Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Ik weet dat het bijna onmogelijk is om voor iemand te bepalen wat de beste keuze is qua band, maar er zijn zoveel banden en ik heb niet genoeg kennis om de juiste keuze te maken. Dus.... Hier komt die, wat vinden jullie van de Michelin T30 EVO?
Mijn rijstijl:

- Ik ben een normale rijder
- niet plat door de bocht
- Ik schakel altijd netjes op tijd, geen hoge toeren
- Ik rijd nooit echt heel heel hard (geen 200+)
- Ik ben welvan de tussen sprintjes.

Ik rij eigenlijk alleen met minimaal redelijk weer en geen regen.

Ik hoop dat jullie op basis van de bovengenoemde info iets kunnen adviseren. Er zit nu een BT021 onder.

Heb vergelijkbaar rijgedrag als jou en de BT 021 bevallen me prima. Stabiel,mooi rond in de bochten en 12.000 km met een achterband.
 
De T30 is nu toch wel wat verouderd. Voor een paar Euro meer heb je de veel betere T31.
Maar ik zou zelf voor de Dunlop Roadsmart III kiezen. Die is vrijwel net zo goed, maar gaat een stuk langer mee.
Maar toevallig weet ik dat je alleen een voorband nodig hebt, en dan hangt de keuze ook nog voor een belangrijk deel af van welke achterband er nu gemonteerd is.

Frank had mij deze ook aangeraden, wat een verschil met m'n Michelins die ik eerder had. Dit karkas is veel steviger, veel fijner bochtengedrag.
 
hallo, ik kijk hier vaak toch weer mee oa omdat de blackbird mij nog steeds aantrekt.

Maar, ik lees dat de T30 veroudert is en dat de T31 zoveel beter is.
Als hier nu 15 jaar verschil in ontwikkelmethode zou zitten geloof ik dat wel, maar zeggen dat die 2 erg verschillen kan ik mij niet voorstellen.
Ikzelf rijd met een T30 achter[geen evo], en dat is echt geen mindere band vandaag de dag.
Kan iemand [wie deed er hier ook alweer in banden? ] dat eventueel bevestigen?
 
hallo, ik kijk hier vaak toch weer mee oa omdat de blackbird mij nog steeds aantrekt.

Maar, ik lees dat de T30 veroudert is en dat de T31 zoveel beter is.
Als hier nu 15 jaar verschil in ontwikkelmethode zou zitten geloof ik dat wel, maar zeggen dat die 2 erg verschillen kan ik mij niet voorstellen.
Ikzelf rijd met een T30 achter[geen evo], en dat is echt geen mindere band vandaag de dag.
Kan iemand [wie deed er hier ook alweer in banden? ] dat eventueel bevestigen?
Geen idee wie dat is...... :+

Maar het geringe prijsverschil tussen de T30 EVO en de T31 wordt gerechtvaardigd door het kwaliteitsverschil. Ik zou die meerprijs voor lief nemen en de T31 nemen.
Je kan de T30 verouderd noemen, maar dan in de betekenis dat er een opvolger is. Je kan niet zeggen dat de T30 niet meer mee kan komen met zijn jongere broertje, zo groot is dat verschil nu ook weer niet.
 
ja ik ben ook weer thuis
om 19.30 geland
845 km gemaakt en er waren zo'n 60 bb waarvan 10 uit Nederland
het was een inspannend dagje rijden maar hartstikke leuk.
EEN AANRADER voor de volgende keer
 
Het was wel zwaar voor mij. Mijn eerste grote rit in 3 jaar (gisteren meer km's gemaakt in 1 dag dan de afgelopen 3 jaar bij elkaar), en dan nog op een nieuwe BB die de avond ervoor nog in elkaar gezet is.....
Maar dit vraagt om een herhaling. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan