Garmin Zumo deel 7

Ik heb sinds kort een Zumo 395 TE en i.c.m. Basecamp werkt dat gewoon goed. Echter geeft ie in Basecamp aan dat er 2 kaarten geladen zijn (Zie het rood omlijnde kader). Is dit normaal of klopt er iets niet?

Als ik 1 keer op de bestanden klik staat er bij de bovenste gmapprom.img en bij de onderste d621005a.img.[afbeelding]

Zet de Garmin Zumo eens aan en ga naar Instellingen - Kaart - Mijn Kaarten (geinstalleerde kaarten)

Ik heb een 590 en ik heb ook 2 kaarten, North en South.
 
Ik krijg tijdens het updaten van mijn kaart op mijn zumo niet meer de optie in Garmin express te zien om de kaart ook op de computer of alleen op de computer te installeren als ik installatie opties aan klik, Ik merkte dat een tijdje geleden op mijn Macbook dat dat niet meer lukte. Daarom mijn Windows PC eens onder het stof vandaan gehaald maar daar lukt het ook niet. Doe ik iets verkeerd of is de mogelijkheid er niet meer?

Niemand een oplossing voor bovenstaande?
 
Inderdaad, Garmin maakt het er niet gebruiksvriendelijker op.....

Ja en nee.

Wat is er aan de hand:
Bij de zgn 'travel edition' (= 'wereld'kaartdekking) toestellen kun je niet meer vanuit express de kaarten op de pc installeren. Dat vind ik een rare keuze vanuit garmin: waarom niet ook meteen op de PC installeren?

Met een workaround als hierboven is dat wel op te lossen, maar de gedachte van Garmin is dat je je toestel aan de computer aansluit om, via basecamp, de kaarten te kunnen gebruiken.

Door de gisteren gelanceerde zumo396 zie je dat er toch wel een logisch gedachte achter de ontwikkeling zit: de zumo 396 kan immers via wifi geupdate worden; daar komt hier computer meer aan te pas. Dat is in het kader van gebruiksvriendelijkheid beslist een plus (het updateproces is hiermee veel stabieler dan via express). Maar vervolgens zul je inderdaad telkens het toestel aan de pc moeten koppelen om basecamp te gebruiken..

Voor de ervaren veel-gebruiker een nadeel; voor de gemiddelde gebruiker echt veel makkelijker en daarmee gebruiksvriendelijker.
 
Als je perse je toestel moet aansluiten maak dan ook het bijgeleverde usb kabeltje wat langer. Nu is ie onhandig kort. En andere usb kabels werken vaak niet...
 
In principe zal elke usb kabel werken, tenzij het een kabel is die alleen bedoeld is voor voeding (en dus geen data doorlaat).

En toch merk ik ook dat de Garmin behoorlijk gevoelig is voor welke kabel je gebruikt. Ook met kabels waar andere apparaten prima mee werken wil hij niet verbinden. Met de originele kabel minder problemen..
 
Als je perse je toestel moet aansluiten maak dan ook het bijgeleverde usb kabeltje wat langer. Nu is ie onhandig kort. En andere usb kabels werken vaak niet...

Alle USB kabels werken. USB is een standaard die voorschrijft hoe de kabel er, zowel van binnen als van buiten, uit MOET zien. De kleur van de ommanteling, de dikte van de koperdraden, de vorm van het stekkertje, de maximum kabellengte etc. Het ligt allemaal in de standaard vast.

Kabels die "niet werken", of die zoals Hans graag zegt: "alleen voor voeding zijn en geen data doorlaten" zijn geen USB kabels. 9 van de 10 keer komen die kabels van een of andere vage Chinese webshop, want daar zijn ze zo lekker goedkoop. Ze worden wel als USB kabels verkocht, maar zijn het niet.
 
En toch merk ik ook dat de Garmin behoorlijk gevoelig is voor welke kabel je gebruikt. Ook met kabels waar andere apparaten prima mee werken wil hij niet verbinden.

Ook mijn ervaring (Zumo 590).
Soms werkt een kabeltje wel, soms weer niet.
Kan ook aan de laptop liggen, maar apart is het wel als andere apparaten er niks van merken.
 
Ook mijn ervaring (Zumo 590).

Voor wat het waard is:
Specifiek bij de zumo 590/595 komt het vaak voor dat lijkt of de computer het toestel niet ziet, terwijl in werkelijkheid de accu te sterk ontladen is.
Zo komt bijvoorbeeld voor dat het toestel pas na 10 minuten 'gezien' wordt. Niet omdat de pc zo traag is, maar doordat in die 10 minuten de accu iets is bijgeladen via de pc.
Dat, na wisseling van de kabel, het toestel ineens wél herkend wordt kán dus komen doordat de accu ineens nét genoeg geladen is.

Bij de zumo3xx ervaar ik dat effect minder (maar kan het ook niet uitsluiten).
 
Voor wat het waard is:
Specifiek bij de zumo 590/595 komt het vaak voor dat lijkt of de computer het toestel niet ziet, terwijl in werkelijkheid de accu te sterk ontladen is.
Zo komt bijvoorbeeld voor dat het toestel pas na 10 minuten 'gezien' wordt. Niet omdat de pc zo traag is, maar doordat in die 10 minuten de accu iets is bijgeladen via de pc.
Dat, na wisseling van de kabel, het toestel ineens wél herkend wordt kán dus komen doordat de accu ineens nét genoeg geladen is.

Bij de zumo3xx ervaar ik dat effect minder (maar kan het ook niet uitsluiten).


En bovenstaande is (nu) ook mijn ervaring.
De 590 had het truukje met de batterij nog niet gehad, nu wel !
 
Even een vraag: die weerbericht optie op de 595/396 is dat dynamisch icm routering? Of is dat gewoon het weerbericht vd betreffende plaats(-en langs je geplande route) zodat je zelf de route evt kan omleggen?
 
Het zal vast dynamisch zijn maar je update interval bepaalt hoe dynamisch het werkelijk is. Je kan in 30 minuten al een mooie afstand gereden hebben. Dat maakt een dynamisch weerbericht direct een stuk minder nuttig
 
Je kunt een soort van buienrader in beeld brengen, waarbij, vreemd genoeg, Garmin de buien groen kleurt. Het is vrij ruw, beetje vergelijkbaar met de meerdaagse projectie van de 'echte buienradar'. Vind de functie zelf niet heel spannend.
 
Als ik hier even een vraag mag stellen, een vriendin heeft een garmin 595 LM en deze is slecht afleesbaar als je hem in de hand houd zonder lader of snoer, erg donker.
Het apparaat zit niet de daadwerkelijke lading van de accu en zet het scherm dus donkerder om stroom te besparen.
na aan en uitzetten is dit weer even weg en dus helderder.

Terug gegaan naar de winkel en daar zij men :

1 het contact met de batterij kan slecht zijn , dat verhaal van dat stekkertje.
2 het is een software fout en daar is niks mee / aan te doen.
3 los daarvan, de garmin laad niet op . op een active mount, hij word alleen 'bijgevoed'

vooral dat laatste punt kan ik haast niet geloven dat je op vakantie een lader moet meenemen om je garmin 'bij te voeden'aangezien hij niet zou opladen...

klopt dit allemaal ?

bvd.
 
Laatst bewerkt:
3 is onzin. Hij laadt prima op de mount. 2 ook. Je kunt altijd een factory reset doen. 1 kan wel de oorzaak zijn.

Een slechte accu of slechte contacten kunnen dit veroorzaken. Eerst de contacten aanpassen met een naald. Werkt dat niet, probeer eens een nieuwe accu (eventueel lenen van iemand om te teksten).
 
Als ik hier even een vraag mag stellen, een vriendin heeft een garmin 595 LM en deze is slecht afleesbaar als je hem in de hand houd zonder lader of snoer, erg donker.
Het apparaat zit niet de daadwerkelijke lading van de accu en zet het scherm dus donkerder om stroom te besparen.
na aan en uitzetten is dit weer even weg en dus helderder.

Terug gegaan naar de winkel en daar zij men :

1 het contact met de batterij kan slecht zijn , dat verhaal van dat stekkertje.
2 het is een software fout en daar is niks mee / aan te doen.
3 los daarvan, de garmin laad niet op . op een active mount, hij word alleen 'bijgevoed'

vooral dat laatste punt kan ik haast niet geloven dat je op vakantie een lader moet meenemen om je garmin 'bij te voeden'aangezien hij niet zou opladen...

klopt dit allemaal ?

bvd.

3 lijkt mij onzin, als ik die van mij (dan wel een 350 maar toch) bijna leeg op de mount zet is hij later gewoon vol.

Heb je al een harde reset geprobeerd? Dus niet aan en uit zetten, maar echt resettten, ff googlen hoe dat bij de 595 moet.

Daarnaast kun je nog even testen of hij dat ook doet als je het auto laadsnoer aangesloten hebt?
 
Laatst bewerkt:
Da's nou net 1 van de dingen die ik wel gehoord had over de 590............en daardoor ms ook de 595.

Dat het toestel slecht laad in de mount.
Dus altijd zorgen voor een goed opgeladen toestel, want van de mount hoef je het niet te hebben.

Een oplossing voor je probleem heb ik helaas niet.
 
Laatst bewerkt:
ja dat SLECHT laden kan natuurlijk door die contacten komen :


maar ik heb inmiddels gehoord dat hij wel oplaad, dus 3 is inderdaad niet correct.
dat zal wel een misverstand zijn geweest.

ik zal op zoek gaan naar de mogelijkheid van een factory reset, als dat al niet is gebeurt.

maar vond het dubbel vreemd omdat dit toestel wel opgeladen kan worden via de usb aansluiting en wat ik begrepen had een aantal modellen ervoor niet, alleen voor data bedoelt, de usb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan