke paar jaar een nieuw navigatie apparaat zolang het oude nog voldoet.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de oude Baksteen nog streetpilot 2820 in combinatie met Mapsource .
En dat werkt nog steeds perfect ben zeer gehecht aan het apparaat .
Dus zolang die het nog blijft doen komt er geen vervanger.
 
Zag bij RevZilla dat de Zumo 395 & 595 in een uitverkoop zitten... Is dat geen teken dat er misschien nieuwe modellen aankomen?
 
Zag bij RevZilla dat de Zumo 395 & 595 in een uitverkoop zitten...

Mwoah.. Bij Revzilla zie ik de 595 van 799 voor 699 dollar. Dat zal vermoedelijk al geruime tijd zo zijn; bij mij staat hij althans al geruime tijd op van 699 voor 599 euro...

Of er een opvolger komt zullen we pas weten als we het weten; bovenstaande lijkt me geen indicatie daarvoor.
 
Ik heb lang en veel gezocht maar kan niet voldoende vinden:

is het mogelijk om op mijn zumo 390LM real time verkeersinfo te zien (na koppelen met GSM)?
 
Ik krijg tijdens het updaten van mijn kaart op mijn zumo niet meer de optie in Garmin express te zien om de kaart ook op de computer of alleen op de computer te installeren als ik installatie opties aan klik, Ik merkte dat een tijdje geleden op mijn Macbook dat dat niet meer lukte. Daarom mijn Windows PC eens onder het stof vandaan gehaald maar daar lukt het ook niet. Doe ik iets verkeerd of is de mogelijkheid er niet meer?
 
Dacht afgelopen weekend even om over te stappen op de TomTom 550, maar ik begrijp dat Garmin met wat nieuws komt ?
Zo ja, dan wachten we nog even, ben namelijk wel nieuwsgierig..
 
Ik krijg tijdens het updaten van mijn kaart op mijn zumo niet meer de optie in Garmin express te zien om de kaart ook op de computer of alleen op de computer te installeren als ik installatie opties aan klik, Ik merkte dat een tijdje geleden op mijn Macbook dat dat niet meer lukte. Daarom mijn Windows PC eens onder het stof vandaan gehaald maar daar lukt het ook niet. Doe ik iets verkeerd of is de mogelijkheid er niet meer?

Heb er pas ook naar gekeken. Moest eea opnieuw installeren vanweg mislukte update win7->win10 -O-
Maar kon het ook niet vinden. Basecamp gebruikt de kaarten van een aangesloten toestel of zo?
Ben mapsource jammer genoeg ook kwijtgeraakt B|
 
Dus, een TomTom Rider (bv. de 410 of 450) of een Garmin?

Indien Garmin, welke is aan te bevelen?
 
Raar. Ik heb nog niet zo lang geleden nieuwe kaarten op mijn PC en zumo 590 gezet.
Daar kon ik gewoon de computer selecteren. Zijn de kaarten daarna wel vergrendeld (is elk keer zo). Maar een mailtje naar garmin en krijg het GMA bestand waarmee in kon ontgrendelen. Is ongeveer 3 weken geleden.
 
Ik heb sinds kort een Zumo 395 TE en i.c.m. Basecamp werkt dat gewoon goed. Echter geeft ie in Basecamp aan dat er 2 kaarten geladen zijn (Zie het rood omlijnde kader). Is dit normaal of klopt er iets niet?

Als ik 1 keer op de bestanden klik staat er bij de bovenste gmapprom.img en bij de onderste d621005a.img.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan