Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

ITS ALIVE! met hulp van de 400V4 dokter en wat mensen uit mijn omgeving loopt mijn mooie machientje weer! Het probleem was een vervuilde carburateur. Er kwam een geleiachtige prut uit, het leek wel als of iemand zo een yello (gelatinepudding) erin gekwakt had. _O- Ultrasoon late reinigen en het probleem was opgelost. Veel geleerd weer:Y

Maarja, hij loopt weer. iedereen die gereageerd heeft, bedankt! En dit topic blijf ik volgen, interresante foto's en posts!:)
 
Dat zijn verschillende voorvorken...opengewerkte poten hebben radiaal remtang opname...

Je hebt gelijk. De vorken op de foto's zijn van een Triumpf Tiger 1050. Daar was ik ook mee bezig.

Dit zijn de juiste foto's van de RVF vorken: (hier een reserve-set veilig op zolder) :9~

full

full

full

full

full

full

full
full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
De RVF is klaar :9~

full


Kleppen gesteld-carbs ultrasoon en synchroon- sproeieraanpassing en weer terug naar originele naalden- K&N filter-aardingsset - nieuwe SR etc.

full

full

full
full


De aardingsset.

full

full

full

full


Liep vreselijk slecht, maar door alle aanpassingen en veel V4-liefde draait de V4 nu weer als een zonnetje. :9~

 
Laatst bewerkt:
Reanimatie achterremklauw.

In het weekend een in slechte staat verkerende achterremklauw weer tot leven weten te brengen. Zuigertjes zaten goed vast :(
Maar speciaal gereedschap bracht uitkomst. Goed schoonmaken in de ontvetterbak, daarna een heerlijk ultrasoonbadje. Nieuwe rubbers erin en het draait weer voor jaren, mits iedere twee jaar de remvloeistof wordt vervangen. :Y

full

full

full

full
full


full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er gaaf uit roel! Dan moet ik mijn remvloeistof ook maar eens vervangen aangezien ik geen idee heb wanneer dit voor het laasts gebeurd is..

Ik wilde vandaag met mijn NC24 naar de testbank gaan, maar het weer werkt helaas niet echt mee :(

ps. heeft iemand een knipperlicht relais over? ik geloof dat de mijne is overleden..
 
Laatst bewerkt:
full

Mijn eerste paar meters op de NC24

full

Toerrit in winterswijk

full

Eerste buitenlandrit in sauerland

Hier enkele foto's van mijn VFR 400 NC24
Betere foto's volgen nog.. (zijn te groot om toe te voegen :( )
 
Afgelopen zaterdag met mijn machientje bij de dokter op visite geweest. Een hele leerzame dag gehad en een flink aantal probleempjes opgelost.
In eerste instantie was het plan om alleen de carburateurs synchroon te stellen. Dit is ook gebeurd, hij liep totaal niet goed (zie foto). Nu loopt alles mooi gelijk! :)
Toen we verder keken kwamen we erachter dat de keringen van de voorvork lek waren. Dit hebben we meteen aangepakt. Poten los, keringen eruit, olie eruit (vieze troep!) en alles weer in elkaar, daarbij hebben we ook een nieuw honda tool ontwikkeld :P .
Toen het wiel eruit kwam voelden we dat de lagers ook aan vervanging toe waren. Ook deze meteen even meegepakt. En als laatste mijn kapotte knipperlichtrelais vervangen. Verder is mijn machine helemaal nagelopen en werden er voor mij nog een paar puntjes aangewezen wat op den duur vervangen moet worden. Kortom, voor een dag sleutelen erg veel uitgevoerd en geleerd.
Thanks doc!
full

full

full

full

full
 
De Honda Tool. :+

Bij het vastzetten van de onderpoot aan de binnenpoot wil het binnenwerk wel eens meedraaien. Zaterdag ook bij een poot van de NC24.

full


Als dat het geval is is een punt van een bezemsteel vaak algenoeg om het binnenwerk te fixeren. Maar zaterdag dus niet. Het binnenwerk bleef meedraaien.
Maar gelukkig vond ik in de ijzerbak deze staaf:



full


die precies in de vertanding valt van de damper rod:

full
full



En met behulp van een tweede man kun je m.b.v. de "tool" de damper rod tegenhouden en de imbusbout aan de onderzijde van de vork keurig op moment vastzetten:

full


Weer een special Honda Tool erbij :) :+
 
Laatst bewerkt:
@ Proxess: ik ken veel dokters, toch ga ik steeds (dik 300 km) (enkele reis) op bezoek bij DE DOKTER wanneer ik problemen heb, alleen jammer van de man zijn drankprobleem haha.

Wel alles vertellen hoor: Belgisch Bier drankprobleem :9~
Genieten dus :9 :P

full


Maar ja, jullie nemen die flessen zelf altijd mee naar hier. _O-
Ik kan er echt niets aan doen :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan