Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Iemand hier overigens ervaring met deze topkofferdrager

Ik heb nog een GIVI koffer liggen, met adapterplaat en ben dus op zoek naar een topkofferrek, de Givi mogelijkheid is langer, deze subtiel maar daardoor ook minder stevig?

Iemand hier misschien nog iets liggen?
Geen Wingrack, heb enkel een topkofferdrager nodig, tweedehands is voor mij geen probleem.
 
Ik heb begrepen dat dit de meest elegante oplossing is voor montage van een topkoffer, maar ook de meest zwakke. Omdat de bevestigingspunten vlak achter elkaar zitten, komen er veel krachten op waar het subframe niet op berekend is. De boel schijnt snel te scheuren als je iets teveel gewicht op het sw-motec topkofferrek plaatst.

Zelf heb ik een tijdje geleden een tweedehands topkofferrek van Hepco&Becker gekocht voor mijn H&B junior 55 topkoffer. Benodigde bevestigingsmaterialen nog in bestelling bij MDI. Die H&B gebruikt niet alleen de bevestigingspunten van de passagiersgreep, maar ook die van de achterste knipperlichten.

Het Givi topkoffer rack lijkt mij de stevigste oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Yay! Seatcover binnen!!
Vanavond erop zetten :)

--zou je de oude eraf moeten halen of gewoon eroverheen?
full
 
Nou ik wilde echt wat anders dan een fighter :)
Heb er niet speciaal voorkeur voor maar hou van one-of-a-kind :)
Een hayabusa was ook tof geweest (ik weet dat ik vloek voor sommige)
Maar heel blij met mn bird hoor (zoals je wel kan zien)
 
Mond spoelen met zeep! :+ Nee hoor, ik kijk ook nog wel eens naar het Hayabusa aanbod, ondanks dat ik hem foeilelijk vind. Maar ja vanwege de reputatie zijn ze een stuk duurder dan de Blackbird, overpriced noemen we dat...
 
Dan persoonlijk liever een ZZR1400 dan een Hayabusa.

Ben benieuwd hoe die seatcover er straks uitziet.
 
Laatst bewerkt:
Tot slot een vraag: bij welke km-stand kun je een falende NAKS gaan verwachten? Hoe hoorbaar is dat? Ik hoor af en toe geluiden die normaal kunnen zijn, maar misschien ook niet. De Blackbird is natuurlijk erg stil en soepel van zichzelf dus dan vallen al gauw geluidjes op die je normaal niet eens zou horen (zeker niet icm een knalpijp).
Is niets over te zeggen. Mijn 1999-er kreeg na 4 maanden en 4500km al een nieuwe CCT......
 
Wat voor luchtfilter hebben jullie? (kosten en Waarvandaan)

K&N icm inj. en PC3. Zat er al op bij aankoop. Kost iets van € 60,-? Zit geloof ik wel verschil tussen carb en injectie. Iemand biedt op MP een K&N filter aan voor € 30,-, maar dat is voor injectie uitvoering.
 
Laatst bewerkt:
Wij rijden weliswaar Blackbirds, maar hoe langer ik naar de nieuwe VFR kijk, hoe mooier ik hem vind. Echt hoe een moderne motor er uit zou moeten zien, net als de Blackbird in 1996. En die LEDs in de koplamp en spiegels zijn ook prachtig. En de afwerking/details grandioos.
Video
 
Ik heb begrepen dat dit de meest elegante oplossing is voor montage van een topkoffer, maar ook de meest zwakke. Omdat de bevestigingspunten vlak achter elkaar zitten, komen er veel krachten op waar het subframe niet op berekend is. De boel schijnt snel te scheuren als je iets teveel gewicht op het sw-motec topkofferrek plaatst.

Zelf heb ik een tijdje geleden een tweedehands topkofferrek van Hepco&Becker gekocht voor mijn H&B junior 55 topkoffer. Benodigde bevestigingsmaterialen nog in bestelling bij MDI. Die H&B gebruikt niet alleen de bevestigingspunten van de passagiersgreep, maar ook die van de achterste knipperlichten.

Het Givi topkoffer rack lijkt mij de stevigste oplossing.


Ok. THnx, besloten om toch voor Givi te gaan.
Dan maar wat minder elegant :)
 
Hallo mede motorrijders,

Ik ga dit jaar op zoek naar een blackbird voor erbij :) . Zijn er nog nog zwakke punten of dingen waar je op moet letten bij zo een apparaat behalve de standaard dingen.

Alvast bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan