Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Een poosje gelden dus de Hub NC30(166000 km)van nieuwe lagers voorzien.
De eigenaar was al heel lang aan het zoeken op ebay, maar nooit werd er een complete hub aangeboden.
Na de reparatie ben ik toch ook maar eens gaan zoeken, en ja hoor, er stond er één.
Op het allerlaatste moment een bod gedaan en ik was voor weinig de winnaar.
Stelring helemaal gaaf. :9~ :9~

full

full

full

full

full
full


En compleet.

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Roel, nogmaals bedankt dat we zaterdagmorgen even mochten kijken in je VFR walhalla.
Ook in het echt allemaal erg mooi om te zien! :t
(Bij deze dus gelijk ook een bericht dat ik mee lees)

Groet, Jeffrey
 
Dag allemaal! Ik ben druk bezig om een NC24 op te knappen. De carbs zijn ultrasoon gereinigd. Blijken nu de vlotternaalden niet goed te sluiten. Iemand enig idee waar ik deze kan krijgen? Zijn deze ook gebruikt in andere Honda machines?
 
Dag allemaal! Ik ben druk bezig om een NC24 op te knappen. De carbs zijn ultrasoon gereinigd. Blijken nu de vlotternaalden niet goed te sluiten. Iemand enig idee waar ik deze kan krijgen? Zijn deze ook gebruikt in andere Honda machines?

Hallo Robin.
Daar heb ik een oplossing voor.
Ik handel dit af via een PB.

Je hebt dus nu een Privé bericht. :Y
 
Laatst bewerkt:
De zoveelste exentrische as hersteld.

Mijn eigen NC30 stelring was ook behoorlijk toegetakeld. Tijd om tot herstel over te gaan.
Ook deze vol met vuil en fijn grind. :( :(

full

full


Zo erg heb ik het nog nooit gezien. Maar heb alles met veel geduld weer netjes weten te herstellen.

full

full

full
 
Bij Ten Kate is geprobeerd een RC30 te evenaren met een huidig sportmodel als basis.

full

full

full


Heb met het veel mooiere origineel zondag een heerlijke rit gemaakt :9~

full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een Suzuki RGV 250 klusje.
Het is geen Honda, maar het mag, want in een RGV gaan dezelfde vorkkeerringen in als Honda. :+ :+

De ene poot veerde/dempte zwaarder dan de andere. Luchtkamer gelijk, veren gelijk, veervoorspanning hetzelfde etc. Vorken dus volledig uit elkaar.
Wat bleek: een essentieel onderdeel was niet gemonteerd.

No. 5 op de foto.

full


Olie stroomt nu niet zoals die moet stromen. Deze poot dempte lichter.
Wordt opgelost. 8-)

full


Hier hoort het deeltje te zitten en komt op de bodem van de buitenpoot.

full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een Suzuki RGV 250 klusje.
Het is geen Honda, maar het mag, want in een RGV gaan dezelfde vorkkeerringen in als Honda. :+ :+

De ene poot veerde/dempte zwaarder dan de andere. Luchtkamer gelijk, veren gelijk, veervoorspanning hetzelfde etc. Vorken dus volledig uit elkaar.
Wat bleek: een essentieel onderdeel was niet gemonteerd.

No. 5 op de foto.

[afbeelding]

Olie stroomt nu niet zoals die moet stromen. Deze poot dempte lichter.
Wordt opgelost. 8-)

[afbeelding]

Hier hoort het deeltje te zitten en komt op de bodem van de buitenpoot.

[afbeelding]

Altijd leuk, vering klusjes *D
 
Operatie RGV250 USD voorvork geslaagd. :9~
Het essensiele onderdeel dat ontbrak in één van de poten is uiteindelijk gevonden in de US. :Y Maar daar konden we niet op wachten, dus tijdelijk het onderdeel uit een tweede set gehaald.
Straks worden ook deze vorken volledig geserviced..
De operatiezuster had al het vorkgereedschap keurig klaargezet. :+ (ze mag blijven) *D

full

full


Na montage bussen en keerringen, nauwkeurig ontluchten en afstelling luchtkamer zijn beide vorken weer goed en is de demping gelijk. Weer iemand heel blij. 8-) (hoop ik :Y )

full

full


Een schitterend gaaf stelletje: :P :9

full
full
 
Laatst bewerkt:
Operatie RGV250 USD voorvork geslaagd. :9~
Het essensiele onderdeel dat ontbrak in één van de poten is uiteindelijk gevonden in de US. :Y Maar daar konden we niet op wachten, dus tijdelijk het onderdeel uit een tweede set gehaald.
Straks worden ook deze vorken volledig geserviced..
De operatiezuster had al het vorkgereedschap keurig klaargezet. :+ (ze mag blijven) *D

[afbeelding]
[afbeelding]

Na montage bussen en keerringen, nauwkeurig ontluchten en afstelling luchtkamer zijn beide vorken weer goed en is de demping gelijk. Weer iemand heel blij. 8-) (hoop ik :Y )

[afbeelding]
[afbeelding]

Een schitterend gaaf stelletje: :P :9

[afbeelding][afbeelding]

En ik had de eer om mijn RGV onderdelen te laten fiksen in jouw NC / RC30 Walhalla. We waren een heel eind met het vervangen van de olie gekomen. Maar voor het demonteren van de onderkant van de poten hadden we niet het juiste gereedschap en ook niet de kennis. Erg bedankt voor je hulp, Roel :t
 
Laatst bewerkt:
Smallere knipperlichten gemonteerd (van de VFR400's) omdat de OEM's "in de weg zitten/doorbuigen als ik zadeltassen gebruik.

IMAG1443.thumb.jpg.64ee906ab0f07ba564d6dd019cb0b145.jpg



IMAG1448.thumb.jpg.3ad00bef4a63bb4f6d848985c7e7c81a.jpg


1 montage rubbertje kost al meer dan het setje knippers, maar ach, een hobby mag wat kosten!




Kan ik weer "ontspannen" toeren! :]

IMG-20180617-WA0017.thumb.jpg.26ed87e739beb554a8635ae7786a5ca7.jpg
 
Ja die 39 kW zie ook wel eens staan. Mijn kentekenpasje zegt 43 kW, maar ik zie op verschillende bronnen ook weer 44,7 kW staan. Dus zeg het maar :P
 
Wellicht Duitse import ? ik weet dat de Duitse NC 30's (die met de grote koplampen) meer vermogen hadden, bovendien hadden ze ook een extra oliekoeler boven de radiateur. Zou kunnen dat dit bij de NC 35 ook het geval is.
 
Mijn rvf komt voor zover ik weet uit België en daarvoor uit Engeland :).

Als ik CMSNL zo bekijk zie ik inderdaad voor de vfr verschillende versies staan met de landen waar die dan is uitgebracht/geëxporteerd. Voor de rvf zie ik dat niet alleen RR / RT, die voorzover ik weet gelijk zijn behalve het kleurenschema (correct me if I'm wrong). Maar goed dat betekend niet meteen dat het niet zou kunnen.

Een conclusie kunnen we wel trekken een originele rvf met vol vermogen mag niet met een A2 rijbewijs gereden worden 8-). Maar wie weet kan iemand anders ons meer over het vermogen van de rvf vertellen en waarom die zo verschilt (naar gelang de bron die je erbij pakt).
 
Mocht iemand een setje VFR400 knippers uit China overwegen (kosten 3x niks), houd wel rekening met "mindere" lampjes _O-
Die zorgen ervoor dat eea heeeeel snel knippert; je zou bijna denken dat er LEDs inzitten...

IMAG1533.thumb.jpg.b0e736906de0bab57becb33fc06cee39.jpg



IMAG1534.thumb.jpg.4d1eedb644a90f494b83034270ce2692.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan