Honda CBR1100XX Super Blackbird Topic Deel IV

Afgelopen april setje Hyperpro op de BB laten zetten. Met name de voorkant is een hele grote verbetering.
Wel valt de remmerij nu wat meer op in negatieve zin. Heeft iemand goede ervaringen met aanpassingen remmerij.
Laat binnenkort in ieder geval stalen remleidingen monteren maar qua remblokken of eventuele andere remklauwen/ schijven ideeën?
 
Begin eerst maar eens met de remmerij door te laten spoelen op de juiste manier. Maar als je nieuwe leidingen plaatst moet dat wel, anders zal het niet meer remmen.
Op de conventionele manier ontluchten werkt gewoon niet/slecht op de BB met zijn DCBS.
Reken wel op een dag werk m.b.t. tot vervanging van de leidingen en het ontluchten (als je het zelf doet). Als je het (door mij of een ander) laat doen is het ook wel 4 uur werk.
Ik adviseer je HEL-remleidingen. Je weet dat het meteen een set van 10 leidingen is?
 
Laatst bewerkt:
Remmen van een BB hebben mij nog nooit teleurgesteld, ook niet bij snelheden die het max van de motor benaderen.

Remleidingen vervangen is natuurlijk altijd een goed plan als het een wat oudere motor is, maar daarna zou ( met schone remvloeistof en nieuwe blokjes ) de originele remmerij toch zeker voldoende moeten zijn.

Zoals SB al zegt... ontluchten !!
En dat laatste is gewoon belangrijk. Je kan voor 10.000 euro een remsysteem laten opbouwen, 1 'druppel' lucht en die set remt net zo goed/slecht als je huidige originele set.
 
Hallo Mede strijders,

Ik heb vanmiddag een lullig schuivertje gemaakt gelukkig zelf ongedeerd behalve mijn ego.

Maar nu ben ik opzoek naar een linker dynamo deksel.

Zit er trouwens nog verschil tussen deze deksels behalve de kleur?

De rest van de schade gaan we in de winter even opknappen
 
Laatst bewerkt:
Begin eerst maar eens met de remmerij door te laten spoelen op de juiste manier. Maar als je nieuwe leidingen plaatst moet dat wel, anders zal het niet meer remmen.
Op de conventionele manier ontluchten werkt gewoon niet/slecht op de BB met zijn DCBS.
Reken wel op een dag werk m.b.t. tot vervanging van de leidingen en het ontluchten (als je het zelf doet). Als je het (door mij of een ander) laat doen is het ook wel 4 uur werk.
Ik adviseer je HEL-remleidingen. Je weet dat het meteen een set van 10 leidingen is?

Bedankt voor je reactie.
 
Hallo Mede strijders,

Ik heb vanmiddag een lullig schuivertje gemaakt gelukkig zelf ongedeerd behalve mijn ego.

Maar nu ben ik opzoek naar een linker dynamo deksel.

Zit er trouwens nog verschil tussen deze deksels behalve de kleur?

De rest van de schade gaan we in de winter even opknappen
Nee, daar zit geen verschil in.
Ze zijn ook niet duur, maar vergeet niet om een nieuwe pakking bij te bestellen. Ik zou nog een nieuwe zwarte dynamocover op voorraad moeten hebben.... Pakkingen heb ik zat.

Succes met het herstel (van de motor en het ego.....)
 
Laatst bewerkt:
Heb inmiddels de blackbird weer rijdend. Moet alleen nog wachten op de offerte van de spuiter.

Ben alleen nog opzoek naar boutjes waarmee de kuip vast zit sommige zijn een beetje vlak geworden.
 
Heb inmiddels de blackbird weer rijdend. Moet alleen nog wachten op de offerte van de spuiter.

Ben alleen nog opzoek naar boutjes waarmee de kuip vast zit sommige zijn een beetje vlak geworden.
Ik heb ze vrijwel allemaal op voorraad, net als de clips en ander montagemateriaal.
Als je niet weet welke je nodig hebt kan je ook even bellen.
 
Heeft 1 van jullie in de omgeving van Zwolle misschien een standaard over? Zou als het goed is zo passen op een VTR SP1, maar is iets langer zodat de motor wat rechterop staat (aftermarket schokbreker en nu staat ie wel erg schuin :+)
 
Heeft 1 van jullie in de omgeving van Zwolle misschien een standaard over? Zou als het goed is zo passen op een VTR SP1, maar is iets langer zodat de motor wat rechterop staat (aftermarket schokbreker en nu staat ie wel erg schuin :+)
Ik heb er nog een stuk of 4 liggen.
Maar Purmerend is naar mijn definitie niet in de omgeving van Zwolle..... :+
 
Heren kenners, waar moet ik de cdi unit zoeken op deze motor?
Het handelt zich om een ingevoerd model (carbs), die op kenteken op 72kw vermeld staat.maar het kan zijn dat ie wel open gezet is maar niet vermeld op t kenteken.
De cdi met nr 917T is de open en met nr 978T zit op de begrensde, in combinatie met begrenzing op de inlaat.

Correct me if i am wrong.
😐
 
Laatst bewerkt:
Heren kenners, waar moet ik de cdi unit zoeken op deze motor?
Het handelt zich om een ingevoerd model (carbs), die op kenteken op 72kw vermeld staat.maar het kan zijn dat ie wel open gezet is maar niet vermeld op t kenteken.
De cdi met nr 917T is de open en met nr 978T zit op de begrensde, in combinatie met begrenzing op de inlaat.

Correct me if i am wrong.
😐

Lijkt me de moeite waard eerst eens vast te stellen of ie nu wel of niet begrenst is.

Niet alleen voor je probleempje nu, maar als je een BB rijdt....dan wil je daar toch geen begrenzing op (houden) ?
 
Idd de begrenzing moet eraf, mocht die nog erop zitten.
Daarom de vraag, waar hebben ze die cdi verstopt.?
Dan kan ik zien of de goeie er al opzit.,mss.
 
Gaan we dit wel eens proberen, hij zou in z'n 3 ook 215 moeten kunnen halen als ie open staat.
Kunnen we ff verder zo.
En de cdi unit hebben we inmiddels gevonden,
Thanx.
 
Heren kenners, waar moet ik de cdi unit zoeken op deze motor?
Het handelt zich om een ingevoerd model (carbs), die op kenteken op 72kw vermeld staat.maar het kan zijn dat ie wel open gezet is maar niet vermeld op t kenteken.
De cdi met nr 917T is de open en met nr 978T zit op de begrensde, in combinatie met begrenzing op de inlaat.

Correct me if i am wrong.
😐
Ik zie je berichtje nu pas.....
De CDI zit in het kontje, vlak bij het achterlicht.
Honda weigert vrij te geven wat de begrenzing precies inhoudt, maar het is niet alleen de CDI en de inlaat bij de carb-modellen. Ook de carburateurs wijken af. Hoe precies geven ze dus ook niet vrij, maar het zal ongetwijfeld sproeierbezetting en naaldvorm zijn.
 
Ik ga zaterdag as nog eens kijken naar dat ding en overweeg nog eens of ik dat ding wel wil dan 🤔,Blijkt toch nog een heel gedoe anders, zowiezo nog al dat mazzeltje hebben met zo'n vfr stuur..,

Tis wel een compleet ding met givi kofferset en nog geen 40k op de klok.
Nog wat tips om zo te checke wellicht.....?
 
Ik ga zaterdag as nog eens kijken naar dat ding en overweeg nog eens of ik dat ding wel wil dan 🤔,Blijkt toch nog een heel gedoe anders, zowiezo nog al dat mazzeltje hebben met zo'n vfr stuur..,

Tis wel een compleet ding met givi kofferset en nog geen 40k op de klok.
Nog wat tips om zo te checke wellicht.....?
hallo
wie ben je ? ( stel je eens voor ) en over welk DING heb je het
 
Ik ga zaterdag as nog eens kijken naar dat ding en overweeg nog eens of ik dat ding wel wil dan 🤔,Blijkt toch nog een heel gedoe anders, zowiezo nog al dat mazzeltje hebben met zo'n vfr stuur..,

Tis wel een compleet ding met givi kofferset en nog geen 40k op de klok.
Nog wat tips om zo te checke wellicht.....?
In overleg met de verkoper mag je ook bij mij op de zaak (in Purmerend) langsrijden, en dan kan ik hem even snel voor je inspecteren. Mogelijk ken ik de motor/verkoper al, ik heb er heel veel in onderhoud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan