Triumph Speed Triple topic deel 47

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gekke vraag.... Gisteren heerlijk eerste ritje van het jaar gehad.
Netjes de speed met volle tank weggezet eind vorig jaar.
Dus niet hoeven tanken, toen ik gister starte.
Nu aan het eind van de dag, ging de tankdop toch niet meer open! :(
Na een avond in de WD40 te hebben gebadderd, opende deze vanmorgen weer.
Alleen vraag ik mij af of het normaal is dat ik de tankdop handmatig weer op slot moet 'draaien'?
Mijn ervaring bij mijn vorige motor was dat als ik hem dicht drukte, het met een veermechaniek automatisch op slot schoot zeg maar. En ik dus alleen de sleutel maar hoefde te verwijderen.
 
Dit weekend nog een lekker rondje naar Renesse gedaan, voordat de 75 Duitsers langs waren geweest

1513667_942770005774570_1104184960423883910_n.jpg
 
Afgelopen zaterdag rondje gemaakt.

opzich heerlijk gereden voor de eerste bui en tussen het buitje en het regenfrontje.
na het regenfront (motor dus nat) niet meer starten... koplampen niet aan, startmotor niet aan met het knopje, maar verder alle electronica werkende (kortom meest rechtse relais geen stroom). motor gestart met een workaroundje.
thuis relais er weer gewoon ingedaan en vervolgens weer op contact, en alles weer werken :S

grmbl, gaat weer een duur zoektochtje worden...
 
Gekke vraag.... Gisteren heerlijk eerste ritje van het jaar gehad.
Netjes de speed met volle tank weggezet eind vorig jaar.
Dus niet hoeven tanken, toen ik gister starte.
Nu aan het eind van de dag, ging de tankdop toch niet meer open! :(
Na een avond in de WD40 te hebben gebadderd, opende deze vanmorgen weer.
Alleen vraag ik mij af of het normaal is dat ik de tankdop handmatig weer op slot moet 'draaien'?
Mijn ervaring bij mijn vorige motor was dat als ik hem dicht drukte, het met een veermechaniek automatisch op slot schoot zeg maar. En ik dus alleen de sleutel maar hoefde te verwijderen.

Tankdop trekt vaccuum? ontluchting slangen zijn waarschijnlijk geblokeerd, gebeurd af en toe bij mij ook, zeker als ik ook van volle tank in een keer naar leeg rijdt. :]
 
even een vraagje aan de kenners:
Ik heb een Speed triple 1050 uit '07 en wil een Ermax tail tidy kopen welke voor '08-'10 is, gaat dit passen?
Zelf dacht ik dat het achterlicht v.d. beiden verschillen maar ik kan het nergens duidelijk vinden.
 
Koplampsetje bij Brabant Motors kost 366,-!!! Morgen toch maar eens bellen met de dealer..Vandaag gesloten helaas.
 
Koplampsetje bij Brabant Motors kost 366,-!!! Morgen toch maar eens bellen met de dealer..Vandaag gesloten helaas.
vreemd vinden dat garantie aan een nieuw model gekoppeld zou zijn.
Het gaat toch om het product dat je gekocht hebt, waarvan bekend is dat deze van inferieure kwaliteit zijn.

Ik zou eens contact opnemen met de importeur.


Triumph Motorcycles Benelux B.V. Opaalstraat 16 1812 RH Alkmaar Triumph.Benelux@triumph.co.uk
 
vreemd vinden dat garantie aan een nieuw model gekoppeld zou zijn.
Het gaat toch om het product dat je gekocht hebt, waarvan bekend is dat deze van inferieure kwaliteit zijn.

Ik zou eens contact opnemen met de importeur.


Triumph Motorcycles Benelux B.V. Opaalstraat 16 1812 RH Alkmaar Triumph.Benelux@triumph.co.uk
Let op...volgens mij is het zo dat (dit is gelijk de disclaimer dat ik dus geen jurist ben, maar het grosso modo is van wat ik heb overgehouden aan consumentenrecht :P )

je kan je gewoon beroepen op consumentenrecht. Echter zul je eerst terug moeten gaan naar de verkopende partij en hen in de gelegenheid stellen het euvel te verhelpen. Maar (!) indien het product is verkocht als een after market sale, zal zeer waarschijnlijk de terugroepactie en volledige garantie niet van kracht zijn. De verkoper is verplicht (dat durf ik wel te stellen met dit product en het feit dat er terugroepacties zijn geweest) om een ondeugdelijk product terug te nemen en te herstellen. Echter indien zij daarvoor een nieuw en beter product moeten leveren (eenzelfde type zou kosteloos moeten, maar dan sta je er straks weer) mogen zij daarvoor kosten in rekening brengen. Hoe hoog en wat daar inbegrepen mag zijn weet ik niet precies.
 
even een vraagje aan de kenners:
Ik heb een Speed triple 1050 uit '07 en wil een Ermax tail tidy kopen welke voor '08-'10 is, gaat dit passen?
Zelf dacht ik dat het achterlicht v.d. beiden verschillen maar ik kan het nergens duidelijk vinden.

Dat klopt idd, het achterlicht is anders bij '08-'10. Gaat dus helaas niet passen.
 
Laatst bewerkt:
WD40 :N

Wil je van je ketting af ofzo?

Heb je wel eens een rubberen ring ingespoten met WD40?
Je moet na een paar uur eens kijken naar het resultaat.

Hoofd bestands-deel van WD40 is gewoon visolie met een aangenamer geurtje. :X
WD40 is gewoon een schoonmaak goedje....goede rubbertjes kunnen er tegen..... ;)

Waarom zou je uberhaubt je rubbers schoon maken met WD40 :? gewoon met een soppie doen
 
Hoofd bestands-deel van WD40 is gewoon visolie met een aangenamer geurtje. :X
WD40 is gewoon een schoonmaak goedje....goede rubbertjes kunnen er tegen..... ;)

Waarom zou je uberhaubt je rubbers schoon maken met WD40 :? gewoon met een soppie doen
OK OK.
Jullie hebben misschien gelijk wat betreft een O ringetje.
Mijn eigen ervaring wat WD40 en rubber betreft is op grotere rubber basis.
Moest een rubbere (soort binnenband) over een stalen pijp schuiven.
Lukte niet.
Mijn collega riep. Spuit hem even in met wd40. Toen ik het weer probeerde lukte het wel maar nu was ie te ruim geworden.
Vandaar dat ik geen wd40 meer gebruik in combinatie met rubber.
 
Let op...volgens mij is het zo dat (dit is gelijk de disclaimer dat ik dus geen jurist ben, maar het grosso modo is van wat ik heb overgehouden aan consumentenrecht :P )

je kan je gewoon beroepen op consumentenrecht. Echter zul je eerst terug moeten gaan naar de verkopende partij en hen in de gelegenheid stellen het euvel te verhelpen. Maar (!) indien het product is verkocht als een after market sale, zal zeer waarschijnlijk de terugroepactie en volledige garantie niet van kracht zijn. De verkoper is verplicht (dat durf ik wel te stellen met dit product en het feit dat er terugroepacties zijn geweest) om een ondeugdelijk product terug te nemen en te herstellen. Echter indien zij daarvoor een nieuw en beter product moeten leveren (eenzelfde type zou kosteloos moeten, maar dan sta je er straks weer) mogen zij daarvoor kosten in rekening brengen. Hoe hoog en wat daar inbegrepen mag zijn weet ik niet precies.

Hmmm..MDS heeft deze koplampen er op gezet…Even kijken waar hij ze dus vandaan heeft en die verkopende partij de kwestie voorleggen? Moet dit binnen een bepaald tijdsbestek? Ik heb de motor nu al weer een tijdje natuurlijk en ze zaten er bij MDS ook al op…
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan