Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Het ontbrekende vorkonderdeel werd vanmorgen door de eigenaar bezorgd en de tweede poot meteen maar in elkaar gezet.
Een prachtig setje gereviseerde poten RGV 250 Lucky Strike ( ruim 28 jaar oud :Y ) kon daarna worden meegenomen. (weer als nieuw) :)

full


Vorken reviseren en vering afstellen: heerlijk klusje 8-) :P
 
Laatst bewerkt:
Ik zag vandaag een RC45 op een ANWB sleepwagen staan langs de A12 ter hoogte van west Veenendaal, iemand van hier?
 
Vandaag een flinke stapel opbergkratjes in diverse maten gekocht en de zolder boven de V4 mancave eens grondig opgeruimd.

Doel: opslagruimte maken voor??? :P :9 :Y

Binnenkort meer. 8-)

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Na een korte rit terug met een bestelbusje vol.....
Nee, niet met twee takt spul :+ (ik ben niet begonnen, maar NR34).

Nee, het busje zat vol met een gestripte, maar dan ook een volledig gestripte VFR400R NC30 type 1.
De vorige eigenaar was er al mee begonnen, maar had zoveel andere werkzaamheden, dat hij er niet meer aan toe kwam en mij mailde.
Ben wezen kijken en dus besloten om de NC30 over te nemen.
Is helemaal compleet. Enkel het gereedschapssetje heb ik nog niet gezien.

full

full


Frame en swingarm waren al schoon.

full

full


Evenals alle boutjes en moertjes. Die hebben een behandeling ondergaan.

full


Radiateurset redelijk ,oke, maar er zit ook een nieuwe set uit China bij. Precies dezelfde als op mijn OKI fiets.

full

full


Van de week alles eens sorteren.

full

full

full

full

full

full

full


Het blok. (zag al een donkerbruine dynamostekker :( :( :(

full

full

full


Sommige kuipdelen hebben wat liefde nodig.

full

full


Originele ruit aanwezig.

full


Ook de OEM deristrictor (M MAX) en de reflector aan het spatbord aanwezig. :9~

full


31000 km.

full

full

full


De komende tijd hoef ik mij niet te vervelen.
Eerst maar eens zorgen dat ie op de wielen kan staan, zodat de fiets te verplaatsen is en er niet continu een hefbrug bezet is.
Wat ik ermee ga doen weet ik nog niet. OEM opbouwen; speciaal project opbouwen. (ik heb nog veel kuipen); of een racertje? We zien het wel.
Misschien blijft alles hier ook liggen en kom ik er zelf niet aan toe. We merken het wel.

De puzzel kan beginnen :9~ :9~
Het wordt weer dolle pret in de Werkplaats. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Na een korte rit terug met een bestelbusje vol.....
Nee, niet met twee takt spul :+ (ik ben niet begonnen, maar NR34).

Nee, het busje zat vol met een gestripte, maar dan ook een volledig gestripte VFR400R NC30 type 1.
De vorige eigenaar was er al mee begonnen, maar had zoveel andere werkzaamheden, dat hij er niet meer aan toe kwam en mij mailde.
Ben wezen kijken en dus besloten om de NC30 over te nemen.
Is helemaal compleet. Enkel het gereedschapssetje heb ik nog niet gezien.

[afbeelding]
[afbeelding]

Frame en swingarm waren al schoon.

[afbeelding]
[afbeelding]

Evenals alle boutjes en moertjes. Die hebben een behandeling ondergaan.

[afbeelding]

Radiateurset redelijk ,oke, maar er zit ook een nieuwe set uit China bij. Precies dezelfde als op mijn OKI fiets.

[afbeelding]
[afbeelding]

Van de week alles eens sorteren.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het blok. (zag al een donkerbruine dynamostekker :( :( :(

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Sommige kuipdelen hebben wat liefde nodig.

[afbeelding]
[afbeelding]

Originele ruit aanwezig.

[afbeelding]

Ook de OEM deristrictor (M MAX) en de reflector aan het spatbord aanwezig. :9~

[afbeelding]

31000 km.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De komende tijd hoef ik mij niet te vervelen.
Eerst maar eens zorgen dat ie op de wielen kan staan, zodat de fiets te verplaatsen is en er niet continu een hefbrug bezet is.
Wat ik ermee ga doen weet ik nog niet. OEM opbouwen; speciaal project opbouwen. (ik heb nog veel kuipen); of een racertje? We zien het wel.
Misschien blijft alles hier ook liggen en kom ik er zelf niet aan toe. We merken het wel.

De puzzel kan beginnen :9~ :9~
Het wordt weer dolle pret in de Werkplaats. 8-)

Leuk project, orgineel opbouwen is altijd goed natuurlijk.
Maar een speciaal project is ALTIJD leuk. *D
 
Vandaag alles heerlijk gesorteerd en netjes in bakken gedaan.
Het meeste kan voorlopig naar de zolder.
Op dit moment mis ik twee onderdeeltjes.
De koppelingsschakelaar, maar die heb ik ter plekke bij de vorige eigenaar nog gezien en in handen gehad, dus zal daar nog wel liggen, en de rubberen ketting geleider om de swingarm. (is niet meer te leveren).

Hier een filmpje van de NC30 in onderdelen.

 
Laatst bewerkt:
Vandaag alles heerlijk gesorteerd en netjes in bakken gedaan.
Het meeste kan voorlopig naar de zolder.
Op dit moment mis ik twee onderdeeltjes.
De koppelingsschakelaar, maar die heb ik ter plekke bij de vorige eigenaar nog gezien en in handen gehad, dus zal daar nog wel liggen, en de rubberen ketting geleider om de swingarm. (is niet meer te leveren).

Hier een filmpje van de NC30 in onderdelen.


Wat een hoop zooi _O-
Dat wordt binnenkort uitbouwen.
 
Een beetje meewarig kijkt de NC30 naar al die onderdelen van haar zusje en ze schudt haar mooie frontje wat heen en weer.
Je ziet haar denken: "Moet dat straks weer één geheel worden en net zo mooi als ik ben"?
"Als dat maar goed gaat komen"?

full
 
De onderdelen zijn gesorteerd en staan nu allemaal op zolder te wachten.

full

full


De hefbruggen zijn leeg en kunnen weer gebruikt worden. (Binnenkort van vrienden twee CBR250RR MC22 voor groot onderhoud). Sleutelen aan die pareltjes is zo gigantisch mooi :P :9 ). Juweeltjes. :)
Alleen het NC30 motorblok staat er nu dus nog op.
Dat verhuist naar de werkbank en kan ik de kleppen stellen en bougies vervangen. (En waarschijnlijk ook de dynamo).
Heerlijke werkruimte rondom de kop bij een los blok. :9~

full

full

full


Aan de dynamostekker te zien wordt het wel een nieuwe dynamo. :( We gaan het zien.

full



Ik ga het project in de winter starten en zit eraan te denken om daarvoor een nieuw topic te openen. Dan hebben jullie weer wat te lezen tijdens de donkere dagen voor Kerst :+ en daarna. *D
 
Laatst bewerkt:
Hier nog meer leesvoer.
Hefbruggen weer vrij en er stond nog mijn RC30 met lekkende benzinekraan te wachten.
Dus aan de slag.

full

full

full

full
full


full


Het draaigedeelte lekte.
Het deksel zit met een soort van "popnagel" vast.
En dan komen we meteen bij het meest riskante van de operatie: het dekseltje moet uiterst voorzichtig worden uitgeboord met een 2.5mm kabaltboortje en daarna M3 erin tappen.. Dit mag niet misgaan.
De kranen kostten destijds ruim € 250 en ik heb nog twee nieuwe in de doos, maar wat is nou mooier dan iets fijn te reviseren. :9

full

full

full



full


full


full

full


Met een iets groter boortje het kopje eruit boren.
Na het verwijderen van het dekseltje iets van de rand afvijlen, zodat het randje niet boven het dekseltje uitsteekt, maar wel een stukje laten staan zodat bij monteren van het dekseltje het dekseltje mooi gecentreerd wordt.(hier gedaan na de ultrasoonbehandeling).
full
full



Nu het draaigedeelte openen.



En toen werd 30 jaar na uitlevering de ellende zichtbaar. Geen wonder dat zoiets lekt.

full

full

full

full


De kraan eerst volledig ontmanteld. Ook de ander zijde: het vacuumgedeelte.

full

full

full
full



Eerst met zeer kleine tooltjes alles gereinigd, weggekrapt etc. Daarna in het ultrsoonbad.

En weer fabrieks nieuw. :9~

full

full

full

full


Gelukkig nog revisiesetje te leveren voor een RC30. Een Duitse speciaalfirma laat ze maken.(Specialfertigung).
Het complete vacuumgedeelte, rubbers en metalen delen zijn nog gewoon te bestellen. Het vacuumgedeelte is trouwens precies hetzelfde als van een NC24. :+

full


Straks weer monteren.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan