Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 28

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat voor paddockstand voor de achterbrug gebruiken de meeste hier? Ik had er een van Datona besteld maar die past net niet goed, eigenlijk moet ie wat breder zijn en het liefst zonder hulp van iemand anders te bedienen.

Die van mij is ook aan de krappe kant. Ook van Datona.
Even een keertje de krik ertussen met een blokje hout O-)
 
Heren

Ben met een honda sp1 op circuit gaat knallen, rijdt zéér goed en mij goed geamuseerd.

Maar ben niet zo tevreden van de voorvork.

Voor,tijdens (bij gas minderen of bij geven) en na de bocht beweegt de voorvork wat teveel naar mijn mening.

Kan aan mij liggen maar ingaande demping lijkt wel te slap te zijn in vergelijking met andere motoren, zelfs helemaal dicht beweegt de demperstang nog vrij snel.

Ingaande demping potjes gedemonteerd maar inwendig werkt alles nog.

Uitgaande demping werkt wel goed.

Heb nu nieuwe voorvork olie gekocht en demperstang/poot goed ontlucht, olieniveau staat goed.

Veerlengte zit ook nog binnen de specificaties.

Moet nog een testrit maken maar vindt het nog steeds wat te slap.

Op google gezocht maar 10W is toch de dikte die hier in moet?

Benjamin
 
Laatst bewerkt:
Ik meen dat in mijn manual "Pro Honda Supension fluid SS8" stond. Dat is een 10W volgens mij.

~[Edit]
Even gauw gechecked. Die SS8 moet er inderdaad in en dat is een 10W olie.

Een veel gedane aanpassing is de compressie valve vervangen, met een andere shimstack. Van RaceTech bijvoorbeeld.
Die hebben ook een valve voor de rebound trouwens.

RaceTech schrijft veel dunnere olie voor en die vangen dit op met aangepaste valving.
 
Laatst bewerkt:
Dat slangetje komt normaal daar ook uit, ik weet even niet meer waar het precies van is maar ik kan het thuis wel opzoeken.

ik wist bijna zeker dat het niks met brandstof te maken heeft maar heb het toch even nagezocht,
dit slangetje dient de koelvloeistof af te voeren als de waterpomp gaat lekken.

"waterpump inspection hose"
 
Heren

Ben met een honda sp1 op circuit gaat knallen, rijdt zéér goed en mij goed geamuseerd.

Maar ben niet zo tevreden van de voorvork.

Voor,tijdens (bij gas minderen of bij geven) en na de bocht beweegt de voorvork wat teveel naar mijn mening.

Kan aan mij liggen maar ingaande demping lijkt wel te slap te zijn in vergelijking met andere motoren, zelfs helemaal dicht beweegt de demperstang nog vrij snel.

Ingaande demping potjes gedemonteerd maar inwendig werkt alles nog.

Uitgaande demping werkt wel goed.

Heb nu nieuwe voorvork olie gekocht en demperstang/poot goed ontlucht, olieniveau staat goed.

Veerlengte zit ook nog binnen de specificaties.

Moet nog een testrit maken maar vindt het nog steeds wat te slap.

Op google gezocht maar 10W is toch de dikte die hier in moet?

Benjamin

10W ja.
Wat is de luchtkamer die je hebt?
 
Zit er goud verwerkt in die Akra's ofzo?

Vorige week naar Geraardsbergen gereden met de SP1, lekker sturen in de vlaamse ardennen. Verbruik is altijd 1:13, zonder powercommander, alleen de slip-on's van Takkoni, maakt niet veel uit of ik snelweg rij of hard van bocht naar bocht rij. Ach, wat geeft het, krijg er veel plezier voor terug.

Wat voor paddockstand voor de achterbrug gebruiken de meeste hier? Ik had er een van Datona besteld maar die past net niet goed, eigenlijk moet ie wat breder zijn en het liefst zonder hulp van iemand anders te bedienen.


Dat ding gewoon ff iets breder trekken
Stelt niks voor en is maar een paar mm
 
One very important reason to understanding the PAIR system on your bike is in regard to getting custom maps made on a dyno where the Air / Fuel ratio (A/F) will be used or at least considered (Ah! the Dynojet vs. Factory Pro debate!! Exhaust Gas vs. Real Power) Since the PAIR system injects air into the exhaust tract, it will read the A/F coming out the exaust a lean ratio when the actual combusion ratio is much richer. When getting your bike dyno tuned, either remove or temporarily disconnect the PAIR system of the bike. Your map will come out better and your tuner will have a much easier time making it.
 
zo...weer terug van spa.
heerlijk gereden daar op zaterdag met de oude banden en op maandag nw s20 erop voor het circuit.
alleen maar regen gehad op laatste sessie na....alleen de baan was nog erg nat.
je kan best nog hard in de regen.....en de bocht om ook, band waarschuwt netjes als je te plat gaat...maar kan ook de siliconenlaag zijn...bandjes waren tenslotte hagelnieuw.
menigeen met regenbanden makkelijk bij kunnen houden in de bochten...alleen bocht uit en remmen niet.
ondanks hele dag regen een heerlijke leerzame natte dag gehad.
laatste sessie iemand op sleeptouw genomen en lijnnen laten zien....whaha dat smoelwerk toen we klaar waren....onbetaalbaar ! hij reed 40 seconden van zijn tijd af...of meer...
filmpje...volgt nog wel

undertail....ik heb aftermarket en sleutel zit nu aan de onderkant ipv achterkant...ruimte zat !

Cool.
Hoe heb je het qua kleding gedaan?handschoenen nat ? met regenpak gereden ofzo?
 
One very important reason to understanding the PAIR system on your bike is in regard to getting custom maps made on a dyno where the Air / Fuel ratio (A/F) will be used or at least considered (Ah! the Dynojet vs. Factory Pro debate!! Exhaust Gas vs. Real Power) Since the PAIR system injects air into the exhaust tract, it will read the A/F coming out the exaust a lean ratio when the actual combusion ratio is much richer. When getting your bike dyno tuned, either remove or temporarily disconnect the PAIR system of the bike. Your map will come out better and your tuner will have a much easier time making it.

kijk, dat bedoel ik nou met een goede tuner kan je vertellen wat er aan de hand is,
veel motorzaken hebben in het verleden een testbank aangeschaft omdat het mode was om de fiets er op te zetten, en daarna te poggen met hoeveel PK mijn fiets dan wel NIET had.
Maar de meesten kunnen er waarschijnlijk niets meer mee dan een uitdraai maken, laat staan dat zo,n bank dan nog elk jaar geijkt wordt, zal ze hun reet roesten.
 
Mijn mening: je kunt alleen een vergelijk maken met je eigen motor steeds op dezelfde bank (met dezelfde correctie-factor). Absolute pk/nm cijfers zeggen niks kan teveel mee gerommeld worden.
Je hebt een keuze gemaakt voor een bepaalde uitlaat (ivm kosten, beschikbaarheid, geluid, uitstraling, etc.). Je laat bij voorkeur een run doen voor de modificaties. Uitlaat erop en andere mods uitvoeren, flapper-valve eruit, PAIR afkoppelen (een goede tuner controleert dit of knijpt het tijdelijk af), PC oid monteren, en dan goed afstellen.
Mijn ervaring is dat db-killers niet zo,n grote invloed hebben op de vorm van de kromme, eerder het ontwerp van de uitlaten.
 
Aaah... Nu weet ik weer wat mijn dyno dude afkneep.
Dat was dus het PAIR systeem!
Was het effe kwijt ;)
 
Ik heb voor de achterzijde gewoon een simpele van datona met adapters met haken voor de bobbins. Voor de voorzijde heb ik er eentje, maar geen idee welk merk...

Ik heb geen montage-ogen voor bobbins gevonden op mijn achterbrug.
Kijk ik er nu zo langs? of zitten deze er niet standaard op?
 
Ik heb geen montage-ogen voor bobbins gevonden op mijn achterbrug.
Kijk ik er nu zo langs? of zitten deze er niet standaard op?
Wat JB1 zegt, al moet ik zeggen dat ik het maar een beetje vreemd vind, ene model wel, andere weer niet. Maarja, dan worden het gewoon universele paddock-lepelspaddock-lepels, werkt ook prima.
 
Mijn ervaring is dat db-killers niet zo,n grote invloed hebben op de vorm van de kromme, eerder het ontwerp van de uitlaten.


ik heb op me werk de db killers eruit gehaald en kan je echt vertellen zonder db killers echt verschil!!!
bike moet echt zo ie zo afgesteld worden.

de superpoles maken zonder db killers waanzinnig heerlijk knal herrie
ik ga op zoek naar iets die zonder db killers te rijden is maar dan minder herrie want deze in het stad is gewoon to much. ik rij te veel in het stad voor de superpoles
als iemandt interesse heeft laat me weten, ruil ze graag in tegen iets anders.
 
Laatst bewerkt:
Een oom heeft er eentje voor mij gemaakt!
Super blij mee *O*

De stand voor achter werkt mbv een solide RVS staaf door de achteras, waarna je deze kan borgen met een borgpen.

Daarmee kun je zonder hulp of vrees de motor op de stand zetten (ding zit al het ware vast aan de motor en kan geen kant op... behalve de goeie kant dan :+).

Bij mijn vorige motor is het een keer helemaal mis gegaan (bobins ipv "as"methode... wieltjes bleven steken in een riggeltje en de motor valt voor mijn neus van de bok af ;(
Vandaar dat ik zo blij ben met m'n nieuwe bokjes :P

handig.........en hoe haal je dan je wiel eruit?.......
 
Heren

Ben met een honda sp1 op circuit gaat knallen, rijdt zéér goed en mij goed geamuseerd.

Maar ben niet zo tevreden van de voorvork.

Voor,tijdens (bij gas minderen of bij geven) en na de bocht beweegt de voorvork wat teveel naar mijn mening.

Kan aan mij liggen maar ingaande demping lijkt wel te slap te zijn in vergelijking met andere motoren, zelfs helemaal dicht beweegt de demperstang nog vrij snel.

Ingaande demping potjes gedemonteerd maar inwendig werkt alles nog.

Uitgaande demping werkt wel goed.

Heb nu nieuwe voorvork olie gekocht en demperstang/poot goed ontlucht, olieniveau staat goed.

Veerlengte zit ook nog binnen de specificaties.

Moet nog een testrit maken maar vindt het nog steeds wat te slap.

Op google gezocht maar 10W is toch de dikte die hier in moet?

Benjamin
ik had zelfde probleem.......andere veren erin laten zetten (op mijn gewicht) en nu ist ok.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan