Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Zeker een mooi fietsje. Wat heb je bij Edgar van HK laten doen aan de vering?

Goedemiddag,

Zal me even netjes voorstellen binnen het kopje 'ZX-6R'. Ben al een tijdje 'actief' op het motorforum en rijdt een Triumph Street Triple en sinds half augustus heb ik er een van een ZX6RR uit 2004 gewoon op kenteken erbij. Deze motor ga ik vooral inzetten om lekker op het circuit te rijden. Heb hier nu 1x mee op Zandvoort gereden en zat zo rond de 2.30 qua rondetijd. In de kerstvakantie heb ik de vering laten doen bij HK in Tiel en heb nog wat dingen op de verlanglijst staan die eraan verandert moeten worden. Zoals stalen remleidingen, andere remblokjes, open lucht filter en ander andere slip-on en dit netjes af te laten stellen met een powercommander en zo zal er vast nog wel hele waslijst te voorschijn komen. Maar lees graag mee en zal waarschijnlijk wel met wat vragen komen als het aankomende seizoen weer losgaat.

Hierbij nog even een plaatje van Zandvoort.
[afbeelding]

Groet Michel
 
Zeker een mooi fietsje. Wat heb je bij Edgar van HK laten doen aan de vering?


De voorvering was nogal stug (zelfs voor een RR model) dus heb ze er even na laten kijken en er bleek de verkeerde olie in te zitten en ergens een braampje op te zitten bij de ingaande demping. Verder de bestaande achterveer laten reviseren. Nu is alles weer helemaal voor elkaar en op mijn gewicht afgesteld. Stel dat het zo lekker gaat op het circuit kan ik altijd nog kijken om compleet andere veren te nemen.
 
bla bla bla 10

bla bla bla 10

Verkeerde topic! B|

sinds half augustus heb ik er een van een ZX6RR uit 2004 gewoon op kenteken erbij.
Welkom :)

Vraagje; op het circuit met de strenge geluidseisen rijd je toch altijd met geknepen standaard demper? Wat heeft een powercommander dan nog voor nut?

Een 'leuke' motor??
Vet, wreed, bruut, awesome. Maar leuk?? :+
 
Verkeerde topic! B|

:WWelkom :)

Vraagje; op het circuit met de strenge geluidseisen rijd je toch altijd met geknepen standaard demper? Wat heeft een powercommander dan nog voor nut?

Als een motor beter presteert en lekker reageert op het gas. :tEen 'leuke' motor??
Vet, wreed, bruut, awesome. Maar leuk?? :+

Ja leuk, blijft een mooi leuk model
:t :+
 
Laatst bewerkt:
Als een motor beter presteert en lekker reageert op het gas.
Ik wil niet vervelend zijn maar 'beter' is een beetje vaag.
Wat ik er van begrepen heb is dat je met een powercommander brandstof/lucht verhouding kan regelen. Je zet de motor op een vermogens testbank en zorgt dan dat de motor over het hele toerenbereik nergens te rijk of te arm staat.
Maar als je toch met een gedempte uitlaat moet rijden valt er nauwelijks wat te verbeteren toch??
Of zie ik dat verkeerd?

Oh ja, vandaag op de 6 naar het werk. Wel een beetje heen en weer bij het inhalen van vrachtauto's :P
 
Laatst bewerkt:
vanwege de aanschaf van een Z900 heb ik nog 2 setjes remblokken voor de voorkant liggen voor de ZX6R uit 2005. Mag weg voor 50 euro excl. verzendkosten.
 
De voorvering was nogal stug (zelfs voor een RR model) dus heb ze er even na laten kijken en er bleek de verkeerde olie in te zitten en ergens een braampje op te zitten bij de ingaande demping. Verder de bestaande achterveer laten reviseren. Nu is alles weer helemaal voor elkaar en op mijn gewicht afgesteld. Stel dat het zo lekker gaat op het circuit kan ik altijd nog kijken om compleet andere veren te nemen.

Wat was je kwijt voor de revisie van de achterveer?

Gezien de kleur van de achterbrug en de voorpoten denk ik trouwens dat het om een 2003 RR gaat :)
 
Laatst bewerkt:
Wat was je kwijt voor de revisie van de achterveer?

Gezien de kleur van de achterbrug en de voorpoten denk ik trouwens dat het om een 2003 RR gaat :)


Weet niet precies wat het specifiek kostte voor de achterveer maar met de voorpoten erbij was het totaal €500,-. Wist niet dat nog een bepaald verschil zat tussen 2003 en 2004, nu wel nieuwsgierig wat dan de verschillen zijn. Kenteken zegt 2004 maar zou goed kunnen dat nog een 2003 model was.
 
Ik wil niet vervelend zijn maar 'beter' is een beetje vaag.
Wat ik er van begrepen heb is dat je met een powercommander brandstof/lucht verhouding kan regelen. Je zet de motor op een vermogens testbank en zorgt dan dat de motor over het hele toerenbereik nergens te rijk of te arm staat.
Maar als je toch met een gedempte uitlaat moet rijden valt er nauwelijks wat te verbeteren toch??
Of zie ik dat verkeerd?

Oh ja, vandaag op de 6 naar het werk. Wel een beetje heen en weer bij het inhalen van vrachtauto's :P

Ook met originele uitlaat heeft het wel degelijk nut.
Alleen in verhouding zet het geen zoden aan de dijk.
Je wint er ook niet veel vermogen mee, alleen een betere gas reactie en vaak word een motor zuiniger.

Houd je maar goed vast als je op de motor zit. :t
 
Weet niet precies wat het specifiek kostte voor de achterveer maar met de voorpoten erbij was het totaal €500,-. Wist niet dat nog een bepaald verschil zat tussen 2003 en 2004, nu wel nieuwsgierig wat dan de verschillen zijn. Kenteken zegt 2004 maar zou goed kunnen dat nog een 2003 model was.


Zo even uit mijn hoofd.
De kleur van je frame.
En de 2004 heeft een slipperclutch
En nog een aantal dingen.
 
Weet niet precies wat het specifiek kostte voor de achterveer maar met de voorpoten erbij was het totaal €500,-. Wist niet dat nog een bepaald verschil zat tussen 2003 en 2004, nu wel nieuwsgierig wat dan de verschillen zijn. Kenteken zegt 2004 maar zou goed kunnen dat nog een 2003 model was.

Niet heel veel. De 04 heeft een aantal updates gehad (deels motorisch) welke daarna zijn verwerkt in het 2005+ motorblok.

Qua uiterlijk;
03 heeft zilver frame+brug. 04 zwart.
03 heeft ongecoate binnenporten. 04 heeft zwart gecoate binnenpoten.
 
Zo even uit mijn hoofd.
De kleur van je frame.
En de 2004 heeft een slipperclutch
En nog een aantal dingen.

2003 heeft ook al een slipperclutch als ik het goed heb :Y

motorisch zijn het geloof ik net iets andere nokken-assen (weet ik niet zeker?) En dingen zoals titanium drijfstangen, iets andere zuigers etc.

Heb niet het idee dat je het zal gaan merken als je ze naast elkaar zet.
 
Laatst bewerkt:
Niet heel veel. De 04 heeft een aantal updates gehad (deels motorisch) welke daarna zijn verwerkt in het 2005+ motorblok.

Qua uiterlijk;
03 heeft zilver frame+brug. 04 zwart.
03 heeft ongecoate binnenporten. 04 heeft zwart gecoate binnenpoten.

Dat zijn toch de verschillen tussen de R en de RR uit 2003 en 2004? Niet de verschillen tussen modeljaren 03 en 04?
 
2003 heeft ook al een slipperclutch als ik het goed heb :Y

motorisch zijn het geloof ik net iets andere nokken-assen (weet ik niet zeker?) En dingen zoals titanium drijfstangen, iets andere zuigers etc.

Heb niet het idee dat je het zal gaan merken als je ze naast elkaar zet.

Andere nokkenassen klopt inderdaad.
Want diezelfde zitten ook in het 2005 model.
 
Dat zijn toch de verschillen tussen de R en de RR uit 2003 en 2004? Niet de verschillen tussen modeljaren 03 en 04?

Ook in de rr zit onderling een verschil.

Als ik het me goed herinner is de achtershock van de 03 636 ook harder en stugger dan die van de 04.
 
Goedemiddag,

Zal me even netjes voorstellen binnen het kopje 'ZX-6R'. Ben al een tijdje 'actief' op het motorforum en rijdt een Triumph Street Triple en sinds half augustus heb ik er een van een ZX6RR uit 2004 gewoon op kenteken erbij. Deze motor ga ik vooral inzetten om lekker op het circuit te rijden. Heb hier nu 1x mee op Zandvoort gereden en zat zo rond de 2.30 qua rondetijd. In de kerstvakantie heb ik de vering laten doen bij HK in Tiel en heb nog wat dingen op de verlanglijst staan die eraan verandert moeten worden. Zoals stalen remleidingen, andere remblokjes, open lucht filter en ander andere slip-on en dit netjes af te laten stellen met een powercommander en zo zal er vast nog wel hele waslijst te voorschijn komen. Maar lees graag mee en zal waarschijnlijk wel met wat vragen komen als het aankomende seizoen weer losgaat.

Hierbij nog even een plaatje van Zandvoort.
[afbeelding]

Groet Michel

Wow... Kicke foto! :t
 
Heeft er nog iemand baat bij een seatcover voor een 2005 zx6r?

Origineel, groen en in nette staat.


Verkocht :t
 
Laatst bewerkt:
Naast mijn gipro wil ik nog de tomtom op mijn 03 zx6r aansluiten. Waar kan ik dan een geschakelde + of - vanaf pakken? Moet ik hem dan van de accessoire stekker aftappen waar nu de gipro op zit of bijvoorbeeld het achterlicht of zit ergens nog een ongebruikt geschakeld draad?

Groet Mark
 
ik heb mijn garmin aangesloten op mn achterlicht (draad tussen/naast de zekering gestoken). Dan krijgt de navigatie alleen stroom zodra de motor aanstaat.
 
Achterlicht kun je hem prima van af takken inderdaad, maar je kunt ook de voeding van de remlicht schakelaar pakken bijv. Deze draad loopt toch al vlak bij je stuur, kun je dus evt ook de TomTom aan hangen, het circuit trekt dat wel, en hij is dus gelijk gezekerd via de zekering van het remlicht.

Vandaag trouwens m'n blok eronder weg gehaald, appeltje eitje :Y
Versnellingsbak rebuild, ben benieuwd wat ik tegen kom na dik 70K zware km's.
 
Hi ZXR vrienden,

Vraagje aan jullie. Ik heb mijn versnellingsbak van mijn RR '03 vervangen. Hele blok weer dichtgeschroefd en onder m'n fiets gehangen. Nu start hij wel weer maar loopt nog niet zoals het hoort. Door aan de stationairschroef te draaien of gas bij te geven blijft hij in leven, anders valt hij uit.
Ook geeft hij een FI code aan. Ik moet nog even uitzoeken hoe ik die FI code uit kan lezen, maar met youtube moet ik daar wel uit komen. Of heeft iemand hier een simpele uitleg?

Waar ik ook naar opzoek ben is een tabel of bestand die aangeeft wat welke code betekent. Heeft iemand hier die misschien voor mij?

Alvast bedankt,

NOTE: Het gaat dus om een ZX6-RR uit 2003
 
Hi ZXR vrienden,

Vraagje aan jullie. Ik heb mijn versnellingsbak van mijn RR '03 vervangen. Hele blok weer dichtgeschroefd en onder m'n fiets gehangen. Nu start hij wel weer maar loopt nog niet zoals het hoort. Door aan de stationairschroef te draaien of gas bij te geven blijft hij in leven, anders valt hij uit.
Ook geeft hij een FI code aan. Ik moet nog even uitzoeken hoe ik die FI code uit kan lezen, maar met youtube moet ik daar wel uit komen. Of heeft iemand hier een simpele uitleg?

Waar ik ook naar opzoek ben is een tabel of bestand die aangeeft wat welke code betekent. Heeft iemand hier die misschien voor mij?

Alvast bedankt,

NOTE: Het gaat dus om een ZX6-RR uit 2003


Dat is één
How To Pull FI Codes - ZX6R Forum

Nu de lijst met codes nog.

En voila :t

2003 ZX6R[R]: Service Codes
11 - Main throttle sensor malfunction
12 - Inlet air pressure sensor malfunction
13 - Inlet air temperature sensor malfunction
14 - Water temperature sensor malfunction
15 - Atmospheric pressure sensor malfunction
21 - Crankshaft sensor malfunction
23 - Camshaft position sensor malfunction
24 - Speed sensor malfunction
25 - Speed sensor malfunction
31 - Vehicle-down sensor, malfunction
32 - Subthrottle sensor malfunction
51 - Stick (Ignition) coil #1 malfunction
52 - Stick (Ignition) coil #2 malfunction
53 - Stick (Ignition) coil #3 malfunction
54 - Stick (Ignition) coil #4 malfunction
62 - Subthrottle valve actuator malfunction
 
Terug
Bovenaan Onderaan