Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Ik rij mijn motoren meestal binnen no-time naar onverkoopbare kilometerstanden.
Woon-werk 90 km per dag en dan nog alle fun ritjes.

Maar 2 van de 4 motoren zijn bij mij gejat dus ik heb nog niet vaak een motor hoeven te verkopen of in te ruilen _O-

Nouja, dat had ik dus precies zo met mijn eerst motor (een Bandit uit'97) Daar reed ik 20.000 per jaar mee. Maar daarna nog een aantal motoren gehad die niet helemaal lekker reden of motorisch toch niet helemaal in orde waren.
Ben blij dat ik het plezier in motorrijden nu weer een beetje terug krijg (wel een lekker gooi en smijtfiets zo'n zx6r) :D
 
De uitlaat is binnen en guess what.... het is een echte Leo! :9~ Met e-keur maar zonder db killer maar die is vast te koop.

Heb er echt een goede prijs voor betaald, vanavond even monteren en wellicht even laten inkorten.
 
Foto
full
 
Iemand ervaring met de servo motor bij de uitlaat? Kan ik daar gewoon een stukje metaal op schroeven om de boel te foppen?
 
Alleen de kabels losmaken en verwijderen. Servo zelf kan je gewoon laten zitten, tenzij het om het gewicht gaat. Dan zul je een weerstandje moeten plaatsen...
 
zal ook nog een zak in het duitje doen
mijn neefje en ik hebben een 2006 zx6r (dus met seatpipe) gekocht voor E750,- met een boel onderdelen er nog bij (zoals circuit en origineel kuipwerk, kuipruitjes, zadels, streetfighter koplamp, kabels, enz.)
motor heeft wel 60k erop staan maar start en loopt als een zonnetje!

We hebben de standaard remmen eraf gehaald en CBR1000RR monoblocks erop gegooid.
Voor de rest knallen maar met het hok!

uitdraai erbij en 125pk (de bank zegt aw pk's maar zal wel krukas pk's zijn denk ik)

Volgens mij een once in a lifetime deal....
 
750 kan haast niet zuiver zijn tenzij er een erg goede reden voor is... voor dat geld koop je normaliter een cb500 en alleen het motorblok van die zx6 kan al voor dat bedrag weg.

Maar dat is speculeren natuurlijk ;)

Heb mezelf ook wel eens laten verleiden tot het kopen van iets wat bij nader inzien gewoon echt veel te weinig was en later inderdaad bleek dat die persoon wel vaker ‘handeltjes’ had.
 
was een belgische bike met papieren erbij en alles....
leek me ook een omgebouwd ouder type maar toen we kwamen was het een echte 2006, ook op papier

man was ermee gevallen (bijna niks op de kuipen en kapotte remhendel vd remschakelset) en had geen vertrouwen meer en wilde er zsm vanaf

dus gelukkig legaal enzo :)

getest op mettet en rijdt als een tierelier
 
Hobby mag geld kosten.
Het rijwiel gedeelte van de 2009 is beter alleen is de voorvork van een 2005 weer beter.
De bpf is gewoon goedkoper om te produceren, er zitten minder onderdelen in.
Daarom zijn ze daar op over gestapt.
:?
Die 2007 van mij stuurt echt perfect (de beste van alle kawa's die ik gehad heb). Ik kan mij niet voorstellen dat er nog wat te verbetering is te halen met Hyperpro.
Wat ik mij nog wel kan voorstellen is dat als je er echt mee gaat knallen op het circuit dat de veer wat stugger kan en de olie wat dikker.
Verschil met de 2009 vind ik heel moeilijk vergelijken; de 2009 stuurt zoveel anders. Veel directer. En de motor is duidelijk kleiner.
Daarom is voor mij de 2007 lekkerder rijden.
Anyway, ook van de 2009 kan ik mij voor straat niet voorstellen dat het (veel) beter kan.

Op marktplaats zie ik een 2009 voor bijna 7k en een voor iets minder dan 5k in België.

Dat is wel wat meer dan 4500 euro.
Ik heb weken lopen zoeken naar een zx6r en uiteindelijk een goede deal gemaakt voor 3000 euro voor een 2005 model. Als ik voor "iets" meer een 2009 had kunnen kopen had ik dat misschien wel gedaan.
Alhoewel ik de 2005 mooier vind
Ik heb eind vorig jaar een 2009 gekocht voor 4000 euro. Daarna 800 euro uitgegeven voor onderhoud en banden. En in het voorjaar verkocht voor 4400. Het kan dus wel.
En het was een prima motor, geen schade of beschadigingen.
Ben het er wel mee eens dat de 2005 mooier is. En 3000 euro is inderdaad een prima deal.

Tegelijkertijd denk ik dan weer.. Je rijdt amper 3k per jaar (shame shame) wat is het nut van investeren in een nieuwe fiets..
Mijn 6 staat momenteel gewoon in de huiskamer. Ik rij alleen zo af en toe een rondje om de accu op te laden.

Alleen de kabels losmaken en verwijderen. Servo zelf kan je gewoon laten zitten, tenzij het om het gewicht gaat. Dan zul je een weerstandje moeten plaatsen...
:Y
 
Laatst bewerkt:
Ok guys, ben net bezig geweest met het uit elkaar halen van de achterkant en passen van de uitlaat. Wat een kut werk man, en echt veel meer werk dan ik dacht om even een uitlaat te monteren. Bij een uitlaat aan de zijkant ben je binnen een paar minuten klaar, maar goed.

Nu het volgende, ik heb het idee dat de linkpijp niet helemaal lekker past. Hoe ver moet die in de buis geschoven worden? Ik kreeg ook met veel moeite de klem weer aan elkaar gedraaid.

Ik heb de kabels trouwens verwijderd van de servo, maar krijg ik dan geen FI melding?

Iemand een idee? Of woont er iemand in de buurt van Nijmegen die mij zou kunnen helpen? Ik weet eigenlijk niet zeker of me dit in mijn eentje gaat lukken zoals het hoort.
 
Laatst bewerkt:

Kabels heb ik verwijderd.

Heb het idee dat de linkpijp wat aan de grote kant is, hij past niet helemaal lekker in de pijp. Hij gaat er wel in maar niet heel ver. Of is dit goed zo?
 
Is inderdaad een behoorlijke klus in vergelijking met een sidemount.

Heb je alles eerst losjes in elkaar gezet? Je moet eerst zorgen dat alles er beetje op z'n plek zit voordat je het allemaal aan gaat draaien. Soms moet je een van de pijpen een paar graden draaien om een goede lijn te krijgen.

Zo te zien hoort er in de verbinding op de foto een pakkingsring. Zit die er nog wel in?

Als je de servo elektrisch aangesloten laat krijg je geen foutmelding.
 
Is inderdaad een behoorlijke klus in vergelijking met een sidemount.

Heb je alles eerst losjes in elkaar gezet? Je moet eerst zorgen dat alles er beetje op z'n plek zit voordat je het allemaal aan gaat draaien. Soms moet je een van de pijpen een paar graden draaien om een goede lijn te krijgen.

Zo te zien hoort er in de verbinding op de foto een pakkingsring. Zit die er nog wel in?

Als je de servo elektrisch aangesloten laat krijg je geen foutmelding.

Hmm, heb geen ring volgens mij. Ik heb de oude uitlaat eruit gehaald, en deze er vervolgens in geschoven. Maar dat ging aardig lastig en ik moest de bestaande pijp wat wijder maken, anders gaat de linkpijp er niet verder in door het grijze pakking spul wat er in zit.

Het ging niet echt makkelijk, dus ik heb het idee dat ik of iets mis of iets verkeerd doe.
De pijpen zitten nu wel in elkaar maar niet heel ver en ik had moeite om de klem aan te kunnen draaien omdat de bout zonder hulp het schroefdraad niet kon bereiken als je begrijpt wat ik bedoel.
 
:?
Die 2007 van mij stuurt echt perfect (de beste van alle kawa's die ik gehad heb). Ik kan mij niet voorstellen dat er nog wat te verbetering is te halen met Hyperpro.
Wat ik mij nog wel kan voorstellen is dat als je er echt mee gaat knallen op het circuit dat de veer wat stugger kan en de olie wat dikker.
Verschil met de 2009 vind ik heel moeilijk vergelijken; de 2009 stuurt zoveel anders. Veel directer. En de motor is duidelijk kleiner.
Daarom is voor mij de 2007 lekkerder rijden.
Anyway, ook van de 2009 kan ik mij voor straat niet voorstellen dat het (veel) beter kan.

Ik vind de 2007 juist wat langzamer sturen.
Hij voelt wel minder zenuwachtig en daardoor waarschijnlijk stabieler waardoor jij hem fijner vind.

Maar kwa vering en gevoel kan het allemaal nog een heel stuk beter! :t

Ik meende ook dat het allemaal wel goed was enz.
Maar toen ik eenmaal de vering om had laten bouwen ging er een wereld voor mij open. :}
Veel meer gevoel en vertrouwen in die voorkant.
 
Heeft er iemand ervaring met een voorwiel paddockstand voor het 2013-heden model?

Momenteel gebruik ik de MotoGP Paddockstand van Daytona, maar hier ben ik niet tevreden mee. Deze stand plaats je op de voorvork, maar is zeer onstabiel. Het is moeilijk om de stand recht op de voorvorken te plaatsten. Het is zelfs een keer gebeurd dat de motor gewoon van de stand af gleed.
 
Heeft er iemand ervaring met een voorwiel paddockstand voor het 2013-heden model?

Momenteel gebruik ik de MotoGP Paddockstand van Daytona, maar hier ben ik niet tevreden mee. Deze stand plaats je op de voorvork, maar is zeer onstabiel. Het is moeilijk om de stand recht op de voorvorken te plaatsten. Het is zelfs een keer gebeurd dat de motor gewoon van de stand af gleed.

Heb een paddock welke uit 2 delen bestaat. Het onderste gedeelte voor de achterbrug, en compleet is hij bedoeld om aan de voorzijde in het balhoofdlager te klikken en til je hem op dat punt dus omhoog.

Heb hem alleen nog niet gebruikt voor de bij de zx6r.

Zoiets:

pdshead01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, moet dit grijze pakking spul blijven zitten?[afbeelding]

Kan goed zijn dat dit er o.a. ook voor is dat de pijpen niet vastroesten e.d. :/
Weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar heb je misschien geen vaseline spray of zo? En anders gewoon een pot met normale vaseline uit het badkamerkastje.

In ieder geval goed vettig maken! :)
 
Knippert het FI lampje als de motor uit staat? Ik heb een immobilizer

Ow die vraag had ik nog willen stellen!

Volgens de handleiding zou FI (Fuel Injection toch?) aangaan wanneer je de motor aan zet, en na het doorlopen van wat dingetjes weer moeten doven, wat die dus netjes doet.

Alleen wanneer ik de motor uit heb staan knippert FI, hoort dit zo?

En als ik dan toch bezig ben...

Zijn er hier mensen die de schakelindicator aan hebben staan? De handleiding geeft nadrukkelijk aan deze niet aan te zetten bij gebruik op de openbare weg. Maar dit is gewoon een LED-je welke aangeeft wanneer te schakelen toch? Of reageert de motor dan ook meteen anders (snap namelijk niet waarom ze waarschuwen voor enkel een lampje die aan zou gaan).
 
Terug
Bovenaan Onderaan