Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

vind het nog wel steeds 1 van de mooiste motoren hoor een blackbird.
misschien komt er ook wel weer 1,maar dan een nieuwer bouwjaar en liefst al meteen met de nodige upgrades


maar ik rijd nu een aprilia futura.
veel minder power bovenin, onderin gaat het nog wel. heb maar 106pk en 92nm bij 6800rpm
vorig jaar gemeten tijdens een paasshow.

en in kilo's is hij nauwelijks lichter trouwens, rijd wel leuk. idd iets speelser,
meer schakelen.
 
nou van morgen de kuip delen weer opgehaald bij niels paint.
ze zien er weer netjes uit :} en ga hem morgen weer opbouwen . *O* *O* en dan kan deze vogel weer vliegen :] :] :]
 
Vraagje aan de kenners hier.

Ik heb een 97 blackbird in de garage staan van een collega.
Kleppen moesten gecontroleerd worden en hij had het idee dat z'n nokkenasketting versleten was, dus heeft een nieuwe ketting + geleiders meegegeven.

Honda geeft zelf geen slijtagelimiet op de ketting, maar hoe weet ik of de ketting op is?
Over 8 schakels meet ik 0,25mm extra lengte ten opzichte van de nieuwe ketting.
Over de gehele lengte zou dat 2mm extra lengte betekenen.
De in en uitlaat markeringen staan ook nog goed in lijn
 
Honda geeft inderdaad geen waarde aan, zolang de markeringen nog goed staan is de nokkenasketting nog niet versleten. Het is dan ook in 99% van de gevallen de nokkensakettingspanner, en niet de ketting zelf die het probleem geeft. En dat probleem is vrijwel altijd een ratelend geluid bij 3500 opm, alsof er een knikker los in het blok ligt.
Ik zou die nieuwe ketting NIET monteren, maar het eerst met alleen een nieuwe spanner proberen.
 
Omdat mijn eigen bird even uit de running is heb ik die van een maatje te leen,

AU3vAi0.jpg


KTBPUrU.jpg


Wat rijdt zo'n abm stuur heerlijk zeg, tot 150 :+ Wat ik bij mn eigen bird nog wil laten doen dit jaar is het zadel ff fris. Wat een verbetering is dat zeg.
 
Laatst bewerkt:
Honda geeft inderdaad geen waarde aan, zolang de markeringen nog goed staan is de nokkenasketting nog niet versleten. Het is dan ook in 99% van de gevallen de nokkensakettingspanner, en niet de ketting zelf die het probleem geeft. En dat probleem is vrijwel altijd een ratelend geluid bij 3500 opm, alsof er een knikker los in het blok ligt.
Ik zou die nieuwe ketting NIET monteren, maar het eerst met alleen een nieuwe spanner proberen.

Ik heb nog eens gemeten en een spiegeltje erbij gepakt voor de timing vd inlaat nokkenas die slecht te zien is. Staan beide goed op timing samen met de krukas.
Laat de ketting zitten en vervang alleen de geleiders en check de naks
 
Was gisteren lekker weer! Lekker op tijd thuis en nog snel even een rondje Lauwersmeer gedaan. Eerste ritje van het jaar zit er weer op.

full

full
 
Zag t ook staan maar dat hele weekend helaas weg. Als er in mei nog een meeting is misschien :]
 
Ik weet dat het bijna onmogelijk is om voor iemand te bepalen wat de beste keuze is qua band, maar er zijn zoveel banden en ik heb niet genoeg kennis om de juiste keuze te maken. Dus.... Hier komt die, wat vinden jullie van de Michelin T30 EVO?
Mijn rijstijl:

- Ik ben een normale rijder
- niet plat door de bocht
- Ik schakel altijd netjes op tijd, geen hoge toeren
- Ik rijd nooit echt heel heel hard (geen 200+)
- Ik ben welvan de tussen sprintjes.

Ik rij eigenlijk alleen met minimaal redelijk weer en geen regen.

Ik hoop dat jullie op basis van de bovengenoemde info iets kunnen adviseren. Er zit nu een BT021 onder.
 
Ben nu met mn 2e setje T30 bezig. Dik tevreden ook kn de regen. Had hiervoor dunlop roadsmart 2 die kregen allemaal eieren op de band, en de bt021 en bt023. Vond ik beide niet zo geweldig
 
Ik weet dat het bijna onmogelijk is om voor iemand te bepalen wat de beste keuze is qua band, maar er zijn zoveel banden en ik heb niet genoeg kennis om de juiste keuze te maken. Dus.... Hier komt die, wat vinden jullie van de Michelin T30 EVO?
Mijn rijstijl:

- Ik ben een normale rijder
- niet plat door de bocht
- Ik schakel altijd netjes op tijd, geen hoge toeren
- Ik rijd nooit echt heel heel hard (geen 200+)
- Ik ben welvan de tussen sprintjes.

Ik rij eigenlijk alleen met minimaal redelijk weer en geen regen.

Ik hoop dat jullie op basis van de bovengenoemde info iets kunnen adviseren. Er zit nu een BT021 onder.
De T30 is nu toch wel wat verouderd. Voor een paar Euro meer heb je de veel betere T31.
Maar ik zou zelf voor de Dunlop Roadsmart III kiezen. Die is vrijwel net zo goed, maar gaat een stuk langer mee.
Maar toevallig weet ik dat je alleen een voorband nodig hebt, en dan hangt de keuze ook nog voor een belangrijk deel af van welke achterband er nu gemonteerd is.
 
Laatst bewerkt:
De T30 is nu toch wel wat verouderd. Voor een paar Euro meer heb je de veel betere T31.
Maar ik zou zelf voor de Dunlop Roadsmart III kiezen. Die is vrijwel net zo goed, maar gaat een stuk langer mee.
Maar toevallig weet ik dat je alleen een voorband nodig hebt, en dan hangt de keuze ook nog voor een belangrijk deel af van welke achterband er nu gemonteerd is.

Achter heb ik een BT023.
Ik wil ook graag mijn telefoon op mijn stuur in het midden bevestigen. Welke klem / systeem raden jullie mij daarvoor aan?

Op Google zie ik het grip x systeem dat werkt met een RAM bal. Is dat wat?

P.S. heb je mijn mail ontvangen? :)
 
Laatst bewerkt:
Achter heb ik een BT023.
Ik wil ook graag mijn telefoon op mijn stuur in het midden bevestigen. Welke klem / systeem raden jullie mij daarvoor aan?

Op Google zie ik het grip x systeem dat werkt met een RAM bal. Is dat wat?

P.S. heb je mijn mail ontvangen? :)
Ik zou voor de T31 gaan, of eventueel Dunlop Roadsmart III, Metzeler Roadtec 01, of de Conti RoadAttack 3.

Ik heb gisteren niet alle mails kunnen beantwoorden, kom er op terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan