Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Vandaag foto's gemaakt voor de verkoop. Maar nu realiseer ik mij dat het groene gras als achtergrond niet zo slim is

full



Ik heb nog een 2009 te koop, kan je die weer opblazen :P
 
Mijn tank maakt sinds kort een piepend geluid. Komt omdat de ontluchting waarschijnlijk verstopt is. Kan ik de ontluchting door spuiten met een compressor of zit er iets van een membraan in?
 
Laatst bewerkt:
Mijn tank maakt sinds kort een piepend geluid. Komt omdat de ontluchting waarschijnlijk verstopt is. Kan ik de ontluchting door spuiten met een compressor of zit er iets van een membraan in?

Toevallig net getankt en staat hij in de zon? Dan piept mijn tank ook altijd, maar wanneer er wat minder benzine in zit, is het geluid ook weg.
 
Toevallig net getankt en staat hij in de zon? Dan piept mijn tank ook altijd, maar wanneer er wat minder benzine in zit, is het geluid ook weg.

Het is inderdaad vooral in de zon. Maar zowel met volle, halfvolle en met een kwart in de tank.
Ik geloof niet dat het kwaad kan, maar als ik het eenvoudig kan oplossen doe ik dat graag.
 
Doe je goed kabouter puntmuts.

Met wat maak je het blok e.d. schoon? Gewoon een busje remmenreiniger of speciaal spul daarvoor?
 
Met wat maak je het blok e.d. schoon? Gewoon een busje remmenreiniger of speciaal spul daarvoor?
Ik heb niet eens remmenreiniger in huis, toch eens kopen dan.
Ik doe bijna alles met WD-40.
Behalve de uitlaatbochten, die met belgom.

Niet dat het wat heeft geholpen, er is momenteel een stortvloed aan nieuwe advertenties op MP :')
 
Badi of naja zijn vriendin Samantha heeft er één.
_O- hahaha ja ik heb er 1, maar ik heb al nieuwe kappen (2dehands van een 0km motor) besteld...
Het was alleen wel gelijk een hele set terwijl ik alleen de linkerkant nodig heb, dus ik heb binnenkort een hoop kappen te koop (zx6r 2012, dus met groene onderkuip).

r8iio1.jpg
 
Zomaar even een gekke vraag...

Mijn kawasaki zx6r rijd echt geweldig, alleen eenmaal meer in de drukke dorpjes/steden met veel drempels dan is de lol er snel vanaf. Vooral die drempels en langzame korte bochten zijn echt totaal niet mijn ding. De vering van de zx6r is dan wel wat stug, maar heb regelmatig het gevoel dat ik bijna gelanceerd wordt, of juist tegen me tank aan knal eigenlijk is dat nog het meest vervelend. In de voorvork zitten al progresieve veren van hyperpro, achter nog origineel.

Hoe rijden jullie normaal op zulke wegen (liever niet natuurlijk). Ik rij gewoon rustig binnen bebouwde kom waar drempels zijn. Vaak in me 2e versnelling een beetje op ze stationair draaien. Dan is hij ook iets minder schokkerig als in de 1e versnelling. Qua kleding meestal in volledig leer en zit daarmee redelijk goed op het zadel, maar ik neig er bijna naar om een setje tank grips/ stompgrips te monteren om zo wat vaster op de motor te zitten.
 
Stompgrips helpen wel iets.

Maar het natuurlijk wel een sportmotor.
En geen comfortabele toermotor.

Sommige dingen zal je moeten accepteren. ;)

Maar staat die wel goed afgesteld de vering?
 
Stompgrips helpen wel iets.

Maar het natuurlijk wel een sportmotor.
En geen comfortabele toermotor.

Sommige dingen zal je moeten accepteren. ;)

Maar staat die wel goed afgesteld de vering?

Naar eigen gevoel wel redelijk maar eigenlijk zou ik nog eens langs en vering expert moeten gaan om dit te laten doen. Zit er toevallig ook een in zuid Holland?
 
Naar eigen gevoel wel redelijk maar eigenlijk zou ik nog eens langs en vering expert moeten gaan om dit te laten doen. Zit er toevallig ook een in zuid Holland?

Ik zou gewoon even langs bijvoorbeeld Hyperpro in Werkendam rijden.

Staat die wel in balans dan?
Dus als je op de tank drukt veert die dan voor en achter even veel in?
 
Een tip voor een alternatief voor stompgrip:

Ik kocht laatst een rol neopreen met een plakkende achterkant
link:https://nl.rs-online.com/mobile/p/neoprene-rubber-sheets/7336753/

Hiermee heb ik mijn zadel bekleed en een deel op mn tank geplakt.
Nu glij ik niet steeds van mn zadel af en het is een behoorlijk goedkope oplossing.
Je kan het kopen in verschillende diktes.

Stompgrips/eazygrips zijn natuurlijk ook goed, alleen in mijn geval plakte mijn stompgrips niet meer goed en zag er niet mooi meer uit
 
Ik heb eazigrip besteld. Was bij MLM parts te koop dus ik ga dat proberen. Zou ook iets vriendelijker voor me leren pak te zijn dan stompgrips. Zodra ik wat ritjes ermee gemaakt heb zal ik hier mijn ervaringen delen + foto posten.

Ritje naar werkendam wil ik ook binnenkort een keer inplannen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, die van mij mag er ook nog bij.

15faDK2.jpg


Extra's: Kleine kentekenhouder, andere knipperlichten, seatcover, donkere kuipruit, valdoppen, k&n luchtfilter, hyperpro progressieve veren in voorvork, hyperpro suurdemper, health tech gear indicator, stalen remleiding voor, Yoshimura uitlaatdemper

En binnenkort dus nog eazigrip op de tank.

Mooiere foto moet ik nog eens een keer maken.

Weet iemand ook waar de tankrubbers te koop zijn die ervoor zorgen dat je tank zowel links als rechts steunen op het frame? Bij aankoop had ik er maar 1 en zelfs die ben ik een keer kwijtgeraakt :/
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan