Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Heb wel eens een alarm ingebouwd in een motor, en zat er aan te denken dit nu ook te doen bij de ZX6R. Alleen nu ik deze gister voor een redelijk deel uit elkaar gehaald heb, merkte ik eigenlijk op dat er niet heel veel loze ruimte beschikbaar is.

Ik vroeg me dan ook af of er hier mensen zijn die een alarm in een ZX6R 2005-2006 hebben zitten :)
Under seat exhaust :+

Ik heb zelf een 2007 (en dus ook een under seat exhaust) en als ik mijn race pak aan heb met slechts één binnenzak kan ik mijn portemonnee niet eens kwijt B|
 
Under seat exhaust :+

Ik heb zelf een 2007 (en dus ook een under seat exhaust) en als ik mijn race pak aan heb met slechts één binnenzak kan ik mijn portemonnee niet eens kwijt B|

Nee portemonnee wordt zelfs al lastig inderdaad :X

Had zitten denken om een opbergruimte te maken in de holle ruimte van de seat cover. Al is het maar schijfremslot mee te kunnen nemen.
 
Ah top dank je wel!

Waar heeft ze die vandaan? Het valt me op dat er niet veel meer te krijgen is voor dit type, en al helemaal niet 2e hands.

Die Jardine heb ik ook gezien, ziet er echt tof uit. Zag nu ook Dominator uitlaten, ziet er ook goed uit.

Ebay Amerika.
 
Ik zag trouwens van het weekend dat de stofringen van de voorvork een beetje poreus waren en er wat droogte scheurtjes in zaten.

Vallen deze eventueel nog makkelijk vervangen of moet dan alsnog de hele voorvork uit elkaar?

Anders wacht ik wel totdat de olie of de keerringen vervangen moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
Wilde aan de voorzijde ook wel graag LED's in de knipperlichtjes, zeker omdat ze al zo slecht bereikbaar zijn in het 2005 model. Binnenkort eens kijken of die 21W bajonetlampjes aan de voorzijde ook te verkrijgen zijn in LED lampjes met dezelfde fitting (neem aan dat die wel zullen bestaan).

Nu je het zegt, zoiets had ik ook ergens gelezen dat een knipperlichtrelais niet zou kunnen bij één indicatorlampje op het dashboard. Had er niet bij stil gestaan toen ik het relais kocht (en die lui bij de motorzaak wisten er al helemaal niets van af, die beweerde dat er over ieder lampje een afzonderlijk relais moest komen _O- ).

Maar aangezien het stekkertje gewoon 1 op 1 aan te sluiten was en het vermogens bereik overeenkwam met de aangesloten lampjes, heb ik het gewoon geprobeerd.

En het werkt perfect! De knipperlichtjes knipperen weer lekker consistent, waarbij het niet uitmaakt of de motor gewoon aan staat of draaid. En het enkele indicatie lampje op het dashboard knippert gewoon lekker gelijktijdig mee!

Misschien dat het interessant kan zijn voor jouw probleem maar het is de Highway Hawk ML 68-2525 (hier een heel stuk goedkoper)welke ik geïnstalleerd heb. Weet alleen niet of het stekkertje ook past op het '96 model (met een beetje solderen valt dit natuurlijk al snel te verhelpen).

Kleine update van mijn kant: Na een dagjeje beunen heb ik inmiddels rondom LED-knipperlichten. Aan de voorkant kleintjes in de kuip met van die adapterplaatjes + in de spiegels geïntegreerde lichtjes. Daarnaast ook sequentiele LED knippers aan de achterkant, mooi spul!

Initieel voor de lol ff zonder weerstandjes geprobeerd, knipperen veel te snel maar alles werkt wel. Vervolgens weerstanden geplaatst tussen alle linker knipperlichten, rechterkant ongemoeid gelaten. Resultaat: Als ik mijn linkerknipperlicht aan zet knipperen ALLE knipperlichten rondom (leuke optie, waarschuwingslampen zijn standaard niet mogelijk op mijn model). Als ik mijn rechterknipperlicht aan zet knippert alleen alles aan de rechterkant, hetzij te snel (hier zitten dan ook nog geen weerstanden tussen).

Oftewel: Ik kan nu alleen aangeven dat ik rechtsaf wil slaan of alles tegelijk laten knipperen _O- Wel grappig om beetje mee te spelen. Vandaag of morgen even de rechterkant ook voorzien van weerstandjes, kijken wat ie dan doet. Zit dan dus wel met 4 best grote 'brokken' aan weerstanden onder m'n buddyseat, weet nog niet of ik dat zo wil laten ook al werkt het prima. Wellicht dus toch voor dat LED relais kijken :t

Hey guys,

Laatste poste ik dat ik een 2004 ZX-6R ging kopen, is em toch niet geworden. Wel een 2005 model :]

Hij is he-le-maal origineel en in super staat. Het eerste wat ik ga veranderen is die irritante lage ruit want ik zie de tellers niet eens |(

Verder staat op het programma:

- Andere uitlaat. Maar welke, voorkeur gaat uit naar Yoshi of Laser Extreme.
- RAM Mount voor de telefoon. Hoe hebben jullie die bevestigd? Makkelijkst lijkt me door het balhoofd.[afbeelding]

Mooie machine! En onze todo-list komt ook overeen, ook ik wil graag een RAM mound (of in ieder geval iets waarmee ik mijn telefoon als navi kan gebruiken op de motor) en een andere einddemper (geen idee wat voor iets, voor mijn model kan ik weinig tweedehands spul vinden helaas dus ik ben voorlopig blij met elke demper die er leuk uitziet en voor een leuk bedragje weg mag).

Mocht je hier nog tips & tricks over hebben hoor ik ze graag. Wat betreft die RAM mounts heb ik begrepen dat die X-mount wel een mooie/goede is, al snap ik zelf ook nog niet helemaal hoe en waar je ze het best kunt bevestigen...
 
Laatst bewerkt:
Een maat van mij heeft een X Grip op zijn Z1000 en dat werkt perfect. Wel een beetje prijzig.


Heeft of weet echt niemand een demper voor een 2005 zx6r te liggen?
Zou graag van die standaard meuk af willen :)
 
Ik zag trouwens van het weekend dat de stofringen van de voorvork een beetje poreus waren en er wat droogte scheurtjes in zaten.

Vallen deze eventueel nog makkelijk vervangen of moet dan alsnog de hele voorvork uit elkaar?

Anders wacht ik wel totdat de olie of de keerringen vervangen moeten worden.


De voorpoten moeten ervoor uit elkaar.
En als je ze dan toch uit elkaar haalt.
Zet er gelijk een ander setje veren van bv Hyperpro in. :t
 
Een maat van mij heeft een X Grip op zijn Z1000 en dat werkt perfect. Wel een beetje prijzig.


Heeft of weet echt niemand een demper voor een 2005 zx6r te liggen?
Zou graag van die standaard meuk af willen :)

Wel een orginele, die kun je dan los slijpen en leeg halen. :P
 
Ik denk dat het verstandig is om de olie van de motor te verversen om op 0 te beginnen zeg maar, maar welke olie gooien jullie in de zx6r?
 
Ik denk dat het verstandig is om de olie van de motor te verversen om op 0 te beginnen zeg maar, maar welke olie gooien jullie in de zx6r?

Castrol 10w40.

Ik weet niet wat je in gedachten hebt.
Maar als je 10w40 van een beetje bekend merk hebt zit je eigenlijk al wel goed.
 
Laatst bewerkt:
De voorpoten moeten ervoor uit elkaar.
En als je ze dan toch uit elkaar haalt.
Zet er gelijk een ander setje veren van bv Hyperpro in. :t

Ja dat dacht ik al :P
Had het nog niet nagekeken, maar hoopte dat het misschien wat praktischer zou zijn met een upside down voorvork.

Dan wacht ik wel totdat de olie of de keerringen ook aan de beurt zijn.

Dat van die Hyperpro veren is trouwens wel een goeie! :t
 
Ja dat dacht ik al :P
Had het nog niet nagekeken, maar hoopte dat het misschien wat praktischer zou zijn met een upside down voorvork.

Dan wacht ik wel totdat de olie of de keerringen ook aan de beurt zijn.

Dat van die Hyperpro veren is trouwens wel een goeie! :t

Juist minder praktisch kwa onderhoud.
Maar goed een rsu moet ook nagenoeg uit elkaar voor de keerringen. :/

Het shim pakket is standaard al wel erg goed.
Alleen met andere veren behaal je al wel veel winst.

Als je echt geld over hebt zou ik ze laten reshimmen dat is echt een waanzinnig goede en fijne upgrade.
Alleen wel erg prijzig, maar nog altijd goedkoper dan cardridges oid.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wat gevonden.

Iemand enig idee wat voor merk demper dit is? Volgens de verkoper komt ie van een 2005 zx6r af.
full
 
Zet er gelijk een ander setje veren van bv Hyperpro in. :t
:?
Ik ben het er mee eens dat als de stofringen scheurtjes bevatten dat het dan hoog tijd wordt om de gehele vork onder handen te nemen; nieuwe keerringen en verse olie (desnoods dikkere).
Maar het nut van progressieve veren op een 2005 ZX-6R zie ik echt niet.
Volgens mij heeft deze een prima voorkant die niet duikt bij hard remmen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wat gevonden.

Iemand enig idee wat voor merk demper dit is? Volgens de verkoper komt ie van een 2005 zx6r af.[afbeelding]

Misschien een Mivv.

Ik kan het niet goed zien, het is geen Leovince want de ophangbeugel is anders. Of ze moeten die aangepast hebben.
 
Laatst bewerkt:
:?
Ik ben het er mee eens dat als de stofringen scheurtjes bevatten dat het dan hoog tijd wordt om de gehele vork onder handen te nemen; nieuwe keerringen en verse olie (desnoods dikkere).
Maar het nut van progressieve veren op een 2005 ZX-6R zie ik echt niet.
Volgens mij heeft deze een prima voorkant die niet duikt bij hard remmen.

Andere veren zijn niet alleen tegen het duiken.
Het gaat ook om het gevoel van de voorkant.

Bijvoorbeeld Hyperpro past dan ook een grotere luchtkamers en dunnere olie toe die sneller door je vork heen 'spoelt' dus je demping veranderd ook iets.
En de vork zal soepeler werken.
 
Misschien een Mivv.

Ik kan het niet goed zien, het is geen Leovince want de ophangbeugel is anders. Of ze moeten die aangepast hebben.

Nope, volgens de vorige eigenaar van de motor waar deze onder hing is het een Leovince. Zie foto.

Wel een flinke piemel onder de kont. Maar eens kijken of ik die demper ergens kan laten inkorten.


full
 
Zo staat mijn oude beestje er momenteel bij :)

Al tijdens niks aan veranderd. Vind het wel jammer dat ik mijn mooie uitlaatbeugel niet meer kan gebruiken gezien ik regelmatig met vriendin achterop rijdt. Zitje + Tank-handvat is 5min werk om te plaatsen. Die uitlaatbeugel en stepjes is wat meer gehannes.

DXvFiVi.jpg
 
Bijvoorbeeld Hyperpro past dan ook een grotere luchtkamers en dunnere olie toe die sneller door je vork heen 'spoelt' dus je demping veranderd ook iets.
En de vork zal soepeler werken.
:?
Dan gaat de motor meer deinen.
Ik wil best geloven dat op goedkope motoren met slechte vering dat Hyperpro een verbetering geeft.
Maar op een ZX-6R kan je beter gewoon de standaard vering goed afstellen.
Dit is echt geld weggooien.
 
De standaard veren onder een zx6r (of welke andere Japanner) zijn echt niet geweldig dus met een kwalitatief setje kom je al een heel eind.

Dan is nog de vraag; lineair of progressief. Sja, ik kan me wel indenken dat progressief op straat voordelen heeft. Iedereen die ik ken en met hyperpro rijdt zijn uiterst te spreken over de verbetering in stuurgedrag. Op het circuit ben ik er niet van overtuigd dat progressief voordelen heeft.
 
Ik rij zelf met ohlins lineaire veren van 95nm (standaard is d8 ik 85) op mn 05 zx6r (of was het nou 105nm?? iig een trede hoger dan origineel).

Ik moest dit doen omdat ik na een remmenupdate (van tokico naar nissin) op het circuit steeds aan de onderkant van mn veerweg zat.
Zelfs al met dikkere olie.

Is best wel schrikken als je stuiterend de bocht in stuurt.
Ik heb voor lineair gekozen omdat dat makkelijker lijkt in te stellen dan progressief.

Het deinen van je motor zou je moeten kunnen voorkomen mbv instellen van rebound (en compression). Maar daar kan kippie je wel het fijne van vertellen.

edit: die veren kosten niet zo mega veel (150 euro bij HK suspension) maar geven wel een hele goeie upgrade van de handeling van je motor. Ik vind zelf upgrades aan je handeling stukken beter dan bijvoorbeeld een compleet uitlaatsysteem waar je relatief maar weinig winst uit haalt maar wel veel meer geld voor betaald.
Wat ik zou doen aan een originele zx6r uit 2005: 1. remmen vervangen voor nissins van jongere modellen (100 euro) + staalomvlochten remleidingen (80 euro) 2. voorveren vervangen en dus ook gelijk je olie verversen (170 euro) 3. stuurdemper (kunnen nieuw best prijzig zijn. Ik heb 2dehands voor 150 euro kunnen kopen) 4. healtech quickshifter (280 euro) 5. blokdekselbescherming (altijd handig als je op je bek gaat) 6. nog wat andere dingetjes waar ik niet op kan komen 7. compleet uitlaat systeem van voor naar achter. Dus niet alleen demper, want daar heb ik niks aan. Deze kosten zijn hoog omdat je ook gelijk een brandstofmodule (powercommander) moet hebben en af laten stellen. kosten bij mekaar voor uitlaat kan oplopen naar 1000-1500euro 8. Misschien nog achterschokbreker, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
Leuk om te lezen dat er weer meer zx6r 2005 rijders bij zijn gekomen.

@Corrosion.
Je vraag: Wel vond ik de digitale toerenteller erg slecht zichtbaar met het felle zonlicht, heeft men hier oplossingen voor?

Hier is zeker een oplossing voor, wel een beetje prijzig, namelijk de tellerunit vervangen door een een van een nieuwere model, zo heb ik van een ZX6r 2009 de teller gebruikt. Dit kan vanaf 2000 model met een converter.
540.jpg


540.jpg



Overigens kan ik wel zeggen dat ik inmiddels veel van de ZX6r 2005 weet, ook van aftermarket producten. Als iemand vragen heeft, stel ze gerust.
Ik heb de motor inmiddels meerdere keren compleet door mijn handen gehad.

Enkele sfeer foto's van mijn motor voor de ZX6r 2005 liefhebbers.

540.jpg


540.jpg


540.jpg


540.jpg


540.jpg


540.jpg


540.jpg


540.jpg


540.jpg


540.jpg


540.jpg


540.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan