Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Met al deze ervaringen denk ik dat het wel goed zit op langere termijn met de Blackbird! Ik heb de afgelopen tijd het een en ander zitten lezen over de onderhoudskosten van andere merken. Daar zitten soms reguliere onderhoudsbeurten bij van €1000 en meer. Dat waren rekeningen zonder de kosten van nieuwe banden.

Bedankt voor jullie info! :] :] :] :] :} :} :} :}
 
@LePensZeur: Tnx man :) Nielspaint uit Beemster doet het spuitwerk. Die man is echt goed, niet alleen voor wat betreft het eigenlijke spuitwerk maar ook de manier hoe hij het thema heeft uitgewerkt en verdeeld over alle spuitdelen.

Glans is na 1 laklaag al mooi inderdaad maar er komen straks nog 2 lagen blanke lak overheen, waarna de boel gepolijst wordt. Razend benieuwd naar het eindresultaat.
 
Hallo mede-Blackbird ridders,

Sinds een tijdje zit ik bij dit forum wat mee te lezen. En zat me laatst wat af te vragen en dacht wie weet kunnen jullie me verder helpen: Ik heb mijn 97-er met 48000 km op de teller nu 15 jaar. Afgezien van een alarm dat kortsluiting veroorzaakt had, heb ik nog weinig problemen met de motor gehad. Hoelang bij normaal gebruik( netjes warm rijden, euro 98 zonder ethanol tanken, onderhoud uitbesteden dat soort blabla) denken jullie dat onze fietsen meegaan? ik ken ze ook met 100000+ km maar de mijne heeft een aantal jaren weinig km gemaakt. Zijn er speciale zaken om op te letten? De nokkenasketting + spanner zijn al vervangen. Als iemand nog iets weet hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Groet en een zwaai, Vincent
Spanningsregelaar, dynamo en wiel/balhoofdlagers zijn de meest voorkomende problemen, naast de CCT en het benzinekraanmembraan. De nokkenasketting vervangen hoor je maar heel zelden binnen de 2 ton. Was dat wel nodig?
 
Hallo mede-Blackbird ridders,

Sinds een tijdje zit ik bij dit forum wat mee te lezen. En zat me laatst wat af te vragen en dacht wie weet kunnen jullie me verder helpen: Ik heb mijn 97-er met 48000 km op de teller nu 15 jaar. Afgezien van een alarm dat kortsluiting veroorzaakt had, heb ik nog weinig problemen met de motor gehad. Hoelang bij normaal gebruik( netjes warm rijden, euro 98 zonder ethanol tanken, onderhoud uitbesteden dat soort blabla) denken jullie dat onze fietsen meegaan? ik ken ze ook met 100000+ km maar de mijne heeft een aantal jaren weinig km gemaakt. Zijn er speciale zaken om op te letten? De nokkenasketting + spanner zijn al vervangen. Als iemand nog iets weet hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Groet en een zwaai, Vincent


Net ingereden dus!
 
Hier nog wat foto's

full

full

full
 
Haha mijn vrouw zei net tegen mij: mijn God, zo komt die van jou er toch niet uit te zien?

Gelukkig niet:

full

full
 
Laatst bewerkt:
dat ziet er strak uit :}
maar ik heb een vraag ik zoek een goede outdoor motorhoes dus wie heeft er een in gebruik ? ( merk en maat )
 
Heej Frank het is een tijdje geleden maar heb je ondertussen al een hugger voor een BB op de plank liggen? Je zou er nog wat slopen geloof ik dat je zei 'vroeger '.
 
BTW weet iemand wat voor lampjes er in het dashboard zit van een BB uit '97? Heb er 1tje kaduuk van de tellerplaat dus heb goeie smoes als ik te hard rij in het donker.
 
Heej Frank het is een tijdje geleden maar heb je ondertussen al een hugger voor een BB op de plank liggen? Je zou er nog wat slopen geloof ik dat je zei 'vroeger '.
Helaas geen gebruikte meer. Ik heb wel 3 nieuwe Pyramid huggers liggen (en dat is ook degene die de langste kettingkast heeft tegen het opspattende kettingvet).
 
Terug
Bovenaan Onderaan