Triumph Speed Triple topic deel 47

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar heb je dat kapje vandaan?

Ik zoek mijzelf helemaal kapot, nergens te krijgen/vinden.
Maarja ik ben zo blind als Sonador ....

Hij zat bij deze set, die ik voor hetzelfde bedrag in euro's bij blom besteld heb :)

GENUINE TRIUMPH SPEED TRIPLE REAR AXLE NUT FINISHER KIT BLACK A9640085 | eBay

A3l5nAY.jpg
 
Daar heb ik nou ook wel eens last van B| Heb je een piccie van het schakelpedaal op de Triump en hij past ook op een nieuw model?


Gaat niet passen op 2011> model :N , kijk maar op de foto de afstand is heel anders en rubber op pedaal zit bijna bij de schakelas.

full


De hele zithouding is meer naar voren bij het nieuwe model.
 
Laatst bewerkt:
Maar door die half verbrande stekker werd blijkbaar wel mijn ecu zo ontregeld waardoor de motor regelmatig hoger in de toeren ging lopen. Alsof de choke bleef openstaan. Dus ook meer benzine.


Had ik ook bij mijn Speed 2011> maar bij mij was het verholpen door de ventilator 3x aan te laten gaan. ( gaat het systeem opnieuw calibreren )

Daarna was bij mij het probleem opgelost. :Y
 
Laatst bewerkt:
Gaat niet passen op 2011> model :N , kijk maar op de foto de afstand is heel anders en rubber op pedaal zit bijna bij de schakelas.

schakelpedaal.jpg

De hele zithouding is meer naar voren bij het nieuwe model.

Dan gaat het idd niet, meer veranderd dan gedacht :$
 
Middag@all..

Weer bericht terug van de dealer! Ze denk echt wel mee en dat waardeer ik zeer. Ik hou er niet van namen te noemen om te zeiken, maar als ze iets goed doen, dan wel. BLOM! Het is voor hun ook gewoon lastig, gezien mijn Speed daar nooit in onderhoud is geweest, er geen magazijnfactuur van de koplampen in hun systeem staat en dus nergens tastbaar bewijs is zeg maar.

Ze hebben me korting aangeboden op een setje koplampen, maar dan nog ben ik 300,- kwijt ex montage. Dit kan ik gewoon niet spenderen op dit moment, temeer omdat de Speed met a,s zaterdag erbij (balhoofdlager) een kleine 700,- op zijn kop heeft gehad de laatste 2 weken. Dat is veel geld!!

Ik zoek al alternatieve opties zoals:

- originele ronde koplampen weer monteren, imitatie kopen? Nadeel, gaat niet passen omdat alles is omgebouwd naar 2011 model koplamp denk?
- Enkele koplamp? Nadeel, zie hierboven
- 2e hands? Nadeel, juist vaak met barst
- Verzekering? Nadeel, heb beperkt casco, wordt niet vergoed, al gebeld met een verhaaltje…

Ik weet het ff niet meer en rij gewoon door, maar in juli naar de Eiffel, zul je zien dat het glas helemaal kadoek is en ik daar sta…Wet van Murphy….
 
Zijn er mensen die een Speed Triple rijden voor woon werk verkeer?
Ik ben aan het kijken naar een Speed en vind het een mooie motor.
Rijd nu een Daytona en wil toch iets relaxter zitten en sturen, vooral af van de druk op de polsen.
Een Tiger vind ik echt lelijk (sorry is een kwestie van smaak) en erg veel sport-toer alternatieven zijn er niet.

Ik moet ongeveer 50km snelweg of 60km binnendoor :)
Dat laatste is natuurlijk veel leuker, maar ik zal toch regelmatig alleen maar snelweg rijden aangezien dit praktischer is.

Ik hoor graag tips en ervaringen
 
Zijn er mensen die een Speed Triple rijden voor woon werk verkeer?
Ik ben aan het kijken naar een Speed en vind het een mooie motor.
Rijd nu een Daytona en wil toch iets relaxter zitten en sturen, vooral af van de druk op de polsen.
Een Tiger vind ik echt lelijk (sorry is een kwestie van smaak) en erg veel sport-toer alternatieven zijn er niet.

Ik moet ongeveer 50km snelweg of 60km binnendoor :)
Dat laatste is natuurlijk veel leuker, maar ik zal toch regelmatig alleen maar snelweg rijden aangezien dit praktischer is.

Ik hoor graag tips en ervaringen
De zithouding is natuurlijk een stuk meer ontspannen, maar je hebt wel veel meer wind op je bakkes dan op een Daytona. Echter is dat tot de in Nederland gangbare snelheden prima te doen, ook bij langere ritten.
 
Middag@all..

Weer bericht terug van de dealer! Ze denk echt wel mee en dat waardeer ik zeer. Ik hou er niet van namen te noemen om te zeiken, maar als ze iets goed doen, dan wel. BLOM! Het is voor hun ook gewoon lastig, gezien mijn Speed daar nooit in onderhoud is geweest, er geen magazijnfactuur van de koplampen in hun systeem staat en dus nergens tastbaar bewijs is zeg maar.

Ze hebben me korting aangeboden op een setje koplampen, maar dan nog ben ik 300,- kwijt ex montage. Dit kan ik gewoon niet spenderen op dit moment, temeer omdat de Speed met a,s zaterdag erbij (balhoofdlager) een kleine 700,- op zijn kop heeft gehad de laatste 2 weken. Dat is veel geld!!

Ik zoek al alternatieve opties zoals:

- originele ronde koplampen weer monteren, imitatie kopen? Nadeel, gaat niet passen omdat alles is omgebouwd naar 2011 model koplamp denk?
- Enkele koplamp? Nadeel, zie hierboven
- 2e hands? Nadeel, juist vaak met barst
- Verzekering? Nadeel, heb beperkt casco, wordt niet vergoed, al gebeld met een verhaaltje…

Ik weet het ff niet meer en rij gewoon door, maar in juli naar de Eiffel, zul je zien dat het glas helemaal kadoek is en ik daar sta…Wet van Murphy….
De vraag is dan, waar komen die koplampen wel vandaan? Weet MDS je vast wel te vertellen :Y
 
Zijn er mensen die een Speed Triple rijden voor woon werk verkeer?
Ik ben aan het kijken naar een Speed en vind het een mooie motor.
Rijd nu een Daytona en wil toch iets relaxter zitten en sturen, vooral af van de druk op de polsen.
Een Tiger vind ik echt lelijk (sorry is een kwestie van smaak) en erg veel sport-toer alternatieven zijn er niet.

Ik moet ongeveer 50km snelweg of 60km binnendoor :)
Dat laatste is natuurlijk veel leuker, maar ik zal toch regelmatig alleen maar snelweg rijden aangezien dit praktischer is.

Ik hoor graag tips en ervaringen

Ik rij regelmatig met de S3 naar m'n werk. combinatie provinciale weg/snelweg.
Is relaxed rijden, door de rechtop zithouding ook voldoende overzicht op het overige verkeer.
Door het brede stuur ook voldoende controle, ook bij nat wegdek.
Als het echt lekker weer is op de terugweg vaak de kortst mogelijke omweg nemen zodat ik er ook nog plezier aan beleef.
Ik had voorheen een R1 waarmee ik ook woon/werk deed. Het voordeel hiervan was dat je wat meer beschermd zat met wind en regen. Op de Speed zit je vol in de wind en regen.

Maar ja, slecht weer bestaat niet. Wel slechte kleding. :+
 
Middag@all..

Weer bericht terug van de dealer! Ze denk echt wel mee en dat waardeer ik zeer. Ik hou er niet van namen te noemen om te zeiken, maar als ze iets goed doen, dan wel. BLOM! Het is voor hun ook gewoon lastig, gezien mijn Speed daar nooit in onderhoud is geweest, er geen magazijnfactuur van de koplampen in hun systeem staat en dus nergens tastbaar bewijs is zeg maar.

Ze hebben me korting aangeboden op een setje koplampen, maar dan nog ben ik 300,- kwijt ex montage. Dit kan ik gewoon niet spenderen op dit moment, temeer omdat de Speed met a,s zaterdag erbij (balhoofdlager) een kleine 700,- op zijn kop heeft gehad de laatste 2 weken. Dat is veel geld!!

Ik zoek al alternatieve opties zoals:

- originele ronde koplampen weer monteren, imitatie kopen? Nadeel, gaat niet passen omdat alles is omgebouwd naar 2011 model koplamp denk?
- Enkele koplamp? Nadeel, zie hierboven
- 2e hands? Nadeel, juist vaak met barst
- Verzekering? Nadeel, heb beperkt casco, wordt niet vergoed, al gebeld met een verhaaltje…

Ik weet het ff niet meer en rij gewoon door, maar in juli naar de Eiffel, zul je zien dat het glas helemaal kadoek is en ik daar sta…Wet van Murphy….

Ronde sets zijn makkelijk te vinden voor reële prijzen, is volgens mij plug and play op een type waar ronde op gezeten hebben. Dacht dat de stekkers iets aangepast moesten worden. Plus daarbij is, dat ronde koplampen 100x mooier zijn :Y
 
Zijn er mensen die een Speed Triple rijden voor woon werk verkeer?
Ik ben aan het kijken naar een Speed en vind het een mooie motor.
Rijd nu een Daytona en wil toch iets relaxter zitten en sturen, vooral af van de druk op de polsen.
Een Tiger vind ik echt lelijk (sorry is een kwestie van smaak) en erg veel sport-toer alternatieven zijn er niet.

Ik moet ongeveer 50km snelweg of 60km binnendoor :)
Dat laatste is natuurlijk veel leuker, maar ik zal toch regelmatig alleen maar snelweg rijden aangezien dit praktischer is.

Ik hoor graag tips en ervaringen

Ik denk dat de Speed perfect op je eisen aan sluit, wel meer tegen wind dan de Daytona maar prima tot 150km/u vol te houden }) Maar uiteindelijk ligt dat aan je bouw, lengte en eigen smaak natuurlijk.

Laat ik nou net een mooie Speed weten O-)
Motorshopper: Triumph Speed Triple 2007 - Arrow / Hyperpro / Brembo etc
 
Voor de geïnteresseerde

Ik plak er nog 1 week bij de X-ring in WD40 en lampenolie "test"

Tot nu toe kan ik weinig schokkends zien.
 
Thanx voor de tip, hoe zet je dat kappie aan de tandwieldrager eigenlijk vast?

Brute kracht :P

Gaat een bus die er aan vast zit in, en daar zitten 2 rubberen ringen op , met de rubber hamer in, en met een grote schroevendraaier er weer uit wippen ( voor bijvoorbeeld de paddock stand )
 
Laatst bewerkt:
Ronde sets zijn makkelijk te vinden voor reële prijzen, is volgens mij plug and play op een type waar ronde op gezeten hebben. Dacht dat de stekkers iets aangepast moesten worden. Plus daarbij is, dat ronde koplampen 100x mooier zijn :Y

Rond heeft inderdaad ook wel wat hoor! Maar dan moet ik weer aan de poedercoat..Ben niet zo van de bling, bling, chroom…Ronde kosten bij Brabant ook nog wel wat zie ik...
 
Rond heeft inderdaad ook wel wat hoor! Maar dan moet ik weer aan de poedercoat..Ben niet zo van de bling, bling, chroom…Ronde kosten bij Brabant ook nog wel wat zie ik...

Ronde zijn in nette gebruikte staat bijna net zo duur als de nieuwe met korting.

Hoe ernstig is jouw koplamp er nu aan toe? Ik heb er nog ruim een jaar mee doorgereden tot het water de koplamp in liep.
 
Iemand van hier trouwens die vanmiddag op z'n zwarte Speed op de A15 in de richting Gorinchem reed om 16u?
 
Zijn er mensen die een Speed Triple rijden voor woon werk verkeer?
Ik ben aan het kijken naar een Speed en vind het een mooie motor.
Rijd nu een Daytona en wil toch iets relaxter zitten en sturen, vooral af van de druk op de polsen.
Een Tiger vind ik echt lelijk (sorry is een kwestie van smaak) en erg veel sport-toer alternatieven zijn er niet.

Ik moet ongeveer 50km snelweg of 60km binnendoor :)
Dat laatste is natuurlijk veel leuker, maar ik zal toch regelmatig alleen maar snelweg rijden aangezien dit praktischer is.

Ik hoor graag tips en ervaringen


Dat is nog een best endje door weer en wind, maar je bent al wat gewend natuurlijk als je het al dagelijks doet op een Daytona. Met zulke afstanden zou ik persoonlijk overwegen er bijvoorbeeld een diversion 900 naast te nemen, kost een scheet en drie knikkers, weinig brandstof en geen drol aan onderhoudskosten, redelijk goede bescherming tegen weer en wind en nooit meer ketting smeren.

Ik durf hem wel aan, het is goedkoper om een dergelijke fiets naast een Speed Triple voor het weekend te hebben, dan alleen de Speed en er elke dag woon/werk mee te rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan