Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

De opnemer is van kunststof en die wil met de tijd wel eens slijten; is eenvoudig te vervangen.
 
Was even een kettingset aan het halen voor mijn KTM Superduke, trof ik me toch zomaar even een RC30 aan :]

Helaas als een olifant in een dierentuin opgesloten....
full
 
Zelf dwaal ik steeds verder af van de Honda’s. Zaterdag heb ik dan ook dit beest gekocht. Een KTM Exc 500 Argentina sixdays. Echt ongelofelijk apparaat. 60 pk op 120 kg.
full
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen rijdt de VFR400 van mijn vriendin het hele seizoen al probleemloos. Helaas wel lekkende voorvork. Roel, is dat naaf gruis ook te verwachten bij NC24?
full
 
Hartje centrum in Stockholm, winkel heet MC Varahuset. Zowel de NR750 alswel RC30 waren gloednieuw, 0km.
 
Laatst bewerkt:
De vakantie is nog maar net voorbij of de eerste ernstig zieke 400 patienten staan al weer voor de deur.
Dit keer een RVF met lekke voorvorkkeerringen.
Met spoed geopereerd :+

full

full

full

full

full

full

full

full
full


full
 
Inderdaad. Bijna lopende band werk :+ De RVF set heb ik met de ogen dicht gemonteerd. :+
Nu staat deze tweede RGV Lucky Strike set te wachten. Gelukkig is het ontbrekende onderdeel inmiddels vanuit de USA gearriveerd en kunnen ze binnenkort worden opgebouwd.

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
De vakantie met 2 NC30 tigs naar de Vogezen zit erop.
Dit keer voor het eerst met motoraanhanger.
Hier een kleine fotoimpressie.

full

full

full


full

full

full

full

full
full



Goed eten en drinken want motorrijden kost veel energie 8-)

full

full


Hier het dagelijkse Franse ontbijtje: :)

full


rechte wegen, wat zijn dat?

full
full


De nieuwe TomTom 550 bevalt trouwens uitstekend.



Natuurlijk ieder dag espresso koffie

full


Maar heel even nodig gehad. Klein buitje, verder alleen maar zon en bochten.

full


Alleen bij de eerste dag rijden pech. De koelvloeistof van de grijz/rood/zwarte NC30 liep vanuit de overloop uit het expansie vaatje de straat op.
Bij een dealer de koelvloeistof bijgevuld. De dealer zei: nu is het goed. Dat vond ik niet: bestel maar een nieuwe radiateurdop want die is het probleem. Laat alleen maar de vloeistof richting reservoir stromen maar werkt niet meer terug. Dop was er zeer snel en toen was het probleem opgelost. 8-)
Probleem komt vaker voor. Had het een paar jaar geleden ook al in Zwitserland.
 
Laatst bewerkt:
Winnen!!

Ik heb ook slechte ervaringen met radiateur doppen van verschillende merken en vervang ze dan ook zo nu en dan voor de zekerheid
 
Hoi Roel,

Die radiateurdop was vrij nieuw want dat probleem had ie al eerder. Zou het een maandagochtend dop zijn geweest of is er iets anders aan de hand?
 
Hoi Roel,

Die radiateurdop was vrij nieuw want dat probleem had ie al eerder. Zou het een maandagochtend dop zijn geweest of is er iets anders aan de hand?

Die dop was ook aftermarket. ;( Nu gewoon OEM. Bovendien blijkt de radiateur behoorlijk dicht te zitten (dichtgedrukte koelvlakjes) zodat we die van de winter gaan vervangen. (Boven en onder Chinees, net als op de OKI).
Het is nu goed, maar de temperatuur ligt wat hoger dan bij mijn eigen machine. Werkje voor de winter.
Ik ga de thermostaat, de fan-switch en de sensor voor de temperatuurmeter ook vervangen.
En vergeet niet, het was extreem heet. :Y Het systeem krijgt dan echt behoorlijk op z'n donder.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan